Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ocak '10

 
Kategori
Tiyatro
 

72. Koğuş

72. Koğuş
 

Kaptan, Fatma ne yana düşer, insanlık?


Yalnız girdim koğuşa, Orhan Kemal'in o meşhur 72. Koğuş'a. Kemal Başar yönetiyordu bizi ve sağımda Kaptan vardı, solumda Berbat!...Fatma'yı henüz göremedim, adı geçiyor ama...

İkinci perdeyi bekle dediler, onların arasında bekliyorum o perdeyi, neticesinde hüsrana uğramak da var.

Kaptan, anandan gelmeseydi o para, halin nice olurdu? Dokunmayın Kaptanıma, o Fatma'yı seviyor, onunla dolu hayaller kuruyor. Kaptan, Fatma için çok para lazım, anandan gelen para yetmez, oyna Berbat gibi kumar ve kazan, beşken on, onken yirmi, otuz, yüz, bin, iki bin...

Fatma eline dokununca....Fatma, nasıl çirkin dersin bizim kaptanımıza Fatma, ne diye dolduruşuna gelirsin karıların Fatma, o ve onun gibilerin? Oysa Kaptan naslı da saf saf seviyor seni, ah bilebilseydin, ah onun yüreğini bir görebilseydin...

Bu sefer bizim koğuşta kaynasın tencere, ekmeğimizi bana bana bu defa da biz yemek yiyelim, üstüne de çay içelim; Allah razı olsun Kaptan'dan. Berbat, daha daha daha para diye sızlanmasaydın....

Kaptan, önce çok üşüdü Kaptan, sonra ısındı, hem aşk ile hem de parayla ve Kaptan, aynı Kaptan, para bitince, aşk da çekip gidince, yine üşümeye başladı Kaptan ve...

Koğuştan az önce çıktım. Üşüyorum. Taksim yağmurla şakalaşıyor...Otobüsteyim, yanımda Kaptan ezik ezik bakıyor bana. Utanıyorum eve dönerken; sıcağa, yemeğe, müziğe, aşka....Kaptan onlarsız giderken uzaklara...

1. Not: Sadri Alışık Tiyatrosu'nu ayakta alkışlıyorum. Sadri Alışık'a her oyunun sonunda selam gönderen Kerem Alışık'ı ayrıca kutluyorum. İyi ki TİYATRO demiş.

2. Not: Kaptan, sen ne güzel mektup yazdırıyordun öyle, yıktın!

3. Not: Karıların koğuşu bitiriciydi, seyircilerin ayaklandığı anlardı.

4. Teşekkürler emeği geçen herkese ve ben herkesi bu oyunu seyretmeye davet ediyorum.

5. Bir özel tiyatronun bu kadar kalabalık bir kadroyla oyun sahnelemesi ayrıca takdire değer.

Ş.Y.

 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..