Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '14

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
78752
 

50 yaşından sonra kadınların cinsel hayatı bitiyor mu?

50 yaşından sonra kadınların cinsel hayatı bitiyor mu?
 

İnsanların anlayabileceği şekilde söyleyelim, kadınlarda menopoza bağlı hormonal dengesizlikler nedeniyle menopoz sonrası cinsel isteksizliğin görülmesi durumu var. Ve kadınlar genellikle ellili yaşlarda menopoz oluyorlar. Öte yandan en iyi seksin de bu yaşlarda olduğu söyleniyor. Yani 40’lı 50’li yaşlar kadınlar için cinsellik çağı diyebiliriz. Öte yandan söylediğimiz olumsuzluklar da var.

“Zaten 50 yaşına gelmiş, üstelik torun torba sahibi, ne cinselliği” diyenler muhatabımız değil; cinselliğin 70 hatta 80’li yaşlara kadar sürmesi gerektiğini biliyoruz. Kadınlarda menopoz sonrası cinsel isteksizlik ciddi sorun. Yani düşünün 90 yıllık ömrünüz var, sağlıklısınız, 50 yaşında cinsel hayatınız bitiyor. Aslında bu yazıyı bir kadının yazması lazım; çünkü isteği azaldığı söylenen o.

Bu durumdaki kadınlara “cinsellik orgazm değildir” desek sözlerimizi “cinsellik yalnızca yatıp kalkma değil, sevişme/oynaşma/meşk de önemli” şeklinde yorumlayacaklar. Bu tür çevirmeleri/anlamaları dikkate almayız; kastımız tam seks, orgazm, yatıp kalma ve diğerleri yani bir bütün olarak hepsidir. 20’sinde yorgan döşek sevişiyorken yaş ilerledi diye 50’sinde bayram öpüşmesi mi yapacağız.

Cinsel isteksizlik cinsel hayatın bitmesi anlamına da gelebilir ve daha 50’sinde üstelik. E ama erkek 70’ine 80’ine kadar fit. Gerçi erkekte de cinsel yavaşlama/azalma görülüyor ama genel değil, istisna; sorunu olanlarda yani. Zaten ilaçlarla da konu çözülüyor.

Bir yanda hala taş gibi ama bedenen ve ruhen cinselliği bitirmiş kadın öbür tarafta fit durumda erkek. Aklın mantığın alacağı şey değil. Yani şimdi buraya uygun düşmeyecek ama bir sivri cümleyi kullanmamız gerekiyor. Kadın seks için yaratılmıştır. Yani gerçekten literatür böyle demiyor ama görünüşe göre ve genel algı olarak durum bu. Ve bu kadın 50 yaşına değdiğinde artık yok diyor; artık torun bakıp pasta börek yapacağım.

Bu böyle değildir gibi geliyor insana… Gönül de böyle arzu ediyor; kadın olsun, erkek olsun. Düşün evde cillop gibi kadın mutfakta soğan doğruyor!

Bu konuda tıp dünyasında net bir açıklama da yok. Amerika’da, Avustralya’da ve İngiltere’de araştırmalar yapılmış. Menopoz sonrası hormonal değişiklikler kanıtlanmış. Ancak bu araştırmalarda kadınların menopozdan sonra cinsel hayatlarının sekteye uğradığı sorusuna kesin olarak cevap verilememiş; daha çok ilaç şirketlerini sevindiren sonuçlar çıkmış.

Bu durumun kadın anatomisinin doğal bir sonucu değil de menopoz sonrası ortaya çıkan bedensel ve ruhsal sıkıntılar, yaş, sosyo kültürel durumlar, toplumun bakış açısı, algılar gibi daha çok dış etkenlerden meydana geldiği düşünülmeli. Yoksa sağlıklı bir kadın vücudunun 50’sinde ben seksi bıraktım demesi eşyanın tabiatına da aykırı. Hem zaten böyle bir durum hayatın dengesini bozar. Kim ne derse desin erkeğin kadına ilgisi konusunda cinsellik önemli yer tutar. Kadınlarda vücuttaki hormon salgı değişimleri elbette önemlidir ama hayatı böyle ortasından kesecek kadar değil. Ben bu konudaki kadınları üzen ve ürperten algının bilgisiz kimseler ve karlarını artırmak isteyen ilaç şirketleri tarafından yaratıldığını düşünüyorum. Hatta bence bilim ve tıp ilmi de kötü amaçlar için kullanılıyor. Sorunlar çıkması ayrı, elli yaşından sonra (menopozdan sonra) kadınların cinsel hayatları bitiyor demek ayrıdır. 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Merhaba Kerim Bey, bu işler yaşa filan bakmıyor. Elliden sonra ne babalar vardır, gençlerden daha deli... Ama yine rahmetli anacığımın bir sözü vardı, şöyle derdi:" Oğlum oğlu, değirmen gitmiş, çak çakı kalmış " derdi... Tabi anlayana... Selamlar...

Abdülkadir Güler 
 16.04.2016 15:28
Cevap :
50 yaş çok erken, doğruysa biraz tuhaf.Bir de genelde kadın cinsiyetiyle ilgili bir durum mu acaba.Tartışılsın diye yazdım.  18.04.2016 9:36
 

Muharrem Soyek yorumuna alkış:))

Selda Çakmak 
 28.02.2016 15:02
Cevap :
Kim bu adam ya...Söyledim halbuki "Yorumlar yazıyı aşamaz" Beni madara etti. Sen de alkışlıyorsun,Aşk olsun!Hep beni eziyorlar ya. Kafam o kadar çalışıyor napayım. Gördün değil mi adamı. Volter'in torunu sandım. Bu muhteşem yorumdan sonra zaten bir daha kendisinden haber alınamadı. Gerçek bir felsefeci. Yüzünü görmediğim dostum.  01.03.2016 18:42
 

Yaşla ilgisi yok bence, sağlık sorunları ve dediğiniz gibi hayat şartları stres, sosyo kültürel durumlar v.s her yaşta etkileyebilir performansı:) Kilo da etkiler tabiki, insanlar yaş aldıkça kilo da alıyorlar. Bence kadınlar için hayat kırkından sonra başlıyor:))Sevgilerimle..

Selda Çakmak 
 28.02.2016 14:59
Cevap :
Öyle ya da böyle ablacığım doğru mu değil mi? Aslında ben kendim de bilmiyorum, öğrenmek için yazdım.  01.03.2016 18:43
 

Niye bitsin ya.O menapoz olayı Vs.uydurma.Bir kadın o dönemden sonra yaşıyor en güzel gunlerini

Sevim Güney 
 11.01.2016 14:05
Cevap :
Söylemesi ayıp 50'ye basınca yengeniz beni bıraktı...Altın günleri filam...Türbanlılarla aile toplantıları...Kek mek...Baktım aşki durumlar da yok, benim de aklıma bu geldi.   12.01.2016 11:17
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 3207
Toplam yorum
: 10389
Toplam mesaj
: 272
Ort. okunma sayısı
: 786
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster