Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '11

 
Kategori
Ankara
Okunma Sayısı
825
 

70 günde şişirdim altgeçidi

70 günde şişirdim altgeçidi
 

Ankara’da Çetin Emeç Bulvarı’na Konya Yolu tarafından girince ardarda iki tane altgeçit vardır. Bunlardan birincisinin adı 70 Gün Altgeçidi’dir. Bugün o altgeçitte yaşananlardan sonra daha iyi uyan bir ad buldum: 

70 Günde Şişirdim Altgeçidi 

Ankara Büyükşehir Belediye başkanı geldi geleli her tarafı altgeçitlerle donatmaya pek meraklıydı, bunu şehircilik sanıyordu. Haksız da sayılmazdı, bu altgeçitleri hizmet sanan seçmen kitlesi vardı. Bu altgeçitlere karşı çıkanları suçladı yıllarca. 

Yıllardır şehiriçindeki bu altgeçitlerin çoğunun gereksiz olduğunu görerek, yaşayarak bilen Ankaralılardan biriyim. Ayrıca birçok Ankaralıdan farklı olarak altgeçitlerin ne kadar tehlikeli olduğunu görebilecek ve en önemlisi hesaplayabilecek bilgi düzeyinde olanlardan biri olduğumdan eminim. 

Bugün hep korktuğum oldu, altgeçit tamamen suyla doluverdi. Televizyon televizyon yayına bağlanan belediye başkanı altyapı böyle büyük yağmurlara göre yapılmaz diye kendini savunuyordu. Bu bir doğal afetmiş. Tamam, caddelerin sokakların altyapısı bu yağmurlara göre yapılmasına gerek yok ama hepsi birer ölüm çukuru gibi duran altgeçitler için o altyapıyı yapmak zorundasınız. O altyapıyı yapmadığınız sürece Ankara her yağmurda ölüm çukurlarıyla içiçe olacaktır. 

İki yıl önce başka bir nedenle yazdığım bir yazıda altgeçitlerle ilgili görüşlerimi paylaşmıştım (1): 

“Son yıllarda İstanbul’da ve Ankara’da iyi belediyeciliği şehrin bütün yollarını alt-üst geçitlerle donatmak sanan belediye başkanları görev yapıyor. Belediye başkanları bu alt-üst geçitlerin sayılarının çokluğunu bir marifetmiş gibi seçim propagandası için kullanıyorlar.” 

“Her altgeçit veya üstgeçit insanı şehrinden biraz daha uzaklaştıran çirkin görüntüdür; hızı artırdığı için tehlikeler yaratan kara deliktir; trafiğin yoğun olduğu zamanlarda tıkanıp işe yaramayan, zaten boş olan saatler için yapılmış gibi görünen anlamsız bir çukur veya bir beton yığınıdır.” 

“Şehirde alt-üst geçitler olacak elbette, ama şimdiki gibi heryerde değil, yalnızca gereken yerlerde...” 

ÖNERİLER 

1. Altgeçitlerin girişlerine demiryolu hemzemin geçitleri gibi hareketli bariyerler konulmalıdır..
2. Yağmur başlar başlamaz bariyerler otomatik olarak kapanmalıdır. (Kapanmayanı bir hayırsever kapatıverir.)
3. Tüm altgeçitlere bugünkü gibi su baskınlarında suyu anında boşaltacak kanalizasyondan bağımsız çıkışlar olmalı. Bunlar su dolma olasılığını sıfıra düşürecek, güvenilir mekanizmalar olmalıdır. Örneğin bugün su dolan Cetin Emeç bulvarındaki altgeçitin dibinden Ceyhun Atuf Kansu Caddesi’ne boşaltma sistemi o kadar kolay yapılır ki.
4. Altgeçitlerin güvenlik projeleri asla Büyükşehir Belediyesinde hazırlanmamalıdır. Halkın güvenmesi için bu gereklidir. 

Ankara bugün büyük tehlike atlatmıştır. Bu olanlar 3 saat sonra olsaydı, belki 50 kişi ölürdü o ölüm çukurunda. Nereden mi biliyorum. Yıllarca hergün o altgeçidin içinde geçmiş, şimdi de hergün saat 17:50 sıralarında o altgeçidin üzerinden geçen bir Ankaralıyım. O saatte oranın nasıl kalabalık olduğunu hep gördüğüm için bugün çok endişelendim. 

İki yıl önce boşuna demedim (1): 

“Bir belediye başkanı adayı çıksa ve dese ki, o altgeçit çukurlarını dolduracağım, hiç düşünmeden oyumu veririm.” 

Bugün Ankara’da yaşananlar yüzü kızarabilenler için yüzkızartıcı bir durumdur. 70 günde şişirilmiş bu altgeçit bugün birimizin canını almamışsa bu yalnızca şanslı olduğumuzdandır. 

(1) Şehir içindeki ölüm kazaların nedeni hızlanan trafiktir (18-3-2009) http://blog.milliyet.com.tr/Sehir_icindeki_olumlu_kazalarin_nedeni_hizlanan_trafiktir/Blog/?BlogNo=168832 

Ankara, 16 Haziran 2011 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Ankarada bir de "BU GEÇİDİ HANGİ AMELE MÜHENDİS YAPTI" alt geçidi var.Yenihalle kavşağında. Bir zaman çok kullandığım bir yoldu. Geçit yokken tıkandığını hiç hatırlamıyorum. En çok bir kırmızı ışık bekler güvenlice geçerdiniz. Şimdi geçide giriyorsunuz. Bir O dönüşü ile geçitten çıkar çıkmaz önünüze yol ayrımları çıkıyor. Asla levhaları okuyacak vaktiniz yok.Yolu bilmiyorsanız ve nereye döneceğinize hemen karar veremediyseniz İstanbul yoluna girmeniz imkansız. Üstelik geçitten çıkar çıkmaz sağınızdan yenimahalle yolu akmaya başlıyor. Doğal olarak sağa doğru olan çıkışlara dönmeniz inanılmaz tehlike arzediyor. Bu yüzden trafiğin yoğun olduğu günlerde geçitin çıkışına polis konup yolu sırayla veriyor. O zaman geçit neden var. Dünyadaki "çıkışında polis bekleyen" tek geçittir kesin. Cidden mühendisini merak ediyorum. Normal bir dört yolu bu kadar karmaşık hale getirebilen kişiyle tanışmak isterdim. Ve dünyanın tek, sağa dönmek için sola girilen geçidi de Ankamall kavşağında zaten. Selaml

Yıldız... 
 19.06.2011 20:05
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1735
Toplam yorum
: 2342
Toplam mesaj
: 230
Ort. okunma sayısı
: 2391
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster