Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '14

 
Kategori
Siyaset
 

700 bin Liralık Saatin Felsefesi...

700 bin Liralık Saatin Felsefesi...
 

 

Reza Zarrab, ‘bizim orada ofisimiz var, alır size gönderirler’ dedi. Sonra  bana gönderdiler.

 Saatin faturası alanın üstüne ama garanti  belgesinde benim adım geçiyor.”

Yukarıdaki sözler,  Eski Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan’ın Meclisteki savunmasından alınmıştır…

Tüm Bakanların savunmaları bana inandırıcı gelmediği gibi, savunmalarının bazı bölümleri de itiraf gibiydi…

Bu yazımın konusu bu değil, o konu yargıya taşınacak ve sonucu hep beraber göreceğiz…

Ben konuya değişik bir açıdan bakmak istiyorum…

Fantezi dünyasına şöyle bir yolculuğa çıktım…

Ve bir an için çok param olsa diye düşündüm…

Diyelim ki, bir saat tutarında param oldu…

Koluma şöyle bir bakıp, hep 700 bin lirayı düşündüm…

700 bin lira ile neler alınabileceğini de tahmin etmeye çalıştım…

10 evsize küçükte olsa birer ev alınabilir…

35 yoksul üniversite öğrencisine dört yıl boyunca her ay 500 lira karşılıksız burs verilebilir…

70 yoksul çiftin evlenme- düğün- masrafları karşılanabilir…

Koluma takacağım saatin, asgari ücretin net 846 lira olduğu ülkemizde yaklaşık 100 işçinin bir aylık maaşına denk geldiği de ortada… 

Daha birçok hesaplamalar zihnime takılıp kaldı…

Eski Ekonomi Bakanı Çağlayan, sanayicidir...

700 bin lira ile ek bir iş sahası açılabilir mi diye düşündüm…

Bu açılan iş yerinde üç işsiz vatandaşımıza iş sağlanabilir mi?

***

Zevkler tartışılmaz… Parası olan her şeyi alabilir…

Eğer, milletvekillerimiz, bakanlarımız bunu yapıyorsa bu tartışılır…

Kendi parasıyla bile olsa, bakanların böyle pahalı bir saat kullanması dünyanın her yerinde topluma karşı bir saygısızlık olarak görülür…

***

İtalya eski Cumhurbaşkanı Alessondro Pertini’in (1896 – 1990) çatı katında otururdu. Almanya SPD eski Başbakanlarından H. Schröder, 70 metrekarelik evde ikamet ederdi… Bu örnekleri çoğaltabiliriz…

***

700 bin liralık saati bu açılardan değerlendirmek gerekiyor…

Saatin rüşvet olup olmadığını bir tarafa bırakıyorum…

Bir bakanın böyle bir saat kullanmasını topluma saygısızlık olarak görüyorum…

Mantığım, Sanayici geçmişi olan bir Bakanın bu saate bu kadar para vermeyeceği yönündedir…

Bu yönüyle bu saatin kaynağından şüphe duyuyorum…

***

Fantezi dünyasından uyanıp, AKP iktidarı döneminde eriyen emekli aylıklarımızı düşündükçe, gerçeklerle baş başa kalıyoruz…

Ülkemizi, kol saati  anlayışıyla yöneten bu zihniyetlerden kurtulabilmenin zamanı gelmedi mi?

Görüşmek üzere…

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..