Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
2766
 

5 TL’ye neler alınır?

5 TL’ye neler alınır?
 

Geçen gün yapmış olduğum alışveriş fişine baktım, 209 TL alışveriş fişi, 17 TL KDV yani katma değer vergisi ödemişim. İçinde 10 TL’lik temizlik malzemesi var, kalanı yiyecek malzemesi. Başka bir fişe baktım. 64.05 TL KDV si 4.74 TL.

Şimdi ne olacak yani? Diyeceksiniz.  Şu KDV yani katma değer vergisi kadar saçma bir vergi düşünemiyorum. İnsanlar zaten her şeye vergi ödüyorlar, aldığım yiyecek malzemesi ya da tüketim malzemesi için neden fazladan vergi ödüyorum? Bana göre “ İnsan soymanın kanuni yolu” derim. Bana “Dünyada da var” demesin kimse!! Bana onları örnek göstermek yerine dünyada insanlara bedava sunulan hizmetleri örnek göstersinler. Kanuni yollarla insan soymak yerine, mazeret üretmek yerine, belli kesimlere oluk oluk, para akıtmak yerine her alanda terazinin doğru tartılması gerekir. Teraziyi günlük yaşamımızda olaylar karşısında doğru tartmak ise dünyanın en zor işidir. Ne mutlu bu işi başarabilenlere..

Şimdi gelelim 5TL’nin değerine. 5 TL’ye neler alınır?

“5 TL” deyince, aman o da para mı, ne alınır o paraya? Diyebilirsiniz. Ya da sokaktaki insana “Şu işimi yap 5 TL vereyim” deseniz, parayı beğenmeyip, işinizi yapmazlar. Parasızlıktan yakınan hanımlara “Hadi evde yarım saat çalış, 5 TL vereyim” deyin asla çalışmazlar,  yüzünüze bir de acayip acayip bakarlar ama parasız yaşamaya devam ederler çünkü 5 TL’yi beğenmezler. Arabanızı özel otoparklarda 5 TL’ye park edemezsiniz. Sokaklarda fal bakan hanımlara 5 TL verin yüzlerini buruşturarak tavuk parası isterler, vallahi benim başıma geldi bu tavuk parası işi ama yine de 5TL’nin alım gücü vardır.

5 TL’ye alınabilecekler:

5 tane ekmek

5 tane simit

5 paket spagetti makarna

2 kilo açık süt

1,5 kilo açık yoğurt

4 kilo patates

5 kilo portakal

10 kişilik ıspanaklı yumurta yapılabilir

1 büyük tepsi poğaça yapılabilir

1 büyük tepsi kek yapılabilir

2 kilo ıspanak

2 kilo kuru soğan

3 kilo havuç

2 kilo pırasa

1 kilo domates salçası

1 kilo yufka

1 kilo lor peyniri

1 kilo sardalya balığı

1 kilo muz

1 paket hurma

1 paket tavuk ciğeri

6 tane tek kişilik salep

3 tane kutu kola

1 kilo baldo pirinç

2,5 kilo bulgur

3 paket hazır çorba

3 kilo un

Bir kere de sağlık ocağına gidip 5 TL ile muayene olabiliyorsunuz, bu fiyat maaşınızdan kesiliyor.

Yazdığım sebze, meyve fiyatları pazardaki fiyatlardır. Şimdi bu 5 TL’lik fiyatlar bayağı ihtiyaç gidermede kullanılıyor ve biz her alışveriş ettiğimizde, gıda maddeleri aldığımızda, 5,10, 20 TL fazladan KDV vergisi ödüyoruz ve ödediğimiz fiyatlar katlıyor ve beni sinir ediyor. Zaten kazancımızdan yeterince değil, fazlasıyla vergiler kesiliyor.

Vergi cehennemine dönen ülkemizde bari yiyecek, içecek, temizlik, sağlık malzemelerinden alınan vergiler yok edilse insanlar bir nebze rahatlar. Zaten eski zamanlarda yoktu bu uygulamalar, sonradan icat oldu.

5 TL, 5 TL demeyin bakın neler alabiliriz, birkaç örnek verdim, paranın değerini hiçe saymamak lazım, belki zengin olunmaz ama günün bazı ihtiyaçlarını kurtarmaya yeter.

Esen kalın, parasız hiç kalmayın.

Sibel Koçarslan

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 627
Toplam yorum
: 215
Toplam mesaj
: 6
Ort. okunma sayısı
: 3372
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster