Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Necip Köni - Adana / TR

http://blog.milliyet.com.tr/necipkoni

05 Ekim '08

 
Kategori
Sinema
 

8-mm Sinema filmleri / Nostalji

8-mm Sinema filmleri / Nostalji
 

***8-mm AMATÖR SİNEMA FİLMİ ÇEKİMİ***


Sevgili (MB) Milliyet Blog ve Antidepresan T.A.Ş Arkadaşlarım...!

Sene 1970 Lübnan / Beyrut'a gitmiştim ve elimde "Kodak" marka küçük bir cep fotoğraf makinası vardı. Bu makinayıda 1964 yılında Ankara'dan (99-TL)'sına almıştım. 24-pozluk siyah beyaz instimatic tipi otomatik kaset saran çok şirin ve benim gibi talebe olan bir kişi içinde çok lüks bir makinaydı o günler için.

Küçük "Kodak" fotoğraf makinam ile Beyrut'da, Lübnan'da o günkü zamanlarda ve şartlarda çok poz resim kareleri çekmiştim. Fakat benim gönlümde ve içimde 8-mm'lik bir film kamerası vardı , ancak onu elde etmek benim için sanki bir hayaldi. Fakat etrafımdaki Japon veya Avrupa'lı turistlerin ellerinde görebilme şansım olabilirdi herhalde.

Şuna inanıyorum ki bir insanın içi ne kadar pozitif ve olumlu olursa, o hayal ettiği düşünceler erken veya geç eninde ve sonunda olabiliyormuş ki, aynı sene içinde rahmetli babam bir iş seyahatı için Avrupa'ya seyahata giderken, bana da laf olsun diye bir isteğin var mı.? diye sorduğunu şu anda rüya gibi hatırlıyorum. Çünkü o sorulan sorunun formalite icabı olduğunu farz ederek, ben de çok afedersiniz laf olsun, torba dolsun misali şaka mahiyetinde yahu babacığım, almışken bana bir 8-mm film çekme kamerası alırmısın diye şaka vari takılmıştım.

Neyse, aradan on gün geçtikten sonra rahmetli babam eve döndü. Aaa bir de ne göreyim pederin valizleri arasında iki güzel kutu... tam benlik.? Kutunun birinin üzerinde "Sony" diğerinin üzerinde ise "Silma" ve oynatıcı makina şekili olan kutların üsünde baskı şeklinde duruyordu, o anda bir an durklayıp resmen şaşırmışım sevgili babamın karşısında ve sevincimden mübalağ değil, sıçramadan nerdeyse başım tavana değmek üzereydi.

Gerçi hediyenin fiyatı sorulmaz ama, sonradan ister istemez fiyatları ortaya çıkmıştı zaten kendiliğinden. Burada sizlere açıklamamda da hiç bir mahsur görmüyorum zira, malumunuz nostaljik yıllara göre de fiyatları sizlere diğer yazılarımda verdiğim için, "Sony" 8-mm film çekici kamera = 3.000-TL ~~ 200-$ (Dolar), "Silma" 8-mm film oynatıcı gösteri makinası ise = 1.500-TL ~~ 100-$ (Dolar) idi.

Her çektiğim renkli filmleri "Kodak", "Agfa" gibi Avrupa'ya (İngiltere, Fransa veya Almanya'ya) filmi banyoya posta ile yollardınız, filmler ancak bir ay sonra PTT gümrüğünden kontroldan geçtikden sonra ancak elimize geçebilrdi.
Her film ancak 2-dakika süreli olup, ancak montaj ile birbirlerine eklenerek bir 15- 20 dakikalık büyük makara yapıp seyredebilirdiniz. Aile hatıraları, çizgi filmler, "Laurel ve Hardy" filmleri gösterilerinde evimizin salonu resmen
sinema salonuna dönerdi. Akrabalar, komşular evimizi şenlendirirdi o televizyonun daha henüz evlerimize girmediği dönemlerde.

Evet şimdi nerelerden nerelere geldik doğrusu, insan düşündükçe bu zaman tünelinde fark edebiliyor geçmiş anıları ve hatıraları... Körüklü mekanik kurmalı fotoğraf makinalarından ve siyah beyaz fotoğraflardan, 12-mega pixel 4-GB kapasiteli dijital fotoğraf makinalarına ve renkli kaliteli fotoğraflara geldik... Peki beş, on sene sonra teknolojinin gelişmesi ile bizlerin bugünlere göre durumları ne olacaktır acaba.? Hiç düşünebiliyormusunuz bunu.?


Sizlere bol bol sevgiler ve saygılar sunarım, efendim...

NECİP KÖNİ - A D A N A / TR

*RESİM* http://farm1.static.flickr.com/190/517624067_cfef0feecb.jpg?v=0

 
Toplam blog
: 298
: 8548
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

Necip KÖNİ - İnşaat Mühendisi olup, güzel sanatlar onun bir hobisidir. Resim yapmak (karakalem çalış..