Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '06

 
Kategori
Kitap
 

9–15 Kasım Dünya Çocuk Kitapları Haftası

9–15 Kasım Dünya Çocuk Kitapları Haftası
 

“Dünya Çocuk Kitapları Haftası” olduğunu biliyor muydunuz? Ben bilmiyordum. Bu konuda çok üzgünüm ama ne yazık ki dün tesadüfen öğrendim. Sanıyorum benim gibi bilmeyen pek çok kişi mevcuttur.

9–15 Kasım tarihleri Dünya Çocuk Kitapları Haftası olarak kutlanıyor. Böyle güzel bir haftanın ışığında gönül ister ki kitabı olmayan bir tek çocuk kalmasın.

21. Yüzyıl Türkiye’sinde maalesef hâlâ okulu olmayan köyler, öğretmeni olmayan okullar, kitabı olmayan kütüphaneler var. Bu konuda gazetelerde hemen her gün bir habere rastlamak mümkün. İşte bunlardan bir tanesi:

Hürriyet Gazetesi yazarı Sayın Zeynep Oral’a gelmiş ve Zeynep Hanım da duyarlılık göstererek bunu köşesinde okurlarına duyurmuş;

“Didim’deki Gazi İlköğretim Okulu sonunda bir kütüphaneye kavuşabildi. Yepyeni, gıcır gıcır kütüphaneleri var ama kitapları yok! Turhan Gökçe Gazi İlköğretim Okulu Didim-Aydın Tel: 0256 811 21 20 adresine yollayacağınız kitaplar, inanın, bu ülkede daha aydınlık seslerin çoğalmasına yol açacaktır”.

Bugün, Dünya Çocuk Kitapları Haftası’nın son günü. Elbette son gün olmasının bir önemi yok. Eğer istersek her günümüzü “Çocuk Kitapları Günü” haline getirebiliriz. Yeter ki isteyelim.

Haydi, ilk adımı atalım ve bugün Didim’den gelen bu sese kulak verelim. Gazi İlköğretim Okulu’nun kütüphanesine bir tek kitap da olsa armağan edelim. Ve bununla da yetinmeyelim. En yakınımızdan başlayarak ülkemizin en ücra köşelerine kadar araştıralım; kitap isteyen okul, öğrenci ve köyleri bulalım ve onlara da kitap gönderelim.

Doğu ve Güneydoğu’yu gezenler bilirler burada ki çocuklar genellikle kalem, defter ve kitap isterler. Onları da unutmayalım özellikle, Adıyaman, Batman, Siirt ve Bitlis illerimiz de bu şekilde pek çok çocuğumuz mevcut.

Çocuklarımızın eline silah değil kitap, oyuncak ve şeker verelim. Buna gücümüz yeter. Bu ülkede geleceğin aydınlarını yetiştirmek bizlerin elinde.

Ülkemiz ve çocuklarımız için yapabileceğimiz çok şey var!

“Ne yapabilirim” diye sormayalım. Hemen en yakınımızdaki kitapçıya gidip bir çocuk kitabı alarak başlayabiliriz. Arkası gelecektir. Bundan hiç şüphemiz olmasın.

Yeter ki isteyelim ve bir adım atalım…

Ne demiştik? “Hayat bir kitap okumak için bile yaşanmaya değer”

Çocuklarımıza hayatı yaşatalım!

Sevgiyle…

 
Toplam blog
: 516
: 1080
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

1955 Ankara doğumluyum. Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunuyum. İstanbul'da uzun yıllar..