Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '20

     
    Kategori
    Yemek - Mutfak
     

    Covid-19 ve Tüketiciler

     

    Covid-19 sürecinde Tüketici Tercihleri ve Yönelimleri

    17Mart- 1 Haziran insanların beslenme düzeni

        Covid-19 Pandemi’ si insanlarda beslenmeye dair şuur yarattı. Bunun sebebi biraz derin-basite indirgenecek olursa: salgın hastalığın insanlar üzerinde yaratmış olduğu ölüm korkusu.  

        İnsanlar kendilerini korumak adına birşeyler yapmalıydılar; spora yönelmeliydiler, yeme içmelerine özen(!) göstermeliydiler, kısacası doktorların üzerinde sıkça durduğu "bağışıklık" larını güçlendirmeleri gerekliydi. 

        Çoğu insanın yeme ve içmeye yönelmesinin en büyük sebeplerinden birisi; bilinçaltına yerleşmiş pandeminin onda uyandırmış olduğu korkuyu dizginleyebilmekti. Sözgelimi bu korku; "virüs bana bulaşırsa acı çekerek öleceğim"  korkusuydu. Bu hislerini mantıken ve ruhen sakinleştirmek için aşırı yemeye ve içmeye yöneldi. Yeme ve içmedeki bu anormallik alınan fazla kiloları da beraberinde getirdi. 

        17 Mart' tan itibaren işleyen süreç bir şekilde geçti-geçiyor-devam ediyor. Peki ya sonrası? 17 Mart- 1 Haziran arası çoğu(hemen hepsi) kapalı kalan işletmeler 1 Haziran' da 'Yeni Normal' dediğimiz sürece göre işletmelerini tekrar hizmete açtılar.  

    Yeni Normalde Restoran ve Oteller menülerini nasıl ve neye göre revize etmeliler? 

        Otel restoranlarında, Fine dining restoranlarda, Casual restoranlarda genelde süslü gösterişli tabaklar görürdük. Çünkü müşteri beklentileri bu doğrultuda idi. İşletmelerin "yeni normalleşme" sürecinde, müşteriler sunulan yemeklerde süs ve gösterişten ziyade sadelik, hijyen ve bağışıklığı güçlendiren sağlıklı ürünler görmek isteyeceklerdir. Bundan ötürü işletmeler menülerine bağışıklığı güçlendiren, probiyotik, yüksek ateşte pişmiş gibi yiyecekleri ve içecekleri tercih edeceklerdir.

    Türk Mutfağının Besin Değeri Zenginliği ve Slow Food

        Türk mutfağı; besleyicilik, sağlık ve bağışıklık artırma açısından tüketicilere geniş bir yelpaze sunuyor. Bu çeşit zenginliği hasebiyle işletmelerin ve tüketicilerin, sağlıklı beslenme, ne yediğini içtiğini bilme, sürdürülebilirlik manalarına da gelen "slow food" a yönelimleri artabilir.

     

     

    Sinan Türkyılmaz  

     
    Toplam blog
    : 1
    : 287
    Kayıt tarihi
    : 06.07.20
     
     

    Şişli Teknik Lisesi Bilişim Teknolojileri/ Veri Tabanı Programcılığı Mezunu İstanbul Medeniyet Ün..