Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '15

 
Kategori
Anılar
 

Anılar

Anılar
 

Şartlar!! 

Beni yine,   yeni bir sınav maratonuna hazırlanmaya sürükledi. Başlangıç olarak  kaynak kitaplarımı sakladığım yerden çıkarırken kırmızı bir kutu ilişti gözüme. İçinde neler olduğunu unuttuğum kutuyu ben koymuştum oraya. Merakla elime aldım ve yere oturup kapağını açtım,  gördüğüm manzara karşısında yüzümde huzur dolu bir gülümseme oluştu. Bir sürü anı ile doluydu kutunun içi. Lise dönemimin kapıları aralanmıştı adeta kutunun kapağını açınca.  Arkadaşlarıma zorla cevaplattığım 44 soruluk anket defterimin sayfalarını araladım önce,  44. soruyu okumaya başladım,  ‘’mal müdürlüğüne gittinuuuuuz. Karşınızda bir adet mal. Sizi malların işlendiği kütüğe işlediler. Ne cins bir mal olarak işlenmek isterdiniz?’’(bu soru muhasebe dersinden esinlenerek hazırlanmıştır.’’153 mal hesabı’’) Verilen cevaplardan biri  şöyle; ‘’Koltuk! Niye diye sorarsan herkes kucağıma otururdu hahaha’’ Bu cevabı veren  bir erkek tabi ki. Ama bir noktayı atlamış, koltuğa sadece kadınlar oturur diye bir kural yok :)

Bütün soruları ve arkadaşlarımın verdikleri cevapları büyük bir keyifle tek tek okudum, okurken keşke hiç bitmese diye düşünerek. Sonra Tarkan defterim çıktı ortaya. Nasılda hayranmışım o dönemler. Deftere bir sürü resim yapıştırmışım ve bütün şarkı sözlerini yazmışım sayfalara. Bir sürü resim mektup, pul ve peçete koleksiyonu derken şiir defterim çıktı ortaya, inanamadım ne şiirler yazmışım, nasıl yazılar döktürmüşüm (bazen  saçmasapan) öyle ve neyi niçin yazdığımı hatırlamıyorum bile. Biryandan okuyup diğer yandan kahkahalar atmaya başlamışım annem neler oluyor diye yanıma gelince ne kadar yüksek sesle güldüğümün farkına vardım. Uzun süredir bu kadar keyifli gülmemiştim. Bir kaç kağıt parçası ve üzerine yazılanlar insana bu kadar keyif verebilir miydi? O an lisedeki o kıza teşekkür ettim ‘’iyi ki bunları yazıp, saklamışsın’’ diye.

16 yaşında iken yazdığım şiirlerimden birinin adı ‘’ Balıkçı Karısı’’  O yaşta böyle bir şiiri niye yazdım bilmiyorum. Amatörce fakat içten. Sanırım bir balıkçıya aşıktım:)

 

BALIKÇI KARISI

Bir balıkçı karısı, gözleri denizde

Bekler kocasını dört gözle

Fırtınalar kopacak, yüreği hoplayacak

Ama yine de bekleyecek

Kocası ekmek getirecek, sevgi getirecek, umut getirecek

…………………..

Denizde iken kocası eserse sert rüzgarlar

Kasırgalar kopar yüreğinde

Damarlarındaki kan benzer köpüklü dalgalara

Denizin kustuğu meçhuller gibi

Kan kusar,  içi kanar balıkçı karısının

Ta ki kocasının yelkenleri, denizin ufkunda belirene dek….:)

………………………..

Anılar:  Saklanıp tekrar ortaya çıktığında daha bir güzel!

 
Toplam blog
: 49
: 299
Kayıt tarihi
: 24.07.14
 
 

HAYATA DERKENAR! ..