Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '15

 
Kategori
Anılar
 

Ak/saraydan Ayvan/saraya 1. Bölüm

Ak/saraydan Ayvan/saraya 1. Bölüm
 

Alıntı.


İstanbul'un Aksaray semtinin sakin nezih bir sokağında, köşebaşındaki büyük konağın bitişiğinde üç katlı olan kağir binada oturuyorduk. Hala gözlerimin önünde, 5 basamaklı beyaz mermer eşiğin başlangıcı ise kocamam heybetli kapısıydı. Kapının iki zili vardı, eskinin evleri, mimarileri nasılda özleniyor, sokak kapısından avluya girişte, sağ taraftaki merdivenler ev sahiplerine aitti, sol tarafı ise kiracıya yani bizlere. İstanbulda oturan Gaziantepli hemşerimiz, merhume Hamide hanımın yardımı ile, bu evi bulmuşuz, Rahmetli ebeveynlerim öyle anlatırlardı.
 
Ev sahipleri tamam ama, evliya sizin mutfakla bitişik, yani mutfağın camı yok, her mutfağa girdiğinizde Evliyanın Türbesinin beşte birini görmeniz mümkün, korkar mısınız, demişler, bizimkilerde hayır, bilakis tam tersi, dua ettikten sonra. Ve kadın ilaveten, biz mutfağa havlu ve takunya koyarız, dediğinde annemler, tamam öyle devam eder, korkumuz olmaz, dediğinde çocuklarınız çok küçük aman dikkat, mutfağa çiş yapmasınlar, Allah muhafaza çarpılırlar dediğinde yok, merak etmeyin dikkat ederiz, dediklerinde ise! Evi, odaları, bahçeyi, meşhur mutfağı, evin girişindeki koca avlu bağlantılı tuvaleti. hülasa her yeri bize gezdirmişlerdi.
 
Çocuk aklıma bir kez takılmıştı, neden çiş yapılmasın demişlerdi, anneme sorduğumda; Kızım tuvalet varken hiç mutfağa çiş yapılr mı? Diyerek iyice bir kızmıştı. Ben hala orada takılı kalmıştım, kocaman mutfak ve hiç mutfağa benzemiyor. Evliyanın bitişiği olan pencere kısmı tamamiyle boş, kapının karşısında duvardan boydan boya mermer bir tezgah, raflar ocak kap kacak konacak yerler sadece o kadar.
 
Kocaman ve her tarafı taşlık adeta koca bir avlu çeşmesi de yerden bir metre yukarda, ne olurdu sanki bir çiş yapılsa diyorken bir gün tuvaletin dolu olduğunu fırsat gidip, çeşmenin altına çişimi yapmıştım. Kimseye söylememiştim, ama o gece çok kötü ateşim çıkıp hastalanmıştım. Bana rüyamda ''mutfağa neden çişini yaptın'' deyip, beni gökyüzüne çıkardılar, seni geri eve mi bırakalım yoksa annenlerin yanına geri mi gönderelim bir daha tekerrür edersen, kardeşlerini göremessin dediklerinde rüyamda çok ağlamış ve annemleri istemiştim, gözlerimi açtığımdaysa yastığım gözyaşımdan dolayı ıslaktı. 
 
iki gün sonra iyileştiğimde, bu olayı ebeveynlerime anlattım ve bir daha da aynı hatayı yapmamıştım. Akşamları bizler yattıktan sonra, mutfaktan takunya sesleri ve su şırıltıları geliyordu. Daha sonraları O, zatı muhteremin peygamberlik zamanında, şehit düşen evliyalardan olduğunu öğrenmiştik. Okula gidip gelirken, ruhuna fatiha okur, Allahım tövbe, beni affet, bizleri koru diye dualar ederdim.
 
 
Toplam blog
: 425
: 412
Kayıt tarihi
: 24.02.13
 
 

37 Yıldır  yurtdışında yaşıyorum , 1000 den fazla şiirim var,  çeşitli edebiyat sitelerinde, derg..