Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '14

 
Kategori
İnançlar
 

Allah'ı kandırmak

Allah'ı kandırmak
 

Ben 6 yaşındayken Medrese de bir söz verdim Allah'a 7 yaşıma girince namaza başlayacağım diye.

7 yaşıma bastığım gün başladım namaza ve o gün bugündür bir gün dahi aksatmadım...

Savaştan henüz kaçmış Suriyeli genç bir kadının bu sözleri öyle işledi ki yüreğime, küçücük bir kızın sözüne bu kadar sahip çıkması, bu denli sözünün eri olması okadar utandırmıştı ki beni.

Ömrüm, yaşadıklarım, verdiğim sözler, bir bir geçti gözlerimin önünden. Hangisini tutmuştum , hangi yüzle her sıkıştığımda ellerimi açıp yalvar yakar başlıyordum duaya. Hangi mantıkla vermeden almaya kalkıyordum...

Ben bu yaşıma:

"söz kişiliğin temelidir", sözüne yürekten inanışıma,

etrafımdakilere onca nutuk atışıma,

herkese verdiğim sözleri tutmaya özellikle dikkat edişime rağmen minicik bir kız kadar olamamıştım.

Hadi diyelim insanlara verdiğim sözleri tutmaya özenli birisiyim, peki ya yıllardır Rabbime ağlaya ağlaya verdiğim sözler?.

Yoksa ben kandırmaya mı çalışıyordum beni yaradanı ya da okadar yalancıydım da istediklerim olsun diye mi verdim o sözleri.

Dileklerime karşılık verdiğim sayısız fakat hep aynı sözleri unutarak mı teşekkür ediyordum, peki hangi hakla el açıyordum her sıkıştığımda..

Her defasında ağlaya ağlaya yaradana sevdiğini söyleyen ben miydim asıl çok seven yoksa o kız mıydı?

Ben miydim sözünün eri o küçük müydü?... 

 
Toplam blog
: 5
: 562
Kayıt tarihi
: 31.01.11
 
 

Birgün herkes hikayesini yazacak, fakat kimi kağıda kimi yüreğine... ..