Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '12

 
Kategori
Blog
 

6 Sene

MB’da 6 senem bitmeye yol alıyorum.

6 yılda 600.000 küsur okunma elde ettim.

Sonra son 1 yılda kendime 4 yeni site daha buldum. Onlardan ise, 1 yılda 1 milyon (günde 2.700 küsur gibi) okunma potansiyeli elde ettim.

Neden böyle oldu?

MB’da günde 120.000 makale okunuyor, bunun 300 küsuru benimkiler. Günlük tıklanmanın da bunlar olduğunu kabul ediyoruz.

Diğer siteler ise, milyonda bir oran ve günde 2.000 küsur okunma düzeyine sahip.

Yani, ilki ticari-yaygın, ikinciler gönüllü-dar konulu durumda. Bu, ikincileri yalnızca ‘o sitelere girmek için giriliyor’ durumda bırakıyor. Oysa MB veya Blogcu, zaten her yerden karşınıza çıkıyor.

Dolayısıyla, Türkiye’de bile ne aradığını ve okumak istediğini bilen belli bir kesim sözkonusu demektir. Hem arıyor, hem buluyor, hem de anlayıp yorum yazıyor: Bu, MB’da pek sık olan bir şey değil.

Hangisini yeğlerim?

İkisini de. Zaten öyle de yaptım.

Durumun Dünya için de farklı olacağını sanmam. Dünya üniversitelerinde 2.000’in üzerinde bölüm var. Bu milyonlarca altküme başlıklı konu demektir. Dolayısıyla, gelecekte de uzmanlaşmış siteler, her zaman işe yarayacağa benzer.

Basit bir örnekleme vereyim: Wikipedia’nın 2012 Ocak itibarıyla bitkibilim konusundaki makalesi, benim ‘lise son – üniversite bir’ düzeyindeki dirimbilim bilgimle bile, yetersiz, hem de aşırı yetersiz durumda. Bu durumda, belli bir bitkiyle ilgili herşeyi anlatan bir site, sonsuza dek yaşar kanımca.

Böyle olması beni şaşırttı ama aynı zamanda sevindirdi de. Böyle olmasını yeğlerim çünkü. Matbu olarak yayıncılığın büyük para tarafından ne duruma getirildiğini hep birlikte izlediğimiz için, internetin de o duruma getirilecek (hatta şimdiden -miş) olmasını da görmek istemem doğrusu.

Sonsöz:

Bu arada, MB’daki yıllık 100.000 okurun beni 5 yılda, yılda 1 milyon kişi tarafından okunabilir kıldığının bilincinde olduğumu da dipnot olarak düşmüş olayım: İnternet bu konuda aşırı kümülatif ve interaktif etkili.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..