Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '15

 
Kategori
Hamilelik Öncesi
 

Anne adaylarına tavsiyeler.

Anne adaylarına tavsiyeler.
 

Hayatım boyunca biraz aykırı ve kendi bildiğini okuyan bir yapıya sahip oldum. Her zaman çevremden bilgileri toplar, mantık süzgecimden geçirir ve öyle uygulamaya alırım. Hamileliğim ve annelik sürecim de böyle geçti. Elbette bazı uzmanların yazılarını okudum, hekimime bazı konularda danıştım. Bazen benimle aynı durumda olan bir iki arkadaşımla sohbet ettim ama hepsi bu.

Sonra düşündüm. Dünya üzerinde yaşam var olduğundan bu yana tüm memeli canlılar aynı şekilde ürüyor ve sistem zaten öyle mükemmel kurulmuş ki dışarıdan sizin ekstra yapmanız gereken çok da fazla bir şey yok. Tüm bunların sonunda, normal sağlıklı beslenerek son güne kadar evde beslediğim Alman kurt köpeğimi günde 30-40 dakika yürüyüşe götürerek gayet mutlu bir doğum gerçekleştirdim. Hamileliğimde aldığım 13 kiloyu ilk 6 ay sonunda rejim yapmadan verdim. Allah’a şükür şu an gayet sağlıklı, zekâ olarak da “üstün” raporu olan bir oğlum var. Bunun için ne avuç avuç özel bir gıda yedim, ne karnımdaki bebeğe özel olarak müzik dinlettim, ne de zeki olsun diye kitap okudum. Ben ne yediysem onu yedi, o gün hangi müziği dinlediysem onu dinledi. Fakat en önemlisi, ben o gün ne hissettiysem o da onu hissetti.

Kendinize yapacağınız en büyük iyilik; sakin, huzurlu, pozitif olmanız ve bunların yanı sıra hekim kontrollerini ihmal etmeyerek, hekiminizin yönlendirmelerine uymanız, yediğiniz içtiğiniz şeylere aslında her zaman yapmanız gereken özeni göstererek, biraz da mümkünse açık havada yürüyüş yapmanız.

Tavsiyem, çevrenize biraz kulaklarınızı kapatın, insanların ne giydiğiyle, ne yediğiyle, ne yaptığıyla değil kendinizle ve sizi mutlu eden konularla ilgilenin. Hekim kontrollerinizi ihmal etmeyin, güvendiğiniz bir hekim ile iyi bir diyalog içinde kontrollerinizi sürdürün. Hekimler bu iş için yıllarca eğitim alıyor; bırakın herkes işini yapsın. Siz de bütün ilginizi, kendinizi ve bebeğinizi nasıl mutlu edeceğinize verin. İyi veya sıkıntılı bir hamilelik geçiriyor olabilirsiniz ama unutmayın, bu bir süreç. İsteseniz de istemeseniz de bitecek. Bu dönemi mümkün olduğunca rahat geçirmeye çalışın. Hadi şimdi sizi mutlu edecek bir şeyler yapın.

Kulaklarınızı çevreye biraz kapatın.

Sağlıklı ve mutlu kalın.

serap.torun@kidsgourmet.com.tr

 

 
Toplam blog
: 114
: 309
Kayıt tarihi
: 22.12.14
 
 

Gazeteci  ..