- Kategori
- Eğitim
Kültürel Duyarlılık:Yönetici
Kültürel Değerlere Duyarlı Yöneticinin Özellikleri
Kültürel değerlere duyarlı yöneticide anahtar kavramlar; ırkçılık karşıtı, baskıcılık karşıtı, toplum temelli liderlik, sosyal adalet, farklılıkların yönetimi, çokkültürlü liderlik, kültürel yeterlilik olarak yoğunlaşmıştır.
Farklı kültürden öğrencilerin eğitimine dahil olmalı, ihtiyaçlarına cevap vermeli.
Farklı kültürden öğrencilere, öğretmenlere ve yardımcı personele farkındalık geliştirmeli.
Örgüt ya da grup çatışmasında süreci ve çatışmanın yoğunluğunu kontrol edebilmeli.
Sosyal adalet*1 ilkesine sahip olmalı.
Okul iklimine ve okul çevresine, bunların gelişimine dahil olmalı, üst düzey katkıda bulunmalı.
Örgütsel öğrenme sürecine dahil olmalı, bulunduğu kurum ve işbirlikçileriyle beraber sürekli gelişim içinde olmalı.
Yardımsever, ilişki kuran, kültürel duyarlılığa sahip olmalı.
Farklı kültürleri ve farklılıkları daima kabul eden, takdir eden ve kucaklayan bir yapıda olmalı.
*2Yüksek ve düşük beklentileri düzenleyici.
*3Okul ve toplum arasında güçlü bağ kurabilmeli.
*4Savunmacı, müdafai liderlik rolünü üstlenmeli.
*5Toplumun “aydın insanı” insanı olmalı.
*6Brown Üniversitesi’nde yayınlanan Kültürel Açıdan Duyarlı Eğitimin Temel Özellikleri
Ebeveynler üzerinde olumlu perspektif oluşturma
Öğrenciler üzerinde eşit beklentiler
Kültür bağlamında öğrenmeyi sağlama
Öğrenci merkezli eğitim
Eğitimde kültürel arabuluculuk
Müfredatın yeniden dönüştürülmesi
Bir eğitmen olarak kolaylaştırıcı olma
(Ladson-Billings, 1994)
- *1: Birey olarak, toplumun ulaşabildiği fırsatlara, maddi imkanlara ve önceliklere eşit olarak sahip olabilme.
- *2, *3, *4, *5: Lauri Johnson, Culturally Responsive Leadership for Community Empowerment, p.183-195
- *6 :https://www.brown.edu/academics/education-alliance/teaching-diverse-learners/strategies-0/culturally-responsive-teaching-0