Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '13

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

60 Yıllık Serüven, Güney'de yaşayan Çınar Ünal Şöhret Dirlik

60 Yıllık Serüven, Güney'de yaşayan Çınar Ünal Şöhret Dirlik
 

Ünal ağabeyciğim nice güzel günleri, şiirleri, ödülleri karşılayın. Güney'de Yaşayan Çınar'ın gölgesinde serinliyorum. Demiştim ki, Güney'de Yaşayan Çınar Ünal Şöhret Dirlik, İncirköy'ün incisi "gönlümde bir sevda, ruhumda bir melodidir." Ünal ağabeyciğim şelale ne güzel bir dergi adı, bayıldım. Şelale ilk anılar, şiir... Akıp giden yıllar 60. Sanat yılı. 25 kitap. Kitaplar gök boncuk gibi. Size gök boncuk yolluyorum...(N.K) 

Yıl 1952. Aksu Köy Enstitüsü ikinci sınıftayım. Okulumuzun  “Duvar gazetesi”ne yazdığım bazı şiirlerim arasından Kore ile ilgili şiirimle anama yazdığım bir şiirimi seçtim. Çizgili dosya  kağıdına özenle yazdım. Cumartesi öğleden sonra izinli olarak Antalya’ya gittim. Doğruca Şelâle Gazetesi’ne vardım. Orada masanın başında şişmanca, ama güleç yüzlü birisi oturuyordu. (Sadri Tunca) Kapıdan selamladım, gir işareti yaptı. Girdim ve şiirlerimi uzattım, dikkatle okuduktan sonra ön taraftaki boş sandalyeyi göstererek oturmamı işaret etti. Oturduktan sonra bana:

“Şiirlerini yayınlayacağım. Ancak ben senin hikayeler yazmanı istiyorum” dedi. Ayrıca nereli olduğumu, ders kitaplarının dışında kitap okuyup okumadığımı sordu. Sonra ayrıldım. Ama matbaaya girerken duyduğum sıkıntı ve heyecan yerini güzel duygulara bırakmıştı. Sadri Tunca’nın güler yüzünü hiç unutmadım. Allah rahmet eylesin.

Pazartesi günü, yüksek sınıflarda (*) Eskişehirli bir ağabey vardı, güzel şiirler yazardı. Okulun duvar gazetesinde de beraber yazılar yazardık..O Antalya’ya gitmiş, akşam mütalaasından önce sınıfımıza gelerek “o günün Şelale gazetesini bırakmış benim için. Gazete elden ele her sırayı dolaştı, son mütalaada da beni buldu. Kimi tebrik etti, kimi “yağmur yağdı…”diye şaka yaptı. Ama çoğu sevindi, benim şiirimin bir gazetede yayınlanmasına. Ondan sonra adım şaire çıktı.

Daha sonra birkaç şiirim daha yayınlandı Şelale’de. İşte benim kültür sanat yaşamım, o gün; rahmetle andığım Sadri Bey’in odasındaki çalışma masasının önünde, Sadri Bey’in güler yüzüyle başladı. Sonra gazeteler, dergiler, kitaplar derken yazdığım kitap sayısı 25’i buluverdi. Ödüllerim her yıl biraz daha çoğaldı.

Bu arada şair dostlarımın benim için yazdıkları şiirlerin ve küçük şiirlerin de (mani) sayısı hayli çoğalmıştı. 2012’den 1952 çıkardığımız zaman 60’ı buluyoruz. İşte 2012 benim 60. Sanat yılım. Ne de çabuk geldi. FETAV’ın öncülüğünde 50. Sanat Yılımı ne güzel kutlamıştık. Bu yıllar bir şeyler alıp alıp gidiyor, en azından yaşımızı yükseltiyor. İşte arkadaşlarımın şiirleri imdada yetişti, 60.Yıl şiir kitabı oldu. O güzel dizeleri yazıp bana bulduran tüm dostlarıma teşekkür ediyorum, sevgilerimi ve selamlarımı gönderiyorum. Ölenlere Allah rahmet eylesin.

 (*): 16 Haziran günü Denizli’de Oğuz Ofset Tesislerinde ; Anılarda Tahir Kutsi Makal ve  60. Yılda Benim İçin Yazılmış Şiirler” kitaplarım tanıtılacak. Benim İçin Yazılmış Şiirler, 44 sayfa, I. Hamur, karton kapak. Anılarda Tahir Kutsi Makal isimli kitabım da,198 sayfa. O gün Denizli’de  her iki kitabın tanıtımı yapılacak. Kitapta yazıları bulunan dostlar gelecek. Tahir Kutsi Makal’la anılar  dile getirilecek.

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..