396 yazı bulundu
Sıralama :
18 /1 Kolektif alan, kendisini özelleştiren iştaha göre bir kezlik dağıtılıyordu. Hikâyeye göre ilk dağıtım sürecinde kolektif güç kimi kişilere verilmişti. Her şey dörtdörtlük değildi. Bu eylem alanına göre yaşandıkça aksamaların düşünce, eyl...
“Bir milleti yaşatmak için birtakım temeller lazımdır ve bilirsiniz ki, bu temellerin en önemlilerinden biri sanattır. Bir millet sanattan ve sanatkârdan yoksunsa tam bir hayata sahip olamaz. Böyle bir millet bir ayağı topal, bir kolu çolak,...
Şu saatten sonrasıysa işimiz zor zira sonsuzmuş görünüyor. Hangi zaman diliminde neyi planlayacaksın… O zaman güneş doğdukça sabah olsun yani düşünmeyelim; her günün sonrası gelecek. İnsan merak ediyor gerçekten hayat sonsuz mu? Öt...
Şimdi ana konumuz olan ittifaklara geçelim. İttifakların gerçekleşmesinde etkili olan “dört özne nesnel nedenler vardır”. Bunlardan ilki totem alanlı üreten ilişkiydi. Ve “üreten ilişki”, ittifak etmenin “ özne-nesnel temel nedeniydi”. İ...
Tahmini 20-30 bin yıldan bu tarafa türümüz köleci ittifaklara kadar tecrit olmuş gruplardı. Gerçi köleci ittifakın ilk geçiş dönemi olan monarşin dönemler bile, kısa dönem de olsalar; izole gruplardı. Köleci izolasyon, “zenginliği de fakirliği...
MİNARE BÜYÜK DE ŞEREFESİ NEDEN KÜÇÜK? (Köyüme Mektuplar-7) "İnsan evrende gövdesi kadar değil, gönlü kadar yer kaplar." Yaşar Kemal Çocukluk ve ilk gençlik yıllarımızda köylülerimiz kendilerine enteresan gel...
Kolektif birim zaman girişmesi, kolektif miras, kolektif zekâ ve kolektif kapasite ne zamanki rızık diye bir kişinin ya da kimi kişilerin takdir edilmiş malı mülkü ve meşruiyet hakkı olduğu fikri söylenmiş ve insanlar bu fikre inandırılmışsa; o za...
Karşılaşmanın ikinci yarısının hemen ilk dakikalarında sarı lacivertli ekibin üç farklı skor üstünlüğünü ele geçirmesi, karşılaşmayı izleyen futbolseverlerde haklı olarak “farklı biter” beklentisini oluşturdu. Ama 3-0’dan sonrası, Adana Demirspor...
Helâk ve firak Gazanfer ERYÜKSEL I Farklılık-metin ilişkisi, çerçevenin dışını okuyan bir ezber bozma ile başlayan bir yolculuktur. Metin-okur ilişkisinde ise okurun ezberi olan çerçevenin dışını görmesiyse apay...
Ezeli ve bitimsiz bir zemine inşa oldu tüm hayali yapı bunca yapay çokluk aslında kökeni yokluk ezeli ve bitimsiz hem de ebedi bitimsiz bir yokluk ve varlık sonsuz sınırsız