Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '16

     
    Kategori
    Pazarlama
     

    Dijital Pazarlama Uzmanı Olmak

    Dijital Pazarlama Uzmanı Olmak
     

    dijital pazarlama uzmanı


    Dijital pazarlama uzmanı, yeni yeni popülerlik kazanan bir meslek dalı. İnsanlar satış ile pazarlama uzmanı kavramlarına alışamamışken bir de dijital pazarlama ile ilgili bir iş pozisyonunu anlamaları zor olacak gibi duruyor. İster bir işveren, ister bir insan kaynakları personeli isterseniz de kariyer tercihi yapacak bir yeni mezun olun bu yazıdan çok şey öğreneceksiniz.
     
    Dijital Pazarlama Uzmanı Nedir? Kimdir?
     
    Dijital pazarlama uzmanı, geleneksel 4p pazarlama kavramını, günümüz dijitalleşen dünya koşullarına göre yorumlayan ve gerekli çalışmaları yapan kişidir. Ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma faaliyetleri pazarlamanın doğasını oluşturmaktadır ve değişmemektedir. Fakat eskiden fiziksel mağazalardan aldığımız bir giysiyi şimdi e-ticaret sitelerinden alabiliyor ya da eskiden broşür ve afişlerle yapmış olduğumuz tanıtımı, Google Adwords veya sosyal medya reklamları ile çok daha etkili bir şekilde yapabiliyoruz. Öyle ise dijital pazarlama uzmanının da yapmış olduğu şey değişen kurallara uygun dijital araçları kullanmak ve tüketiciye ulaşmaktır.
     
    Dijital Pazarlama Uzmanı Ne İş Yapar?
     
    Dijital pazarlama uzmanı ne iş yapar diye soruyorsanız muhtemelen ya ik personeli ya da kariyer tercihinde bulunacak olan bir yeni mezunsunuz. Dijital pazarlama ile ilgili yapılacakları doğru tarif ederek birçok firmanın yaptığı yaptığı yanlışların önüne bir nebze de olsa geçebilmeyi umut ediyorum.
     
    Dijital pazarlama alanında çalışmak istediğinizde bilmeniz gereken ilk şey; her alanda uzman olmanızın çok zor olacağıdır. O yüzden sevdiğiniz bir alanında en iyi, diğer alanlarında ise iyi seviyede olmak hedefiniz olmalıdır.
     
    SEO yani arama motoru optimizasyonu çalışmaları yürütür. Arama motorlarında reklam vermeden de yükselmek için çalışmalar yapar.
    SEM yani arama motoru pazarlaması yapar. Arama motorlarında reklam vererek, en uygun maliyetlerde yer almayı sağlar.
    SMM yani sosyal medya pazarlaması yapar. En uygun kitleye, uygun zamanda ve en uygun fiyatta ulaşılmasını sağlar.
    Online itibar yönetimi yapar. Böylece internet üzerinde olumlu/olumsuz tüm bildirimlerin yakalarak kuruluşun itibarının korunması için çalışmalar gerçekleştirir.
    Affiliate pazarlama yapar. Örneğin çeşitli web sayfalarına ulaşarak onlara satış başı komisyon ödenmesi sisteminin kurulması gibi.
    E-Mail pazarlaması yapar. E-Mail bültenleri hazırlar, yayına uygun hale gelmesini sağlar.
    İçerik pazarlaması yapar. Hedef kitleye uygun içerikler oluşturularak, potansiyel müşterilerin müşteriye dönmesi için çalışır.
    Ve hepsinin neticesinde yaptığı faaliyetleri ve sonuçları doğru şekilde raporlar.
    Dijital pazarlama uzmanı ne yapar kısaca belirtmiş oldum. Eğer daha ayrıntılı bilgi almak isterseniz yazının sonuna kadar okumanızı tavsiye ediyorum. Şimdi diğer sorulara geçelim.
     
    Dijital Pazarlama Uzmanı Maaşı Ne Kadar?
     
    Uzmanın maaşı her ne kadar lokasyona, yetkinliklere ve yabancı dil bilgisine göre şekilleniyor olsa da İstanbul için bazı rakamlar verilebilir. 2016 yılı için seviyelerine göre dijital pazarlama uzmanı maaşları şu şekildedir:
     
    Uzman Yardımcısı: 0-2 yıl tecrübeli olduğunu varsaydığımızda maaşları 1700-2500 TL aralığında değişmektedir.
    Uzman: 2-5 yıl tecrübeli olduğunu varsaydığımızda maaşlı 2500-4000 TL aralığında değişmektedir. (Çok daha yüksek de olabilir, yetkinlikler maaşın belirlenmesinde büyük rol oynuyor)
    Kıdemli Uzman: 5 yıl ve fazlası meslek hayatına sahip olan uzmanların 4000+ maaşa sahip olmaları beklemektedir.
    Not: Maaşların diğer şehirlerde %20 civarı daha az olacağını ve aynı şehirde bile firmalar arası maaş politikalarının değişebileceğini unutmayın.
     
    Neden Dijital Pazarlama Uzmanı ile Çalışmalısınız?
     
    Bir dijital pazarlama uzmanı ile çalışmak, dijitalleşen dünyadan pazar payı almak ve cironuzu arttırmak için ön koşuldur. Dijital platformlardaki varlığınızı iyileştirmek, hedef kitleniz ile iletişimde kalmak ve ve müşteriniz haline getirmek başlı başına bir iştir ve dijital pazarlama bilgi ve yetkinliği gerektirir. Kuruluşunuz hangi büyüklükte olursa olsun tam zamanlı ya da freelance olarak bir dijital pazarlama desteği almanızı tavsiye ederim. Her zaman dediğim gibi:
     
    Küçük şirket yoktur, küçük düşünen şirket vardır.
     
    Kaynak:ibrahimaksen.com.tr/dijital-pazarlama-uzmani/
     
    Toplam blog
    : 1
    : 156
    Kayıt tarihi
    : 13.12.16
     
     

    SEO&SEM Danışmanı ..