Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

900'lü hatlar gerçeği

900'lü hatlar gerçeği
 

Ara beni, sıcak geceler, seni bekliyorum

Bu başlıklar ilk çıktığı zaman 900 lü hatlar olarak bilinen, şimdilerde ise 0592, 0546 ve 757 numara ile başlayan bilhassa yetişme çağındaki erkek çocukları hedef alan para tuzakları.

Kabarık telefon faturalarını gören aileler, bunların malum hatlardan kaynaklandığını gördükten sonra telefonlarını bu hatlara kapatsalar bile çocuklarının cep telefonlarını denetleyebildiklerini sanmıyorum.

Geçenlerde bir gazetede 300-500 arası maaşla telefonda sahbet edecek bayanlar aranıyor diye bir ilan görmüştüm. Tabi ki bayanların gazete ilanlarındaki gibi güzel olması gerekmiyor, sesleri güzel olması yeterli, bundan sonrası telefonda sex yapmak için bir kaç günlük eğitimle halledilir nasıl olsa.

Almanya'da gazetecilik yapan bir arkadaşımla bu konuyu konuşuyorduk. Orada bu tip hatlar 190 lı hatlar olarak biliniyor. Gazeteci arkadaşım telefonda konuşan kadınlarla röportaj yapmak için bir randevu almış. Bana anlattıkları aynen şöyle:

Evde 2 tane kadın vardı. 190 lı hatlar bu kadınların telefonlarına yönlendirilmiş. Kadınların başlarında telefon santrallarının taktıkları mikrofon ve hoparlör sistemi var. Telefonlar devamlı çalıyor. Kadınlardan birisi bulaşık yıkıyor diğeri ise örgü örüyor. Aynı zamanda telefonda konuşuyorlar. Yandaki bir odadan konuşmaları duyan biri yatakta çok ateşli seks sahneleri yaşandığını düşünebilir. Kadınlar, konuşmaları mümkün olduğu kadar uzatıyorlar. Pavyonlarda çalışan konsomatrisler müşterilere ne kadar çok içki içirirlerse o kadar prim alma hesabı, telefonlardaki bayanlar da uzattıkları konuşmalar için prim alıyorlar herhalde. Kadınlar bulaşık yıkar, örgü örerken, hattın diğer ucundaki kişiler de gazete ilanlarında gördükleri kadınlarda konuştuklarını düşünerek herhalde kendilerini tatmin ediyorlardır.

Avrupa birliği ülkelerinde kumarhane serbest.

Türkiye'de kumarhaneler yasak.

Avrupa'da bu tip hatlar serbest

Türkiye'de de serbest.

Bu tip görüşmelerin kumardan ne farkı var? Hem de kazanma şansı olmayan bir kumar. Ve maalesef bu ilanlar hedef kitle olarak görülen gençlerin okuduğu spor gazetelerinin alt sayfalarında yayınlanıyor.

Saygın gazeteler bu ilanlara alet olmuyorlar, ama bu ilanların bulunduğu spor gazetelerinin sahiplerini okuyunca hayal kırıklığına uğradım. Basınımız bunlara alet olmamalı bence.

NOT: 3 yıl sonra Milliyet com tr. nin ana sayfasında bu hatlarda çalışan ev hanımlarının fotoğraflarını buldum. Şimdi o linki buraya ekliyorum...

http://www.milliyet.com.tr/content/galeri/yeni/goster.asp?prm=5,350453E-02&galeriid=3846

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..