Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '11

 
Kategori
Siyaset
 

50 yıldır iktidar olamayan yorgun sosyal demokratlar…

50 yıldır iktidar olamayan yorgun sosyal demokratlar…
 

 

Hadi 50 yıldır iktidar olamazsın da önümüzdeki ilk seçimde iktidar seçeneği görünürsün; yine bir umut, yine bir beklenti havasıyla son bir gayretle devam edersin… Arkadaş, gel gör ki, o havada yoktur.

 

Peki, ne olacak, bu yorgun sosyal demokratların hali? Bilen, gören, anlayan beri gelsin ve hele en başta beni bir aydınlatsın…

 

Birisi fısıldar gibi oldu…

 

Neyi mi?

 

Yahu işte CHP var ya…

 

İşte en kötüsü de budur. CHP bugünkü vizyonuyla gelecek adına tek bir yağmur damlası kadar bile siyasi hacim taşımıyor.

 

Yine derinden fısıldayarak sordu: ‘ama neden böyle söylüyorsun?’

 

Nasıl, söylemem ki! Kör, sağır, dilsiz olsam hadi neyse… Her şey ortadadır. CHP’de gelecek vaat etme, beklenti yaratma sinerjisi sıfırlanmıştır, hatta eksiye kaymıştır. CHP’de durum gerçekten vahimdir.

 

Bunu söylemek için ne gibi verileriniz var diye yine fısıldadı…

 

Ah arkadaş ah! Saymaya kalksam sayfalar yetmez ki… İlla da ipucu ver derseniz; en tazesinden birkaçını sayayım:

 

-Çocuk oyuncağına dönen İstanbul İl Başkanı ataması son 16 ayda 4.kez yapıldı. İl Başkanı CHP MYK kararıyla atanıyor ve kendi yönetim listesini sunuyor. Aynı MYK söz konusu yönetim listesini kabul etmiyor.

 

Niye?

 

Ve sana ne?

 

İçlerinde muhalif isimler varmış güya…

 

Ehee ne olmuş sonra?

 

Bu listeyi değiştir denmiş…

 

Ben olsam İstanbul İl Başkanımızın yerine aynen şu yanıtı veririm:

 

‘Arkadaşlar, siz il başkanı değil, bir kukla arıyorsunuz. Görevi iade ediyorum, kendinize bir kukla bulun’ derim…

 

-Bir siyasi parti genel başkan yardımcısı ile il başkanı mahkemelik olur mu arkadaş?

 

Olur CHP’de olur…

 

Eski Ankara İl Başkanı ile CHP Genel Başkanı Sayın Gürsel Tekin, kanlı-bıçaklı oluyorlar ve sorunlarını mahkemeye taşıyorlar…

 

Kulağıma fısıldayarak; ‘artık yeter, lütfen sayma’ dedi… Ve ilave etti; ‘her şey net ve anlaşılır, bu partinin mevcut yönetim vizyonu gelecek adına bitmiştir, hatta çivisi çıkmıştır’…

 

Yemin komedisinden sonra hele Silivri komedisini hiç saymıyorum.

 

Cılız bir sesle tekrar fısıldadı: ‘yok mu bir çare?’

 

Mevcut yönetim ve lideri gidecektir.

 

Peki, kim gelecek?

 

Gelecek vaat edecek, beklenti yaratacak, bugün için görünen en uygun lider adayı Sayın Mustafa Sarıgül’dür…

 

İyi de bu değişimi CHP yapamazsa; ne gibi sonuçlar doğuracak?

 

İlk darbeyi yerel seçimlerde yiyecek. Başta İzmir ve Antalya olmak büyükşehir belediyeler CHP’den gidecek… Daha kötüsü hiç büyükşehir belediyesi kazanamama riski taşıyacak…

 

Başka neler yaşanabilir?

 

Yerinde kalmakta ısrar eden bir CHP yönetimi karşısına yaşanan komediden ve durumdan sıkılan aklı-selim sosyal demokratlar başka bir oluşuma gidebilir… İnanın! Bu çok uzak olasılık değildir. Çünkü 81 il, 800 küsur ilçede CHP tabanı kaynıyor arkadaşlar…

 

Biliyorum ki böyle bir yazıyı ancak benim gibi çılgın bir CHP’li yazabilir… Olsun ama birinin ‘kral çıplak diyebilmesi’ o siyasi parti için bir şanstır.

 

Ben en iyisi güzel bir fıkrayla tamamlayayım…

 

Bir adam son günlerini yaşıyormuş.

 

Uzuvları meleklerin huzuruna çıkmışlar.

Göz saygıyla ayağa kalkmış, kibarca söze başlamış. Efendim... Sizden bir ricam var. Emekliye ayrılmak istiyorum. Yetmiş yıldır görmekten yoruldum.

 

Sırayla kulaklar, ayaklar söz alıp emekliliklerini istemiş.

 

Derken arkadan çok kısık bir ses duyulmuş:

Asıl emeklilik benim hakkım!

 

Melekler öfkeyle bağırmış. Ayağa kalkıp konuşsana saygısız…


Ayağa kalkacak güçte olsam emekliliğimi ister miydim hiç?

 
Toplam blog
: 689
: 2433
Kayıt tarihi
: 17.01.07
 
 

 2007 yılından beri Milliyet Blog'da yazarım. 2009 yılında 'Normal Ötesi Aşk' ve 'Normal Ötesi Aş..