Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '20

 
Kategori
Anılar
 

58 Saniyede Tuş

Liseyi Zonguldak Kilimli'de okudum. Köyden bir saat tren yolculuğu ile okula giderdim. Lisede beni okul güreş takımına aldılar. 1,80 boy, 82 kilo civarındaydım. 20 gün güreş eğitimi aldım. Güreş oyunlarını öğrendim. Önümüzde Batı Karadeniz Liseliler arası serbest güreş turnuvası vardı. Kısa bir hazırlık aşamasından sonra müsabaka günü geldi.

Zonguldak kapalı spor salonuna gittik güreş takımı olarak. Başımızda Adanalı bir beden öğretmenimiz vardı. Ben 81 kilo kategorisinde güreş yapacaktım. Önce bizi tartıya aldılar. Tartıda iç çamaşırımı da çıkarttılar. 81,5 kilo geldim. Beden öğretmeni bana' hamama git bu kiloyu ver' dedi. Hamama gittim, terledim, jimnastik hareketleri yaptım, pestilim çıkmıştı. Kilo verememiştim. Mecburen 87 kiloda güreşecektim. Siklette sadece 2 kişiydik. Rakibim Zonguldak Endüstri Meslek Lisesindendi. Disk atma sporu ile uğraşıyormuş aslında.

Müsabakaya çıktım, karşımda boyu benden biraz uzun, sportmen yapılı kaslı biri vardı. Seyirciler kalabalıktı. Trübünde beni izlemeye gelen Ramazan ve Ruhi adında köyden arkadaşlarım vardı. İlk defa böyle bir seyirci karşısında bulunuyordum. Hakem düdüğü çaldı güreş başladı. Fırtına gibi başladım, tek daldım sol ayağına, kaldırdım ve yere indirdim. Üzerine yüklendim, artık hakem düdüğünü bekliyorum tuş diye. Rakibim birden hareketlendi, ters dönerek beni üzerinden attı, bu sefer ben alta düşmüştüm. Bir kaç saniye sonra hakem düdüğü çaldı. 58 saniyede tuş olmuştum. Rakibimi tebrik ettim, moral gitti tabi.

Lise yıllarından bir hatıram.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..