Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Araç sürücülerine kaptan denilmesi doğru, kaptanın havası var, kendilerini pilot sansınlar nolur ki

Araç sürücülerine kaptan denilmesi doğru, kaptanın havası var, kendilerini pilot sansınlar nolur ki
 

Ne demek sürücü, şoför de denmiyor yani artık. El arabası sürene de sürücü deniliyor, bilmem kaç tekerlekli yolların kaplanı koca tırı kullanana da, el arabası süren tır da kullansın o zaman.
 
Gerçi ben el arabası da süremiyorum ya Şoför Nebahat “Haksızlık var burada Kerim abi” deyince harekete geçtik icabında.
 
Ya insanlara biraz iltifat edin, yaptıkları işlerle mesleklerle ilgili onları yücelten sıfatlar kullanın ne olur ki yani “kaptanım” “Kaptan gemiyi kullanana denir” Artık yalnız ona denmiyor, gemiyi iyi kullanamıyor demek ki, baksana adını/itibarını pilota, makiniste hatta takır tukur Kartal-Pendik minibüslerine kaptırmış.
 
Kartal-Pendik minibüsü dedim de geçen gün yanlışlıkla Gebze’den binmiş bulundum. Valla bileydim yürüyerek gelirdim. Adam ya 30 km’lik o bölgenin sokak sokak haritasını çıkardı. Düşünün 30 km boyunca asfalta hiç çıkmadı. Bir ara tepelere doğru tırmanınca Zonguldak’ı da dolanır herhalde diye düşündüm. Yolu bilsem “para kalsın ben inip de yürüyeyim” diyecektim.
 
Yani kaptan derseniz kaptan gibi hareket eder. Arabesk “şoför”ün itibarı kalmadı ki eskiden de yoktu zaten. Bu arada “şoför” mü “şöför” mü? Dili kurallarına göre kullanmayı sevmiyorum, hangisi hoşuma giderse. “Şoför” daha havalı, “şarjör” gibi.
 
Mıymıntı Kerim, bana bile “aslanım kaptanım” deseniz hemen değişirim. Bu arada sakın “mıymıntı” olduğumu düşünmeyin, ben her hale girerim. Adamlar itibarsız ya, “şoför parçası” diyoruz. Ama onlara canımızı emanet ediyoruz. Yani “kaptan” desek ağzımız mı eksilir.
 
 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..