Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '15

 
Kategori
Deneme
Okunma Sayısı
11326
 

6’dan 12’ye kadar akşam mı yoksa akşamın belli bir saati var mı?

6’dan 12’ye kadar akşam mı yoksa akşamın belli bir saati var mı?
 

Akşam, uygulamada belirsiz zaman dilimlerinden biri. Ve bu duru uygulamada sorun yaratıyor. Hani elimizde saat olduğu ve bir şeyin saatini söylediğimiz ( örneğin “akşam 9’da”) için belki sorun yaşamıyoruz ama saat olmayan yerde zamanı bildirmek sorun olabilir.

Gece belli zaten… Sabahsa gün doğumu, malum. Gün üzeri kuşluk vakti, öğle, ikindi falan tamam. Ama “akşamda” belirsizlik var. Yani o kadar geniş bir zaman akşam olarak değerlendiriliyor ki…6(yani 18.00) akşam. 7 akşam. 8, 9, 10, 11 akşam. İyi de hani birine belli bir anı bildirmek istersek hangisi akşam?

Gecenin başlamasında sorun yok, saat 12 (yani 24.00) Sabahı da ifade edebiliriz “sabah erkenden gel”. Ama akşam erkenden gel giyemiyoruz. Akşamın erkeni ne zaman ki. Akşam erken değil zaten. Gün bitmiş. Dedim ya kolumuzda saat olmasa işimiz zordu. “Akşam gel” 6’da mı,7’de mi, 8, 9, 10 yoksa 11’de mi? Ben ne zaman bileyim, hepsi akşam.

Yine de sanki 8 (yani 20.00) akşamı ifade ediyor gibi; zira bazı modern ailelerde akşam yemeği saati. Gerçi bu zorlu diğer zaman dilimlerinde de var ama biz en çok “akşam” da zorlanırdık. “Akşam saat 11’de gel” ya da “Akşam gel” Arada dağlar kadar fark var. “Akşam gel” denilen kişinin ne zaman geleceğini bilmesi mümkün değil. Yani saati icat edene teşekkür etmeliyiz, yoksa bu “akşam” bizi çok uğraştırırdı.

Bir de eğer uyumamışsak, evde ya da bir yerlerde çalışıyor eğleniyorsak gece 12 de olsa akşam bitmiyor. Ve uzaktan konuştuğumuz kimseleri saat kaç olursa olsun “iyi geceler” değil “ iyi akşamlar” diye uğurluyoruz. Ayrıca güneş henüz batmamış olsa bile saat 6’dan sonrası için “akşam” algımız var.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Merhabalar Kerim Bey. İslam dini açısından akşam yatsıya kadardır. Yani yatsı ezanının okunmasıyla akşam biter ve gece başlar. Ancak sosyal açıdan akşam saat 12.00'ye kadardır, saat 12.00 gongu vurdu mu gece başlar. Bu kuralı ne ben koydum, ne de bir yerden okudum. Sadece geldiğim yaş itibariyle bu zamana kadar kendim ve çevrem arasındaki akşam vaktini hep böyle tayin ettik. Tabi bir araya gelip bu konuda bir konferans vermedik ama, aramızdaki vakit birlikteliği böyle kendiliğinden oluştu. Bu konuda ilim ne diyor bilmiyorum. Hiç de merak edip araştırmadım ama, şimdi bu yorumdan çıktıktan sonra internette bir araştırma yaparım herhalde. Çünkü beni meraklandırdınız. İşte böyle güzel bloglar paylaşacaksın ki, karşı tarafa bir şeyleri merak etme ve öğrenme gayreti aşılayacaksın. Teşekkür eder, selam ve dualarımla birlikte hayırlı günler dilerim.

Recep Altun 
 25.12.2015 11:33
Cevap :
Demek 12'ye kadar akşam...Bu abuk sabuk yazıyı sadece sen yorumladın...3-5 kişi okumuş görünüyor, laf aramızda onu da ben okudum. Yazdım bi kere, baktım okunmuyor, gittim geldim tıkladım. Biraz daha tıklasam çok okunanlar listesine girecekti. Bi arkadaşım "Ya sen mal mısın akşamın ne zaman olduğunu bilmiyor musun" dedi ama bi kafaya takmış oldum işte!  26.12.2015 13:52
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 4734
Toplam yorum
: 12761
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 669
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster