Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '12

 
Kategori
Kültürler
 

50. Sanat ve Edebiyat Yılında

50. Sanat ve Edebiyat Yılında
 

Abdülkadir Güler Güzide Taranoğlu ve İsa Kayacan ile.


Konuk yazar: Prof. Dr. İsa Kayacan yazıyor.

Daha önce de söylemiştim, bu yıl önümüzdeki aylarda  ( Eylül / Ekilm 2012 )'de  Sanat ve Edebiyat'ta 50.  Sanat yılım kutlanacaktır. Söke Şailerler ve yazarlar Derneği'ndeki  arkadaşlarım   hazırlaklarını yapıyolar... Sağ olsunlar,  dost ve arkadaşlarım da  birşeyler yazıyorlar. Darısı dostlar başına.

"Benim şöyle yaptım, böyle yaptım"  demekten ar duyuyorum. Tek kelimeyle 1962'den beni   yazıyorum. "Yazmak yaşamaktır" diyorum. Hepsi bu Daha merdivenin birinci basamağındayım. Değer veren armadaşlarıma  sonsuz teişekkürler. 

Bu kez Ankara'dan gazeteci, yazar Prof.Dr. İsa Kayacan yazıyor. Sayın Kayacan, hasta olmasına ramen benim için birşeyler yazmışlar.  Kendilerine açil şifalardiliyorum.  Şimdi söz sırası   Sayın Kayacan'da :

***

İnsanoğlu doğar, yaşar, vefatla aramızdan ayrılır. Bu süre içinde sadece nefes alıp verir, yer içer, geriye bir şey bırakmaz. Bu isimler belirli bir süre sonra unutulur gider.

            Bazı isimlerse, dünyaya ayak basar basmaz, çığlıklarıyla, nağmeleriyle varlıklarını hissettirmeye başlarlar. Şairlerimiz, yazarlarımız, araştırmacılarımız da böyledir.

            Lafı fazla uzatmadan, kimden söz etmek istediğimi hemen söyleyeyim: Eğitimci, şair, yazar, araştırmacı, eskimeyen dost, Abdülkadir Güler’den söz etmek istiyorum. O’nu 1960’lı yılların ortalarından itibaren tanıyorum. Mardin’in Kızıltepe ilçesinden öğrencileriyle bütünleşmiş bir ses, çalışmakta olduğu okulun kütüphanesinin zenginleştirilmesi için gayret gösteren, genç bir öğretmen olarak onunla tanışıklığımız başladı.

            Abdülkadir Güler doğum yeri ( 1946 ) Kızıltepe’den hiç kopmadı. Diyarbakır Erkek İlköğretmen Okulu’ndan, Diyarbakır Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nden, AÜAÖF Türk Dili ve edebiyatı Bölümü’nden mezun olma başarılarını gösterdi Abdülkadir Güler...

            Anadolu’nun birçok il ve ilçesinde Türkçe öğretmenliği ve idarecilik yapan, başarılı hizmetlere imza atan Abdülkadir Güler, en son Ordu İli Çamaş İlçesinde Milli Eğitim Müdürü olarak çalışırken kendi isteğiyle emekli oldu.  Abdülkadir Güler, mütevazı kişiliği, kıskanç olmayan yapısı, paylaşımcı ruhu, arkadaşlarına, dostlarına karşı sürekli bir şeyler verme, verebilme arzusu ve çabası için de bulunması, O’nu hep yükseklere taşıdı.

            Bozulmayan, Doğu Anadolu şivesiyle sevimliliğini artıran, sanat ve edebiyat alanındaki gelişmeleri izleyip, başarılı değerlendirmeleriyle öne çıkan Abdülkadir Güler, onlarca dergi ve gazetedeki yazıları, şiirleriyle Türk Edebiyatı içinde yer alan önemli ve kalıcılığı tartışılmayan isim ve imzalarımızdan biridir.

 Eylül 2012’de 50 yılın kutlaması, geride kalması, yeni basamaklara doğru yürünmesi, yılların dolu dolu geçmesi, 24 ayrı kitabın Abdülkadir Güler imzasıyla yayınlanması, Türk edebiyatının ustalarından, çınarlarından, eğitimci, parlamenter, şair, yazar ve araştırmacı M. Kemal Yılmaz’ın hayatı ve eserlerinin birkaç baskı yapanlarıyla ( Abdülkadir Güler tarafından ) kitaplaştırılması, O’nun vefasının doruklarda bulunduğunu göstermesi bakımından önem ve anlam taşımaktadır.

            Sanat ve edebiyatta 50 yıl, hem de dolu dolu 50 yıl, herkesin ulaşabileceği, çınarlaşabileceği bir ulaşma, mutluluk noktası değildir. Abdülkadir Güler hoca, bu mutlu noktaya ulaşan, usta kalemlerimizin başında gelmektedir. 1970 yılında yayınladığı “Dicle Köprüsü” adlı şiir kitabında ilk heyecan neyse, Abdülkadir Güler hoca, 2012 yılında da aynı heyecanı duymaktadır. Tebriklerimi sunuyor, sağlık içinde nice yıllar diliyor, sevgi ve saygılarımı sunuyorum efendim.  

GÜNÜN SÖZLERİ:

1- Tüm yanıtları bilmektense, bazı soruları bilmek yeğdir… (James Thurber)

2- Hayatta en büyük zevk başkasının “yapamazsın” dediğini yapmaktır… (W.Bagehot)

3- Az konuşmaktan pek az, çok konuşmaktan sık sık pişman olunur. (Konfiçyus)  .  15 Eylül 2012- Ankara.

4- Gül, tüm dünya seninle gülsün… Ağla, sadece kız arkadaşlarını yanında bulursun… (Laurie Kuslansky

 

             

             

           

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..