Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '15

 
Kategori
Güncel
 

An gelir öğretmenler günü kutlanır...

An gelir öğretmenler günü kutlanır...
 

Ne güzeldir ağız dolusu öğretmenim diyebilmek...


Dün gibi hatırladıklarım var, ne izi ne de hissettirdikleri azalmış. İlkokula giderken izci olmayı çok istiyordum. Babam izin vermezdi. Ehliyet sınavı için İstanbula gitmesi gerekti ve tam isabet olmuştu ben de hemen babamın yokluğunda izci olmuştum. O anki halimi , öğretmenimin desteğini, gülümseyişini  unutamam.

Büyümeye başladıkça yasaklar da mı başlıyordu bilemem ama benimkiler başlamıştı. Bakkal dükkanımız vardı. Okul dışındaki saatler bakkala bakardım. Geçen gün düşündüm arkadaşlarım oyuncaklarından bahsediyordu allah allah dedim benim hiç oyuncağım olmadı mı? Defter kalem bir de şimdi antika olan radyomuzu hatırlıyorum.

Neyse düğün dernek olurdu ya da gezmek canım babam '' hadi hazırlanın gidin annenle '' derdi. Annemle giyinir süslenir tam kapıdan çıkacağız '' nereye gidiyorsunuz '' derdi babam. Bizde düğüne ya da gezmeye, sen izin vermiştin ya  derdik . '' Çabuk içeri ne işiniz var '' der geri dönerdik. Gözünden sakınırdı bizi bilirim de bilmek bazen yetmiyor. Soyun üst baş değiş derken moraller sıfır tabi. Çok üzülürdüm baştan hayır gitmeyeceksiniz dese amenna ama önce git tam giderken hayır denmesi gerçekten yıpratıcı oluyordu.

Bizim döngümüz böyle devam etti durdu. Ve içimde öyle yer etmiş ki aynı duruma düştüğümde sanki bir yara var da tırnak atmışım gibi acır

Nasıl ki ailemizden aldıklarımız bizimle yaşıyorsa öğretmenlerimizden aldıklarımız da bizimle yaşıyor.

Şimdi öğretmenler günü ile anlattığım ne alaka denilebilir. Öğretmenlerimden de çok şey aldım. Çocuklar önce ailesinden alıyor, büyümeye başlarken öğretmenleri de ailesi oluyor. O küçücük bedenler kocaman yürekler aldıkları eğitim ve öğretim ile hayata adım adım ilerliyorlar.

Ailesinin göremediklerini öğretmenlerimiz görebiliyor. Hele şimdiki zamanda rehberlik öğretmenlerimize, sınıf öğretmenlerimize çok iş düşüyor.

Yeni nesil gerçekten hem harika hem de şanssızlar ... Aynı şekilde öğretmenlerimiz de. Ters düz örülen eğitim sistemiyle vermeye çalıştıkları öğretim ve eğitim ile gerçekten işleri çok zor.

Kolaylıklar diliyorum. Ailemden aldıklarımı nasıl ki unutmuyorsam ve özellikle babamın kızıyım derken gururlanıyorsam öğretmenlerimden aldıklarım için de gururluyum. İyi ki benim öğretmenlerim olmuşlar.

Başta Atatürk'üm olmak üzere tüm  öğretmenlerimizin bu güzel gününü sevgi ve saygı ile kutluyor ellerinden öpüyorum.

 

 
Toplam blog
: 175
: 775
Kayıt tarihi
: 20.10.07
 
 

9 Eylül Üniversitesi Maliye bölümü mezunuyum. Şiir dünyam, bir tane kitap çıkaracağım dedim ve  b..