Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '18

 
Kategori
İlişkiler
 

8 Mart Dünya Kadınlar Günü Kutlu Olsun

Hacı Bektaşi Veli’ye, Kadıncık Ana için “Eşiniz mi?” diye sorduklarında “Eşim değil, eşitim,” diye cevap vermiş. Bu söz, beni kitaplar dolusu bilgiden daha çok beni etkilemiştir.

***

Bu sabah erken saatlerde bir telefon aldım, telefondaki kadın ağladığı için güçlükle konuşuyordu. Dünyada, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü kutlanırken, o eşinden şiddet gördüğünü anlatıyordu.

“Eşim bana bağırıp tokat attığında yere düştüm, bir de baktım ki 3 yaşındaki kızım masanın altına saklanmış. O an tek düşündüğüm, onu korumak ve onun da benim bir hayatı olmasını önlemekti.

Kucağıma aldığımda kalbi bir serçe gibi küt küt atıyordu. O da ben de ağlıyorduk, ben ne yapmalıyım?” diye soruyordu.

***

Eşi için uzaklaştırma kararı çıkartabileceğini, ayrıca boşanma davası açması durumunda, eşinden maddi ve manevi tazminat talebiyle birlikte nafaka da isteyebileceğini anlattım. Ayrıca detaylı olarak edinilmiş mallar üzerindeki haklarının da neler olduğunu söyledim.

Ancak “Ben ne yapmalıyım?” sorusu benim için çok önemliydi. Çünkü onun en büyük dileği kızının da kendisinin yaşadıklarını yaşamamasıydı. İşte bunun için “Ne iş yaparsan yapın, ikinci bir işiniz olmalı, kadın haklarını savunan bir sivil toplum kuruluşunda gönüllü çalışmalısınız,” dedim.

Sivil toplum kuruluşları bir toplumun sorunlarının çözümüne büyük katkılar sağladığı gibi toplumun bakış açısını da değiştirebilir.  

Aynı zamanda, hiç tanımadığınız insanların da hayatına yapacağınız katkının insana vereceği huzura paha biçilemez.  (Yıllardır ben de sivil toplum kuruluşlarında gönüllü olarak çalışıyorum.)

***

8 Mart Dünya Kadınlar gününde aklımdaki bazı sözleri sizinle paylaşmak istiyorum.

*Bir evde kadın mutlu değilse, evin diğer bireyleri mutlu olabilir mi?

*Nezaket, saygı, empati, güler yüz; sadece karşımızdaki insanı değil bizi de mutlu kılmaz mı?

*Şu kısa ömrümüzde kadın-erkek ele ele yürüsek, birbirimize destek olsak dünya daha yaşanılası bir yer olmaz mı?

*Kadının başarısıyla gurur duymak ve destek vermek toplumun gelişimine büyük katkı sağlamaz mı?

*Bazı insanlar, farklı olduğu için büyük bir aşkla evlendiği bir insanı neden değiştirmeye ve ayar vermeye çalışır?

***

Önemli bir etkinlik: 8 Mart Dünya Kadınlar Günü nedeniyle düzenlenen, “Edebiyat, Kadın ve İtiraz” Başlıklı söyleşi, 08.03.2018 saat:18.00’de Bakırköy Sanatçılar Derneği  (BASAD) Üstün Asutay Sahnesi’nde düzenlenecek. Konuşmacı olarak başarılı gazeteci arkadaşım, Sayın Ayla Türksoy katılıyor. Biz de ailece bu önemli söyleşiye dinleyici olarak katılacağız. 

***

Daha güzel bir dünya dileğimle, Dünya Kadınlar Gününüz kutlu olsun, hayalleriniz gerçek olsun.

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

 http://twitter.com/cengizhortoglu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..