Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '16

 
Kategori
Magazin
 

Acun'un suçu yok. O doğru olanı yapıyor

Acun'un suçu yok. O doğru olanı yapıyor
 

Acun, yarışmada da adil ve saygılı bir yönetici


Ne zamandır aklımdaydı Acun’u ve programlarına dair yapılan eleştirileri yazmak konusu. Bana “neden Survivor izliyorsun?” deniyor. Geçen gün facebook’da sanat yönetmeni- müzisyen bir arkadaş da “İnsanların sayfalarında ‘Survivor izliyor’ ifadesini görüyorum. Eğitimlisi bunu yaparsa, cahili ne yapıyordur kim bilir?” yazmış. O yorumun altında da çok fazla Acun karşıtı söz vardı ama ben Acun’u savundum. Yine Acun’dan yana olacağım.

Kusura bakmayın da, Survivor (ya da o ses Türkiye- Çocuklar) izlemek yerine izlenecek başka ne var? Neyi izleyelim? Kan, öfke, nefret, şiddet, aldatma, silah görüntüleri ile dolu; 3 saat süren, yarımşar saat reklam araları koyulan dizilerden birinin mi tiryakisi olalım? Bizi güldüren, aile ya da dostluk ilişkilerini anlatan, güzel mesajlar verebilen bir dizi var mı? Bizimkiler, Perihan Abla, Kaynanalar gibi bir dizi daha çekiliyor mu? Yok. Gençlik dizileri bile silah, para, şöhret, lüks düşkünü nesilleri anlatıyor. O kötü dizilerden birini izleyip, gerilmek daha mı kültürlü yapacak bizi!!

Haber, bilgi, tartışma, yarışma programı var mı? Her görüşe, özgürce yer verebilen kaç tv kanalı var izlenecek? Çoğu birbirinin aynısı.  Onlar da bize hitap etmiyorsa?

Tamam, “Güldür güldür Show”,  “ Hoş geldin Arkadaşım” gibi komediye yer veren parodileri çok fazla aynıları tekrarlanmadıkça izliyoruz.  Başka? Ne kaldı geriye?

Bence Acun zeki adam! İşini biliyor. Diğer kanallarda bulamayacağınız eğlenceyi, farklılığı size kendi kanalından sunuyor. Var mı başka kanallarda Acun gibi yarışmalar yapan biri? Geçim seviyesi düşük, normal vatandaşların tek eğlencesinin internet ve televizyon ekranları olduğunu bilen Acun, imkanlarını iyi kullanıyor ve halka izlenebilecek farklı, eğlenceli, sıkmayan, güzel programlar sunuyor.

Gün içinde televizyon izlemeyi sevmeyen biriyim. Haber ve bazı tartışma programları dışında evlendirme yada moda  programlarını veya bir eve tıkılarak koca bulmaya, fenomen olmaya çalışanları izlemeye ayıracak zamanım yok.  Birkaç ismin moda görüşüyle belli birkaç insanı giydirmeye çalıştırdıkları programlar da boş. Anlamsız. Herkes tek tip mi? Yaşlısı, kilolusu, kısa boylusu nasıl giyinecek? O kısım yok. Hep tartışma ve bağırışlar var.

Bu durumda Acun’un programlarından başka izlenecek ne kaldı geriye? Adam en azından yeni yetenekler, yeni insanlar keşfediyor.  Yetenek yarışmasıyla 7den 77’ye herkesin kendine güvenerek, yeteneklerini sergilemesi için imkanlarını sunuyor. Yetenek Sizsiniz yarışmasını çok sevemedim. Gerçekten hünerli olanlar değil, basit ve halkı güldürenler oy toplayıp kazanıyor diye sonradan adları unutulup, silinen insanlar kazandı yarışmayı. Sonra da başvuruların bile kalitesi düştü. Ben de bakmaz oldum.

Survivor izlenebilir bir program. Çünkü içinde ders veren, bir şeyler öğreten, eğlendiren yanlar da var. Zeka ve taktik işi. Survivor, güçlü bir karakter olabilme savaşı aslında. Hem yokluklar içinde dayanışma ile ekip çalışmasında başarılı olmayı gösteriyor hem de stratejiler, yetenekler, hız ve sabır göstermeyi gerektiriyor. Yakın zamanda  bireysel mücadeleye dönüşecek yarışta kendini gösterme ve izleyiciye kendini doğru aksettirip, rakiplerinden daha güçlü bir karaktere sahip olan, ayakta kalabilen yarışı kazanacak. Biz de güzel manzaralar izlediğimiz, 7den 77ye her yaşın izlediği, yarışlarıyla heyecanlandığımız bu programı keyifle izliyoruz. Neden izlemeyelim? İzlemeyip de ne yapalım? Diğer kanallarda vahşet içeren, kanlı dizileri de izlemeyi reddedersek, yanlı programları da kaparsak; televizyon dışında ne ile ilgilenelim? Çok çalışkan bir millet değiliz. Biliyoruz.

Zaten günümüz internet başında geçiyor. Bir gün internet hepten yok olsa, ne yaparız bilmiyorum? Başka da ne ile oyalanırız? Kitap okumak ve müzik dinlemek artık çok ender insanın yaptığı işlerden oldu. Ben Survivor izledikten sonra kitap okumaya ve yazmaya başlıyorum da, başka insanlar ne yapıyor bilmiyorum.  Tiyatro, sinema, konsere gidenlerin sayısı da oldukça azdır. Geriye yapılacak ne kaldı? Hiçbir şey.

Yani diyeceğim şu ki: Acun, ortamını, çevresini, aklını kullanan, başarılı bir adam. Kimsenin yapmadığını yapıyor ve her kesime kendini izlettiriyor.  Tebrikler Acun Ilıcalı. Seni takdir ediyorum.  Yanında çalıştırdığın ve elinden tuttuğun insanlar için yaptığın iyilikleri de yadsıyamam.  Süpersin. Herkesin ‘keşke ben de Acun’un ekibinde olsam, beni de görse, elimden tutsa’ diyebileceği bir yaşamda Acun gibi adamların çoğalmasını diliyorum.

Bu arada… Acun’un yaşantısı, tercihleri ve düşüncesi beni ilgilendirmez. O sizi yargılıyor mu? Siz çok mu doğru ve hatasızsınız? Siz kaç insan için ekmek kapısı olup, yararlı işler yaptınız?  Sonuçta kendi hayatı, kendi seçimleri ve düşünceleri Acun’u ilgilendirir. Ben yaptıklarını takdir ediyorum. Helal olsun Acun Ilıcalı.

 
Toplam blog
: 72
: 363
Kayıt tarihi
: 20.01.16
 
 

4 kitabı olan bir editör- yazar. Hayvansever. Çevreci. Kadın hakları savunucusu ..