Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '17

 
Kategori
Kitap
 

Abdülkadir Güler'den Güzel Bir Kitap

Abdülkadir Güler'den Güzel Bir Kitap
 

Abdülkadir Güler kitabını Sökeli gazeteci Necati Maldar'a verirken. ...


Uzun yıllar üzerinde çalıştığım ve Ağustos ayı başında çıkan kitabım hakkında  çok şeyler söylendi. Olumlu eleştiriler aldım.  

Öncelikle yazı yazan, öneride buliunan , beni tebrik eden ve yorum yazan tüm arkadaşlarıma sonsuz teşekkürlerimi  sunuyorum. Kitabımın  sesi  ta Fethiye' ye ulaştı...  Sevgili kadin dosktum   eğitimcii  yazar Ünal Şöhret Dirlik' te bir yazı yazdı. Yazısını aynen  sizlierle   paylaşmak istiyorum...  Sevgili  Ünal şöhret  Dirlik'e  teşekkürlerdimi  sunuyorum.  Ellerine,yüreğine sağlık diyorum...Şimdi sözü O'na bırakıyorum: 

***********************************************

ÜNAL  ŞÖHRET  DİRLİK  YAZIYOR:

SÖKE’DE İZ BİRAKANLAR

Abdülkadir Güler Kızıltepe’de doğmuştur.Diyarbakır İlköğretmen Okulu’nu (1964) ve Diyarbakır Eğitim Enstitüsü’nü (1976) yıllarında bitirdi. Bu arada yazı ve şiirleri çeşitli dergi ve gazetelerde yayınlanmaya başladı.İlk kitabı Dicle Köprüsü’dür.(Şiirler.1970). 1962 yılından beri yazıyor. Söke’ye atandığında ona biraz daha yakın olduk. Söke’nin Kurtuluş gününde  ( 6 Eylül 2003) “ Anadolu Şairleri” şiir dinletisine ben de  davetli idim.Orada üç güzel gün geçirdim. Abdülkadir Güler 30 yılı aşan bir zaman diliminde Söke’de  yaşamıştır. Emekliliğinden sonra da SÖKE’den ayrılmamıştır. Abdülkadir Güler artık Sökeli olmuştur.

Bu güzel kitabının ön sözünde şöyle diyor Abdülkadir Güler:

“ Söke’ye geleli aşağı - yukarı otuz yıldan fazla oldu. Bu zaman zarfında Söke’yi ve değerli insanlarını yakından tanıdım  diyebilirim.  Bir yerde kendimi Sökeli sayarım.Bundan dolayı Söke kültürüne değer veriyorum.Rahmetli Avukat Ahmet Güçsav’ı (2001), Aydınlı öğretmen öykü yazarı Mahmut Özay ( (70 yıl önce  Söke’ de Öğretmenlik yapmış ) Hayatı ve  eserleri yazmak bana nasip oldu (2004), Sökeli Şairler ve Yazarlar – Güldeste  (1998), Hayatı ve Esereriyle Umurlu’dan M. Kemal  Yılmaz (3.Baskı Söke- 2012) gibi kitapları bu amaçla yazdım. Söke’nin ekmeğini yiyiyorum, suyunu içiyorum ve güzel havasını tenefüs ediyorum. Bu açıdan kendimi  sorumlu görüyorum. Bir yerde  ben öğretmenim, yazmaya devam  ediyorum. “ Öğretmenin görevi  ölünceye değin bitmez”.Söz uçar, yazı kalır,yazmak yaşamaktır“diye düşünüyorum. “ Abdülkadir Güler buradan yola çıkarak Söke’de İz Bırakanlar’ı  hazırlıyor. Kitabının ön sözünde  A.Güler  şunları   söylemeye devam ediyor:

“ Bu kitapta yakın tanihimizdki Söke’nin tanınmış ünlü kişileri, Söke’nin kültürüne değer verenlerı, sanatçılarımızı, hayırsever insanlarının yaptıkları eserleri ( cami, okul.v.s) gibi. Bunları  bir kitapta toplamak istedim. Türkiye Cumhriyetinin kurucusu  M.Kemal Atatürk’ü şükranla anarak, Atatürk’ün  Söke’ye gelişini belgelerle kanıtlamaya çalıştım. Konu ile ilgili   Hakimiyet-i  Milli Gazeteleri ve onunle ilgili  önemli bilgi ve belgelere yer verdim.

Okuduğum kitaplar arasında  Metin Aktaş’ın yazdığı “ İz Bırakanlar ( Hürriyet Gazetesi- 7 Kasım 1994),Erzurum’dan Selahattin Bulut’un yazdığı  “Erzurumda İz Bırakanlar “ ı ıkuduktan sonra “ SÖKE’DE İZ BIRAKANLAR “kitabı neden olmasın? İşte buradan  yola çıkararak araştırıp inceleyerek “Söke ‘de İz  Bırakanlar”ı  hazırladım. Bu konu konusunda rahmetli   M. Ali ASRAV’la da görüşmüştük. Onu da  rahmetle anmladan geçemeyeceğim.

''Söke’de  İz Bırakanlar” konusunda  Söke’mizin  değerli duayenlerinden ve her zaman saygıyla  andığımız Söke eski Belediye Başkanlarından    Ekrem KARAKAŞ ‘ta  bana zaman zaman Kadir Bey, “Söke'de İz Bırakları” hazırlamanı   istiyorum“ diyordu… Bu onun  bir tavsiyesi idi. Ben bunu yerine getirmenin  mutluluğunu yaşıyorum. Artık  ölsem de   gam yemem. Rahmet Ekrem KARAKAŞ’In  bu kitabımı görmesini  çok isterdim. Ne yazık ki ömrü  vefa etmedi… Söke’de gönüllerde   iz bırakan Ekrem Karakaş’ı da  unutmadım, ruhu şad olsun.. Söke’de İz Bırakanlar  kitabında  Söke’nin  Tarihine bir bakış, Söke Kültürü, Atatürk Söke’de,  Milli Mücadelede Söke,  Sökeli Cafer Efe, Sökeli Ali Efe, Söke’de  görev yapmış 1880  tarihinden bu yana belediye başkanları,  glmiş, geçmiş kaymakamlar, Bilim ve kültür adamları,  Valiler,  haylırseverler, sanatımıza ve kültürümüze ayna tutanlar,  şair ve yazarlarımız, eğitimcileir, öğretmenler hatta bazı muhtarlara da bu kitapta yer almışlardır. Bu eserimi geleceik kuşaklara armağan ettim.  Dört dörtlük bir eser hazırladığımı asla iddia etmiyorum.  Eksiklerim de olabilir. Nihayet ben de bir insanım. Sadece Söke’de   yaşayan bir vatandaş olarak  Söke kültürü için dünden bugüne bu  coğrafyada  hizmet edenleri  elinizdeki kitabımla yad etmek istedim, Daha iyisini yazmak isteyenler varsa buyrun meydanı onlara  bırakıyorum. Ha şunu da söylüyeyim   bu kitabımın hiç bir  siyasi yönü yoktur, zaten  siyasetle    hiç uğramiyorum. Kitabım da yer alan  ve bugün aramızda olmayanları  saygıyla ve rahmetle  anıyor, yaşayanlara  sağlıklı, hayırlı ömürler diliyorum. 25 Ocak 2017“.Böyle yazıyor   Abdülkadir Güler.

Söke’de İz Bırakanlar”  Söke Cumhuriyet Matbaasında basılmış olup 450 sayfadır. Tertemiz bir baskısı ve ilgi çekici  bir kapak  dizayni vardır. Kapağını İbrahim  Özgezici hazırlamışlardır. Ellerine sağlık diyorum. Kitabın arka sayfalarında  genişçe bir kaynakçaya  daı yer vermişlerdir. Eserin  nasıl  hazırlandığını ve ciddiyetini bu kaynakçadan da anlıyoruz…

Kitap yarınki genç kuşaklarımıza kalıcı bir kaynak olarak hazırlanmıştır. Özellikle Söke Belediyesinden, ilçe Kaymakamımızdan, diğer   sosyal, toplumsal kurum  ve  kuruluşlardan, sayın işadamlarımızdan  bu  kitabın Söke’de dağıtımı bağlamında tüm okullarımıza, köy, mahelle  muhtarlıklarımıza gönderilmesi konusunda yazarımız  Abdülkadir Güler’e   katkıda bulunmalarını tavsiye ediyor  ve değerli  meslektaşımı yürekten tebrik ediyorum.  

Sözümü  Dedem Korkut’un bir sözü ile bağlamak istiyorum:

 “ Dedem Korkut Gelüben boy boyladı, soy soyladı, Şadılık çaldı. Abdülkadir’in kitabını, övdü özdü, şöyle didi: Şimdi hani övdüğün bey erenler, dünya benim diyenler,ecel aldı yer gizledi, Fani dünya kime kaldı? Gelümlü dünya, gidimli dünya,, sonu  ucu ölümlü  dünya. Bu kitabın namını herkesler duya…Amin !...

*****

Sevgili kadim vefalı dostum    Fethiyeli  Ünal Şöhret  DİRLİK' E bir kez daha teşekkürler...

Yüreğine  sağlık diyorum...

 

Abdülkadir Güler

20.08.2017-  SÖKE 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..