Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '11

 
Kategori
Güncel
 

53.Grammy Ödülleri

53.Grammy Ödülleri
 

53.Grammy Ödülleri açılışını Aretha Franklin'e saygı töreni havasında başladı. Toplamda 18 Grammy ödülü bulunan Fanrklin bizim Bülent Ersoy'un daha modern versiyonu ve gerçek anlamda bir diva. (Zoraki almamış, bizzat Amerikan halkı bu ünvanı vermiş kendisine). Kadın şarkı söylemeye başlayınca ''Bundaki seste bizdeki ne?'' diye sormadan edemiyor insan. 

İçlerinde Christina Aguilera ve Jennifer Hudson'ın da olduğu 5 muhteşem sesli kadın Aretha Franklin'in ölümsüz eserlerini sıra sıra seslendirdi. Bunlardan tabiki en popüleri 'You make me feel like a Natural Woman' adlı klasikti. 

Ardından Aretha'nın görüntüsü beliriverdi ekranda. Sağlık sebeplerinden ötürü törene katılamayan Aretha o haliyle bile görkeminden birşey kaybetmemişti. 

'En iyi pop düeti veya grubu'' kısmında fanatiği olduğum Glee ekibini görünce muazzam bir şok yaşadım. Kazanan benimde favorim olan Hey Soul Sister adlı şarkıya hayat veren Train'e gitti. 

Bir anda Ricky Martin çıkıverdi seyiricilerin arasındaki sahneye ve kıfayetiyle (daha doğrusu skinny ötesi pantolonuyla) ''evet ben gayim'' diyordu resmen. Ve anonsunu yaptı... 

Lady Gaga ... 

Hüseyin Çağlayan tasarımı android yumurtanın içinden çıkıveren Gaga ''Born This Way'' adlı yeni parçasını sahneye koydu. Bir Lady Gaga ritüeli olan canlı performansın arasına sıkıştırdığı piyanosunun başına geçti ve müzikalitesini konuşturdu. Lateks kumaştan yapılma basit elbisesini beğenmesemde onun ne giyerse giysin ne yaparsa yapsın bizim zamanın fenomeni olduğunu bir kez daha anladım. Kadın kırmızı halıya bile android yumurtanın içinde geldi. 

Miranda Lambert. Country müzik sevenler bu kadını kaçırmayın derim. Lady Gaga'nın ardından sahneye çıkan Lambert'i ilk defa canlı dinledim. Sesi ve tarzı naif yada sıcak şeklinde ifade edilebilir. 

Bruno Mars sesine bayılırım. Sergilediği performansla resmen 50'li yıllara gittim. Ekrandaki görüntüde birden siyah beyaz olunca kayıtsız kalamıyorsunuz. Küçük bir not ; eğer hala dinlemediyseniz mutlaka 'Just the way you are' şarkısını dinleyin, şiddetle tavsiye ! Zira kendisi bu şarkı ile 'En iyi Erkek Pop Vocal' ödülünüde kaptı. 

Usher ve Justin Bieber...bilmiyordum bu çocuğun bu kadar küçük bir yıldız olduğunu. Ve seslendirdiği o meşhur şarkı ''Baby''yi en gencinden bayan bir vokal söylüyor sanırdım. Meğer bu ''biber'' otoparkta Usher tarafından keşfedilmiş. Amerikan ahalisinin bu çocukta hala ne bulduğunu anlamasamda, arkası sağlam, gümbür gümbür ilerliyor belli. 

Michael Jackson özentisi Usher sağlam şarkılar yapsada, birinin ona 'canlı performans' adamı olmadığını söylemesi şart en acilinden. İş sadece sükseli danslar ve sahne şovuyla olmuyor ama yinede seviyorlar ne diyeyim. 

'En iyi pop vocal album' ödülündeki adaylar arasında Susan Boyle ve Justin Bieber'i görünce şok yaşasamda, kazanan Lady Gaga olunca rahatladım ve tabiki sevindim. Bu kadının başka bir boyutta (daha doğrusu kendi boyutunda) yaşadığına kanaat getirdim. 

Lady Gaga 'En iyi Bayan Pop Performansı' , 'En İyi Pop Album' ve 'En İyi Müzik Videosu' alınca sevincim daha da bir arttı. E bir nevi Gaga dönemindeyiz. Yeni neslin Michael Jackson'ıdır bu kadın, alışmak lazım. 

Yazacak daha nice şeyler var aslında ama çok uzattım. Gerisi bende kalsın diyerek noktayı koyuyorum. 

Sevgiler, saygılar, selamlar :) 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 42
: 2022
Kayıt tarihi
: 05.08.10
 
 

1983 İzmir doğumluyum. Doğduğumdan beride bu şehirde yaşıyorum. İlk, orta, lise ve üniversite hay..