Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '16

 
Kategori
e-Ticaret
 

E-ticaret danışmanı ne iş yapar?

E-ticaret danışmanı ne iş yapar?
 

E-Ticaret Danışmanı


Bugün ki sorumuz E-Ticaret Danışmanı Ne İş Yapar? E-Ticaret Danışmanı Kimdir, Nedir? Her zaman olduğu gibi kısa ve öz cevaplarla bu konuyu da aydınlığa kavuşturalım :) E-Ticaret Danışmanı ile çalışmak firmalara ne kazandırır aslında en önemli soru bu gibi :)
 
E-Ticaret danışmanlığı mesleği son yıllarda gitgide önem kazanan meslekler arasına hızla girdi. Bunun da en büyük sebebi e-ticaretin gelişmesi, karlı bir alan haline gelmesi olarak gösterilebilir. E-Ticaret sitesi olan birçok firma danışmanlık desteğiyle profesyonel olarak bu sektörde yer alarak başarılı bir süreç izleme gayretine giriyor. O aşamada devreye e-ticaret danışmanları giriyor. Bir e-ticaret danışmanı birçok konuda bilgi sahibi olmalı ki hem danışmanlık hizmeti verdiği işletmeye faydalı olsun hem de tercih edilsin. Zira her sektörde ve alanda danışmanlık hizmeti hem daha pratik hem de daha efektif olduğu için tercih edilir. Yani bir e-ticaret projesinde süreç içinde personel giderlerini minimuma indirmek için bir e-ticaret danışmanı ile çalışmak çok önemlidir. Hem de kesinlikle profesyonel bir proje yönetimi sağlanmış olur.
 
İşletme tarafından bakacak olursak öncelikle o işletmeye yukarıdaki soru sorulmalıdır, e-ticarete hazır mısınız? Bir e-ticaret sitesi açıldığında hemen başarı beklenir. Ancak bilinmelidir ki, e-ticaret çok yaygın bir kanıda olduğu gibi kolay bir mecra değildir. Bu kanı da nasıl ortaya çıktı inanın bilmiyorum. Her zaman söylerim, ”Bir e-ticaret sitesi açtığınızda, çölde bir dükkan açtığınızı düşünmelisiniz.” Çölde mağazayı açtık tamam da satış yapmak mı istiyorsunuz? O zaman ya bu çölü cazibe merkezi haline getireceksiniz, ya mağazaya ulaşımı kolaylaştıracak çöle duble yollar yapacaksınız, ya mağazanıza yatırım yapıp İstiklal Caddesine taşıyacaksınız, ya da bunlarla hiç uğraşmayacak ama mağazanızda kimsede olmayan bir ürünü ve ya ürün grubunu satacaksınız, kimsede olmayan fiyatları sunacaksınız. Eğer reklam, tanıtım faaliyetlerinde manevra kabiliyetiniz yoksa yine her fırsatta dile getirdiğim gibi ”Ya kimsede olmayanı satacaksınız ya da en ucuz olacaksınız.”
 
E-ticaret uzmanı tarafına geçersek işte bu danışman sizin çölünüzü bir cazibe haline getirecek, çöle duble yollar, köprüler inşa edecek kişidir. Gerekirse mağazanızı bambaşka mecralara taşıyacak kişidir. Sanal mağazanızı ürünlerle dolduracak, size bayi ağları kuracak, markanızın tanıtımını yapacak, marka bilinilirliğini artıracak, kurumsal kimliğinizi oluşturacak arka planda çalışan kişidir. E-Ticaret danışmanlık hizmeti veren kişi sizin hem ticari sırdaşınız hem de ticari anlamda kader birliği yaptığınız kişidir.
 
Şimdi tekrar işletme tarafına geçelim ve site sahibi olmanın zorluklarını veya kolaylıklarını da ya da onların ihtiyaçlarının ne olduğuna bakalım. Sanal bir mağaza sahibi olduğunuzda bu işebelli bir para ve zaman ayırmak zorundasınız. Genelde yapılan hatadır, işin içine girip sonradan bir bilene danışmak. Aslında fikir kafanızda oluştuğunda bu işi hakkıyla yapacak biriyle iletişime geçip, fikrinizi, hayallerinizi, imkanlarınızı, isteklerini en açık şekilde danışmana aktarmalısınız ki o da size gerekenler hakkında ve yapılacaklar hakkında eldeki imkanlarla ortaya çıkacak değer hakkında bir çalışma sağlasın. Bu sebeple daha işin başında ”işi ehline teslim etmelisiniz” Zira site domaini dahi bir konsensusla, tartışmalarla, farklı fikirlerle, birçok alternatif seçenekle bulunmalıdır. Hosting paketi, e-ticaret altyapısı gibi tüm harcamalar e-ticaret danışmanıyla yapılırsa tabiri caizse sizi birçok ekonomik zarardan fazla fazla korur. İşin içine girdiğiniz farklı harcamalar da çıkacaktır ki e-ticaret danışmanı size en uygun ve fiyat olarak en ekonomik fiyatları verecektir. Harcamaları sıralayacak olursak, reklam, tanıtım faaliyetleri, SEO çalışmaları, sosyal medya çalışmaları, mailing, analiz servisleri, yazılım/script modülleri ilk aklıma gelen giderlerdir. Bir e-ticaret danışmanıyla birlikte bu harcamaları yaparsanız tabiri caizse alırken kazanırsınız.
 
