Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '10

 
Kategori
ÖSYS
 

6 ve 7'nci sınıflar için SBS kaldırıldı

6 ve 7'nci sınıflar için SBS kaldırıldı
 

Diğer bütün sistemlerimiz gibi Milli Eğitim sistemi de harika işliyor. Nasıl olsa çocuklarımız ve ailelerimiz birer kobay, birer deneme tahtası, ne yaparsan yap. Bu yıl o sistem harika, gelecek yıl tüü kaka. Bir başıbozukluk bir iş bilmezlik, bir ben yaptım oldu culuk almış başını gidiyor. Çocuklar edinim yeteneklerinin en yüksek olduğu dönemde yarış atları gibi dersanelerde günlerini geçiriyor, bunu da bakanlık matah bir iş yapıyor gibi savunuyordu.

Milli Eğitim Bakanı Çubukçu, düzenlediği basın toplantısında Ortaöğretime Geçiş Sistemi ve SBS'ye ilişkin açıklamalarda bulundu. Çubukçu, eğitim sisteminin farklı kademelerinin çocukların gereksinimlerini karşılayacak ve onlara yaşam becerileri kazandıracak şekilde yeniden yapılandırılması için sınavların sistem üzerinde oluşturduğu baskının ortadan kaldırılmasının şart olduğunu belirtti.

“Sistemi gözden geçirmeye, olumlu ve olumsuz yönleriyle Seviye Belirleme Sınavlarının eğitim sistemimiz içindeki yerini tespit etmeye yönelik Bakanlığımızca bir çalışma başlattık. Araştırmalarımızı akademisyenlerden oluşan bilimsel heyetler ve Bakanlığımız üst düzey bürokratlarının katılımıyla tüm paydaşlarımıza ulaşarak gerçekleştirdik. Bakanlığımız, akademisyenler ve sivil toplum örgütlerince yapılan bilimsel araştırmalar ve raporlar doğrultusunda Seviye Belirleme Sınavı'nın genel olarak öğrenci, veli, öğretmen, okul ve eğitim sistemi üzerinde olumlu etkileri olmakla birlikte olumsuz etkilerinin de olduğu tespit edilmiştir.

Bunların en önemlilerinden birisi ise çocuklarımızın sınav odaklı yaşamaktan sosyal etkinliklere vakit ayıramamalarıdır. Elde edilen sonuçlar ışığında Seviye Belirleme Sınavı'nı kademeli olarak 6. ve 7. sınıflarda kaldırıyoruz. Sarmal yapı içeren müfredat doğrultusunda Seviye Belirleme Sınavı sadece 8. sınıfta yapılacak ve 8. sınıf konularına odaklı olacaktır. Yeni düzenleme ile 2010-2011 öğretim yılında 6. sınıfa başlayan öğrenciler sınavı girmeyecek, bu öğrenciler 2011-2012 öğretim yılında da 7. sınıf öğrencisi olarak yine sınava girmeyeceklerdir. Bu yıl SBS'ye girmiş olan 6. sınıf öğrencileri eski sisteme uygun olarak 7 ve 8. sınıflarda SBS'ye girecekler, bu yıl 7. sınıfta olup SBS'ye katılan öğrenciler, önümüzdeki yıl yine eski sisteme uygun olarak ortaöğretim kurumlarına yerleştirileceklerdir." Diyen bakan velilerin ve çocukların kafalarında yeni soru işaretlerinin oluşmasına da sebep oldu. “Acaba bir sonraki yıl nasıl bir gariplik denenecek”

28/06/2010
 
Toplam blog
: 1508
: 1688
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

Yetmişiki yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflı..