Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '16

 
Kategori
Eğitim
 

Açık lise, lise mi değil mi? Açık üniversite, üniversite mi değil mi?

Açık lise, lise mi değil mi? Açık üniversite, üniversite mi değil mi?
 

Diploma Töreni


Bu konuyu toplum olarak netleştirelim.

Devlet kurumlarımız da netleştirsin, birer birer biz insanlar da.

Bir açık lise öğrencisi kamu kuruluşunda ya da başka bir yerde staj yapmak için başvurduğunda ona “biz açık lise öğrencisi kabul etmiyoruz” denmesin, deniyorsa gerekçesi de belirtilsin ve bu gerekçe mantıklı temellere otursun.

Herhangi bir işe örgün eğitimden mezun biriyle birlikte başvuran açık eğitim mezunu kafadan hemen elenmesin. Gerekli sınavların, mülakatların sonuçları adil olarak netleşmeden dirsek gösterilmesin. Türkiye'de kamu kuruluşları eleman ya da öğrenci alırken örgün eğitim" koşulu koyamasın, koyamasın.

Geçen yıl staj yapacağı şube ile de görüşüp anlaşan Mesleki Açık Öğretim Lisesi öğrencisi bir genç başvurduğu bankadan olumsuz yanıt alınca şaşırdı. Gerekçeleri “bölge müdürlüğümüz prensip olarak açık öğretim öğrencilerini kabul etmiyor” du. Oysa o açık öğrenimini sürdürürken okulda yüz yüze verilen atölye derslerine örgün eğitim öğrencileri gibi katılmış ve yine örgün olarak verilen diğer dersleri de almıştı.

Staj örgün ya da açık mesleki liseler için bir zorunluluk. Eğitimin mezuniyet için olmazsa olmazı.

Staj yapan kimse, staj yaptığı yerin kalıcı elemanı olmaz, o kurum anlamında bir istihdam yükümlülüğü doğurmaz ve bunu o kuruluşların yetkilileri de bilir.

Staj yapan kimseye alanı ne olursa olsun iş akışını ciddi anlamda etkileyebilecek sorumluluklar yüklenmez, dolayısıyla ciddi iş riski doğurmaz. O anlamda örgün ya da açık öğrenim öğrencisi olması farklılık oluşturmaz.

Gelelim açık üniversiteye.

Kimi kurumlarımızda açık öğretim fakültesi mezunlarımızın kimi kadrolara alınmadıklarına, yine yönetimler tarafından “prensip olarak” bu fakültelerden mezun olanların en üst görevlere yükseltilmediklerine ilişkin durumlardan söz ediliyor.

Tanıdığım iki yabancı dili iyi derecede bilen, çalışkan biri uzun yıllardır çalıştığı kurumda açık öğretim fakültesi mezunlarının müdür yapılmadığını söylediğinde de bana ilginç gelmişti. 

Örgün eğitim kurumlarının sayısının arttığı günümüzde onlar da çok sayıda mezun veriyorlar. Örgün eğitim veren farklı üniversiteler giderek bu alana yöneliyor, açık öğretim fakülteleri açıyorlar. Açık öğretim fakültelerinin sınavları üniversitelerde akademisyen olan ya da örgün eğitimde öğretmenlik yapan gözetmenler kontrolünde şeffaf koşullarda yapılıyor. 

Sonuçta örgüne de, yaygına da giden öğrenciler belli ders ve staj yükümlülüklerini yerine getirerek okullarını bitiriyorlar.

Toplu taşıma araçları açık öğretim öğrencilerinin pasolarını kabul etmiyor.

Kimi askeri okullar açık öğretim lisesi mezunlarını kabul etmiyor. 

Şimdi ben merak ediyor ve soruyorum; açık eğitim eğitim değil mi? Açık lise lise değil mi? Açık üniversite üniversite değil mi?

Eğer bunlar da okulsa ve yasalar karşısında örgün olandan farklı değilse niçin toplu taşımada, stajlarda, istihdamda sorunlar yaşanıyor?

Bu uygulamalar haksız ise düzeltilmesi için neler yapılması gerekiyor, kimlerin sorumluluk alması gerekiyor?

 

29.01.2016 

 
Toplam blog
: 284
: 245
Kayıt tarihi
: 21.06.14
 
 

Yaşadığımız evrenin oldukça zengin bir yer olduğunun farkındayım.  Bu zenginliğin çok az bir kısm..