E-Ticaret, stratejik bir çalışma bütünü sağlanmazsa başarının yakalanacağı bir sektör değildir. Tüm faaliyetler sağlam stratejiler ve etkin uygulamalar gerektirir. Tüm bu stratejik planlamayı e-ticaret danışmanı kurgulamalı ve uygulamalıdır. Burada bir soru geldi aklınıza eminim, her e-ticaret danışmanı aynı mıdır? Tabii ki hayır. İyi bir e-ticaret danışmanını nasıl anlarız ve nereden buluruz?
 
Öncelikle her sektörde işini iyi yapmayan, dahası maalesef art niyet taşıyan insanlar olduğu gibi iyi niyetli olsa da gerekli yetenek, beceri ve bilgiye sahip olmayan insanlar vardır. Tabiri caizse her e-ticaret danışmanı aynı olamaz. Futbolda nasıl herkes bir Alex değil, bir Hagi değil :) bu işte de aslında her işte de böyledir. Her doktor bir olabilir mi? Her mühendis, her avukat, her memur, her temizlik görevlisi, her öğretmen tabii ki olamaz. Bazıları diğerlerinden tecrübesiyle ayrılır, farklılaşır. Sizler bir e-ticaret danışmanıyla çalışmadan önce çalışacağınız kişide arayacağınız en önemli unsur, e-ticaret geçmişidir. Yani en azından 6-7 yıldan daha az e-ticaret geçmişi olan biri e-ticaret danışmanlığı yapamaz. Sizin işlerinizi yöneteceği için bu sürenin de tamamını olmasa da büyük çoğunluğunu e-ticaret yöneticisi olarak geçirmiş olması çok önemlidir. ”Ben çok iyi yazılım bilirim, grafikerim, reklam yönetimi benim işimdir” diyerek e-ticaret yönetimni de tabiri cazise beceririm diyenlere inanma devri 5-6 yılda bitti aslında ama yine de maalesef ülkemizde ”bilgisayarcı” mantığı hala tam anlamıyla kırılamadı. Yani bilgisayar başlıklı herhangi bir işle alakadar olan herkes yazılım da bilir, donanım da bilir, e-ticaret de bilir, SEO da bilir, bilir de bilir. O iş öyle değil işte. Kısa bir örnekle geçeyim, bir sanayi de oto kaportacı var, oto boyacı var, elektrikçisi, lastikçisi, egzozcusu vs hepsi alanında uzman kişiler var. Bir kaportacı, elektrik işinden nasıl anlamazsa veya ne kadar anlarsa bilgisayar işinde de kısmen bu iş böyledir. İnce bir ayrıntı var e-ticaret ve web tabanlı işlerde birçok iş birbirini destekleyen ve dirsek temasında işler olduğundan bilgisayardaki donanım ve yazılım kadar birbirinden ayrılmazlar. Örneğin bir grafiker, işine yaradığı kadar css bilebilir. Yani biraz yazılıma girmiş olabilir aynı şekilde bir yazılımcı da kendisine yetecek kadar grafik bilgisi sahibi olabilir. Dahası bu sektörde insanlar freelance ile birbirlerine sektördeki tabirle iş paslayarak, bir ajans mantığıyla ama çok daha ucuz şekilde komple bir işi hızlı ve profesyonel bir şekilde ortaya çıkarabilirler. Konumuzdan sapmadan bu işler arasında da diğerlerinden en sert çizgilerle ayrılan e-ticarettir. Çünkü işin içine satış girer. Farklı kombinasyonlar, kanallar girer. İyi bir SEOcu iyi bir e-ticaretçi olamaz, iyi bir yazılımcı da iyi bir grafiker veya iyi bir reklamcı da olamaz. Bu işin içinde yetişen ve SEO, sosyal medya, reklam gibi alanlarda kendini geliştirmiş insanlar iyi bir e-ticaret danışmanı olabilir. İşletmeler de bu kişileri tercih etmelidir. Sektör tecrübesi birinci şarttır, mesela sektörde hangi sitelerin yöneticiliğini yapmış bunlar sorulabilir. Bir de her danışman tam hizmet vermeyebilir. Bazı e-ticaret danışmanları reklam faaliyetlerini yapmaz ve bunu reklam ajanslarına veya reklam danışmanlarına aktarabilir bazı danışmanlar tüm işi üstlenebilir bu da farklı e-ticaret iş planlarıdır.
 
Kaynak: http://www.ibrahimkavakli.com/e-ticaret-danismani/
 
Toplam blog
: 2
: 1406
Kayıt tarihi
: 12.03.16
 
 

En baştan başlarsak 1983 İstanbul doğumluyum, nerelisin sorusuna verdiğim cevap övünmek gibi olma..