Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '11

 
Kategori
Blog
 

700'e beş kala

700'e beş kala
 

Bilgisayar ortamında 27 Haziran 2009 tarihinden bu yana siz değerli Milliyet Blog dostlarımla birlikteyim. Yazımın başlığını “ 700’e Beş Kala” diye sundum. Yaklaşık iki yıla yakın bir zaman içinde Milliyet Blog’ta hem yazıyor ve hem de yazılanları keyifle okuyorum. Öncelikle şunu vurgulamak isterim: Milliyet Blog’la tanışmaktan onur duyduğumu ifade etmek isterim. Sanat, kültür coğrafyasında ve özellikle bu vadide 1962 ‘den beri at koşturuyorum. 

Ama yaklaşık iki yıla yakın bir zaman dilimi içinde Milliyet Blog’tan çok şeyler öğrendim. Güzel, kalıcı, nitelikli yazılar, haberler, yorumlar ve milliyet Blogdaşlardan gelen mesajlar insanı bir yerde mutlu kılıyor. Şunu itiraf edeyim ki burada nitelikli yazı yazmanın yollarını öğrenmenin yanı sıra dostluğu ve arkadaşlığı da öğrendim. Milliyet Blog’ta çok saygın, derin kültürlü zarif ve nazik insanlarla tanıştım. Bunların içinde yüz yüze geldiğim, daha önce tanıdığım sanat, kültür yayın organlarında yazılarıyla daha yakından tanıdığım bazı şair, yazar dostlarım da vardır. Bunların adlarını buraya almak isterdim, ancak birini unutup yazmazsam onları gücendirmiş olacağımdan adlarını yazmıyorum. Beni lütfen mazur görsünler ve de bağışlasınlar. 

Ancak beni milliyet Blog’la tanıştıran iki can dostumun adlarını vermeme lütfen izin veriniz: Biri Fethiye’den belki çoğunuzun yakından tanıdığı araştırmacı yazar, şair halk bilimci ( folklorcu ) gönül dostum sevgili Ünal Şöhret Dirlik ve diğeri de İzmir’den sevgili hemşerim şair arkadaşım Gaziantepli Oğuz Tümbaş’tır. Hatta Fethiye’den Ünal Şöhret Dirlik Milliyet Blog’ta yazmam için de bana bir sayfalık “Milliyet Blog’a giriş ve açılış” programında nasıl yazacağım konusunda bazı bilgiler de göndermişlerdi. 

Buradan yola çıkarak Milliyet Blog’la tanışma fırsatını bulduğumu söylemek isterim. Onun için bu her iki vefalı dostlarıma teşekkür etmeği bir borç olarak biliyorum. Bilgisayar kursuna gitmedim ve evdeki yakınlarımdan ara sıra bazı bilgiler alarak bu günlere ancak gelebildim. İşte bana ilk olarak bu fırsatı veren bu iki dostlarıma özellikle teşekkür ediyorum. Ama hiç unutmadan da bu fırsatı bana veren, yazmak için kapılarını cömertçe açan saygıdeğer Milliyet Blog mensuplarına da fersah fersah teşekkürlerimi sunmak istiyorum. 

MB’ta tanıştığım, paslaştığım yazarların, şairlerin sayısı 50’e yakındır. Hepsiden de çok şeyler öğrendiğimi söylemek isterim. Daha önce de söylemiştim: Ben Milliyet Blog’u bir yüksek Akademik okul olarak görüyorum. MB sayfalarında ve internet ortamında güncel olaylarla birlikte sanat, tarih, edebiyat, öykü, müzik, güncel olaylar, kitap, eleştiri, tanıtım, şiir, müzik, ektikler, festivaller, dostluk, arkadaşlık hemen hemen her konuda nitelikli yazı yazan arkadaşlarımız vardır. Bunlardan gereğinden fazlasıyla yararlanmak olasıdır. Ben şahsen buradan yola çıkarak MB’ta çok şeyler öğrendim. Sonra Blogdaşlar arasında sağlıklı bir dostluk, diyalog, bir kültür alış verişi de oluyor. Bunu da hiç bir zaman yadsınamayız. 

