Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '18

 
Kategori
Üniversiteler
 

Al-Farabi Kazak Ulusal Üniversitesi

Al-Farabi Kazak Ulusal Üniversitesi
 

Bugünkü yazımda sizlere Al-Farabi Kazak Ulusal Üniversitesinde öğrenim gören Sercan Yüksel arkadaşımın kaleminden Al- Farabi Kazak Üniversitesini tanıtmak istiyorum. Üniversite sınavlarının da yakın bir zamanda açıklanacağını düşünürsek yurtdışında okumayı planlayan, isteyen arkadaşlara ön bilgi olacağını düşünerekten zevkle paylaşıyorum. 

...

Kazakistan’da yaşayan arkadaşlarımın önerisi üzerine Al-Farabi Kazak Ulusal Üniversitesini tercih ettim. Uzun araştırmalar sonunda iyi bir üniversite olduğunu kanaatine vardım. 2017 yılında Kazakistan’ın Almatı şehrindeki Al-Farabi Üniversitesinde Fizik ve Teknoloji Fakültesinde Radiomühendislik, Elektronik ve Telekomunikasyon bölümüne kayıt yaptırdım.

Almatı’ya ilk geldiğimde daha önce hiç duymadığım Kazak dilini duydum ve bu dilin Türkçe’ye benzer olduğunu öğrendim. Arkadaşlarım ve hocalarım sayesinde bu dili konuşarak öğrendim. Üniversite eğitimi alanında uzman hocalarımın öğrettikleriyle, bilimsel ve teknolojik çalışmalarla 1 yılımı  tamamladım.

Al-Farabi Kazak Ulusal Üniversitesinden bahsetmem gerekirse açıkçası kendi içinde barındırdığı Bölümler, Fakülteler, Müze, Kütüphane, Teknoparkı ve Sosyal Faaliyetler olsun, verilen eğitim olsun kesinlikle harika geniş alana kurulu çevre düzeni ve yeşil alanların bolca olduğu ve daha nicelerini kendi içinde bulunduran bir üniversite.

Al-Farabi Kazak Ulusal Üniversitesi geçmişten günümüze mükemmel başarılar elde etmiş ve iyi imaj yaratmıştır. Üniversite daima daha üst seviyede eğitim vermeyi ön planda tutmuştur.

Al-Farabi Kazak Ulusal Üniversitesi bugün elde etmiş olduğu başarılardan ötürü dünya çapında tanınan çok kaliteli üniversite haline gelmiştir.

Sizlere azda olsa kendi fakültem hakkında bilgi vermek istiyorum. Şuan Radiomühendislik, Elektronik ve Telekomünikasyon bölümü öğrencisiyim. Burada okuduğum süre boyunca hocalarımın verdiği manevi desteği öğrencilik hayatımda büyük yer kapladığını söyleyebilirim. Hocalarımın verdiği profesyonel eğitimin iş hayatımda büyük rol oynayacağından eminim.

Bu yemyeşil, Atalarımızın mirası olan şehirde elbette gezdim. Öncelikle; Arkadaşlarımla Koktöbe'ye çıktık dağın havası, tabiatı, manzarası karşısında adeta büyülendim. Arbat meydanın da ressamların satışa sunulan resimleri inceledim. Almatı da sayısız büyüklü küçüklü parklar var. Bunlardan Panfilov denen parkta Zenkov Katedrali ve birde Kazak halk enstrümanları müzesi bulunuyor, içerisinde Dombra, Kopuz gibi enstrümanları var. Bir diğer parkta Gorki park; bu parkta Nevruz bayramında konserler veriliyor, Park’ın içerisinde yapay göl mevcut. Çocuklara ve büyüklere yönelik lunapark, ata binmek isteyenlere atla yürüyüş yaptırılıyor.

Nevruz bayramında ise Üniversitemde Nevruz kutlaması görmeye imkanım oldu. Kazakistan'da Nevruz, geleneksel bir bahar yenileme bayramıdır. O gün geleneksel kıyafetleri giyilip, Büyük bir coşkuyla kutlanır. Kazaklar için bu bayram, baharın yenilenmesinin, Aşkın, Bereketin, Arkadaşlığın ve Zaferinin bir sembolüdür. Üniversite yerleşkesinde Kazak evleri (Kazak çadırları) kurulur. Bu çadırlar içinde Kazakların Milli yemeklerinden; Baursak (bizdeki adı Pişi), Kazı-karta (At eti), Kımız (At sütü) ve Nevruz’a has yemek olan Nevruz Köje, Meyveler, Şekerler ve çeşitli tatlılar ikram edilir. Nevruz kutlamasına başlamadan önce ak sakallı dede gelir ve dua eder.  Geleneksel Milli Kazak oyunları ve spor oyunları oynanıyor ve Geleneksel dans gösterileri yapılıyor.

Burada okuduğum süre boyunca bana sürekli destek olan ve herhangi bir sorunda sürekli bana çözüm bulmaya yardımcı olan bölüm başkanı Doktor PhD İbraimov Margulan Kasenovich, Akademik bölüm başkanı yardımcısı ve kıdemli öğretim görevlisi Doktor PhD Saymbetov Ahmet, Kıdemli öğretim görevlisi Doktor Phd Sagidolda Erulan, Yardımcı Doçent Nalibaev Erkebulan Dyusenbekovich,  PhD Bekzhanova Asiya Hocalarıma çok teşekkür ediyorum. ve Tabikide Fakültemdeki Bölüm başkanıma, Bölümüme, Dekanlıkta ve Rektörlükteki, sayamadığım bir çok değerli hocam var. Bu konuda bana yardımcı oldukları için hepsine minnettarım ve hepsine ayrı ayrı çok Teşekkür ediyorum.  Onların sayesinde bugün Üniversiteme daha çok bağımlıyım ve Üniversitemi daha çok seviyorum. Burada görmüş olduğunuz eğitim en üst seviyelerde. Al-Farabi Kazak Ulusal Üniversitesini öğrenci arkadaşlarıma tavsiye ediyorum. Muhakkak hem Kazakistan, hem de Üniversiteyi tanımak kendilerine çok şey katacaktır.

 

Sercan Yüksel

Melike ÇELİK

 
Toplam blog
: 78
: 290
Kayıt tarihi
: 02.07.11
 
 

1980 yılının buhranlı Ankara' sında gözlerimi dünyaya açmışım. Babamın işi nedeniyle çocukluk yılla..