MB’ ta yazdığım yazılar arasında şöyle bir değerlendirme yaptım: Bugüne değin toplam Blog sayısı: ( 696 ), Toplam yorum: ( 483 ), Toplam Mesaj ( 75 ), ortalama okuma oranı: 362’dir. Yine yazdığım konular arasında: Aile ( 1 ), Anılar ( 18 ), Babalar Günü ( 2 ) Öğretmenler Günü ( 1 ), Basın, yayın, Medya ( 2 ), Bayramlar ( 5 ), Ben bildiriyorum ( 11 ), Blog ( 1 ), Deneme ( 26 ), Dostluk ( 2 ), Dünya ( 1 ), Dünya Şehirleri ( 8 ), Kahve ( 1 ), Gezi, tatil ( 1 ) , Kültür- Sanat ( 50 ). Eğitim ( 4 ), Güncel ( 10 ), haber ( 1 ), Öykü ( 3 ), Dünya Kadınlar Günü ( 1 ), Edebiyat ( 201 ) , Etkinlikler, festivaller ( 5 ), Futbol ( 1 ), Gelenekler ( 1 ), Özel Günler ( 6 ), Sinema ( 1 ), Söyleşi ( 2 ), Müzik ( 1 ), Resim ( 2 ), Kültürler ( 3 ), Şiir ( 282 ) ve tarih, ( 12 ), olmak üzere ( 30.03. 2011 ) tarihi itibariyle 696 adet yazım yayımlanmıştır.  

Ben bu kadar fazla yazı yazdım diye asla öğünmüyorum. “Şu kadar yazı yazdım” iddiasında da asla değilim. Bunu da hiçbir zaman düşünmüyorum. Aslında fazla yazmaktan ziyade iyisini, güzelini, yazılmayanı bulunmak ve yazmak gerekir. Daha doğrusu nitelikli ve kalıcı yazı yazmaktan yanayım. “Ne yazdım“ demekten çok “neyi yazdım”, neler yazdım ve daha neler yazacağım” demeliğiz bence önemli olan da budur. Nitelikli ve kalıcı yazıdan yanayım. 

Geçenlerde bir şair ( ! ) arkadaşla sohbet ederken “ bugüne kadar 1500 şiir yazdım “ diyordu. Elbette burada güzel ve kalıcı bir şiir yazığını açıkça bilmeden ortaya oyuyordu. Bana da “ kaç şiirin var” dediğinde. Ben de şöylece yanıt vermiştim: “ 40 yıldır şiir peşindeyim, lakin şiir olarak bunların sayısı 100’ü geçmiyor demiştim. Ama bunca zaman zarfında 5000‘den fazla şiir okuduğumu ifade etmiştim. 

Sonuç olarak ben bir emekli öğretmenim, sanatımıza, kültürümüze sevdalı, bu yola gönül vermiş ve bu konuda bir şeyler üretmeye çaba gösteren bir yazın eriyim. “Söz uçar, yazı kalır ve yazmak yaşamaktır” bağlamında bir şeyler yazıp sizlere sunmaya çaba gösteriyorum. Az kalsın unutuyordum. Bana bu fırsatı veren saygıdeğer Milliyet Blog mensuplarına özellikle teşekkürlerimi sunuyorum. Bugüne değin hiç bir yazım ve şiirim ret edilmedi ve geri de gönderilmedi. Onun için teşekkürü bir borç olarak biliyorum. İkincisi zahmet edip yazılarımı okuyan, mesajları ve yorumları bana gönderen, bana zaman ayıran sanatçı dostlarıma da ayrıca, özellikle teşekkür ediyorum…. 

Bana verilen bu cesaretten dolayı da Mliyet Blog’un bir ferdi olarak yazmaya da devam edeceğim. Yazılanları da fırsat buldukça da okumaya çaba göstereceğim. Çünkü Milliyet Blog bir kültür akademisidir. Bu Akademinin de devamlı bir öğrencisiyim. Ben bunu böyle biliyor ve öyle anlıyorum. Cümle MB dostlarıma selam ve saygılarımı sunuyorum. 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..