Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '20

 
Kategori
Teknoloji
 

Online Ticaret Eğitimi

Online Ticaret Eğitimi - Dropshipping
 
DROPSHIPPING NEDİR NASIL YAPILIR
 
Stoksuz ticaret olarak bilinen dropshipping sistemi, girişimciler için büyük imkânlar sağlamaktadır. Stok maliyeti olmadan on binlerce ürünü satışa sunabilmek birçok tüccar için büyük avantaj olmuştur.
 
DROPSHIPPİNG NEDİR?
 
Klasik ticarette ilk adım ürün stoklamaktır. Sonrasında ise gerek fiziksel mağazada gerekse de internet üzerinden satış yapılması beklenir. Küçük bir işletmede bile binlerce ürün stoklamak zorunluluğu ve satılmayan ürünlerin bekleme süresinden dolayı oluşan maliyet, maddi olarak külfettir.
 
Bu noktada devreye dropshipping sistemi yani stoksuz ticaret girmiştir. Sıfır stok maliyeti ile on binlerce ürünü satışa çıkarabilmek kolaylığı birçok girişimcinin kolayca ticaret yapmasını sağlamıştır.
 
DROPSHİPPİNG NASIL YAPILIR?
 
Adım adım dropshipping nasıl yapılır bakalım;
 
Yazının sonunda şema ile de anlatacağız.
  1. N11, Gittigidiyor, Hepsiburada, Instagram Butiği, Trendyol, Amazon Türkiye, kendi e-ticaret siteniz, Sanalpazar gibi sınırsız seçeneklerden biri ile mağazanızı açarsınız.
  2. Dropshipping hizmeti veren toptancı ile anlaşırsınız.
  3. Ürünleriniz için entegrasyon kullanarak açtığınız mağazalarda otomatik olarak satışa açarsınız.
  4. Yine entegrasyon sayesinde stok/fiyat güncellemesi yapılır.
  5. Satış geldiğinde; müşteri ve ürün bilgileri toptancıya iletilir.
  6. Toptancı ürünü sizin adınıza direkt müşteriye gönderir.
  7. Müşteri ürünü alır onaylar ve kazancınız hesabınıza yatar.
 
Bu sistem sayesinde sıfır stok maliyeti ile istediğiniz kategoride ürünü saatler içinde mağazalarınızda satışa sunarsınız.
 
Müşteri potansiyelinin sınırsız olduğu ve tüm dünyaya ulaşmanın mümkün kılındığı e-ticaret sektörüne ilgi her geçen gün artmaktadır. Başlangıçta her girişimcinin ilk takıldığı konu e-ticarette ne satılır? Yani ne satacağım.
 
Sınırsız müşteri, sınırsız ürünün bulunduğu e-ticaret platformunda; ne satacağınıza karar vermeniz ilk adım için önemlidir. Malumunuz her mağazaya, siteye herkes ulaşabiliyor. Bu durum da beraberinde yüksek rekabet ortamını getiriyor.
 
Eğer ki marka değilseniz ki birçok girişimcinin başlangıç noktası sıfırdan adım atmaktır, rekabette başarılı olmanın yolu, N11, Gittigidiyor, Hepsiburada gibi mecralarda adım atmaktır. Güvenli ödeme yöntemi sayesinde müşterilerin ilgisini çekmekte ve daha ilk günden satışa başlanmaktadır. Bu tarz yerlerde açıkçası her ürünün müşterisi hazırdır ve ne satacağınızdan çok mağaza puanı ve başarınız satışlarınızı etkiler.
 
Ama kararınız kendi ürün portföyünüzü kendi siteniz yâda butiklerinizde satmak ise ne satmalısınız konusuna da cevap verelim.
 
Kişiye özel ürünler
 
Rekabeti en düşük ürün sınıfındadır. Her ürün özel dokunuşlar ile kişiye özel hale getirildiği için güzel bir sunum ile yüksek satış rakamlarına ulaşmanız mümkündür. Özellikle basılı t-shirt, çanta, telefon kılıfları gibi kategoriler yüksek ilgi görmektedir.
 
Kişiye özel ürünler satarken; birinci sırada ve çok tercih edilen olmak için, klasik bir yöntemden çok, özel ürünler sunmalısınız. Sunduğunuz ürünlerin hikâyeleri olmalı. Yani sadece klasik resim basmak yerine, kompozisyon içeren baskılar daha çok ilgi görür. İncelemek ve ilham almak isterseniz Kaft markasınız inceleyebilirsiniz.
 
El yapımı ürünler
 
Yine başlangıç için çok ilgi göreceğine inandığımız kategori el yapımı ürünlerdir. Her ürün kendi içinde özel olduğundan rekabette sıkıntı çekmezsiniz. Piyasada bu konuda birçok ürün mevcut olsa da, her ürün sanatçının elinden çıkan bir eser gibidir ve özeldir yani bir adettir. Bu tarz ürünler için el beceriniz olmalı ya da becerisi olan kişilerden destek alınmalıdır.
 
Oldukça geniş bir mecra olan bu alanda öne çıkan ürünler, ahşap, mum, kokulu taş olarak kaşımıza çıkar. Lakin el yapımı ürün sunmak hayallerinize bağlıdır. Çok özel bir ürün sınıfı sizi hızlıca yüksek satış rakamlarına ulaştırır.
 
Cep telefonu aksesuarları
 
Malumunuz cep telefonu kullanmayan yok gibidir. Cep telefonu aksesuarları da bu çerçevede yoğun ilgi görmektedir. Kablodan, kılıfa tüm aksesuarlar doğru şekilde sunulduğunda sizin için güzel bir başlangıç olabilir.
 
Sınırsız ürün kaynağının olduğu kategoride piyasada çok olmayan ürünlerden seçmeniz sizi bir adım önde başlatacaktır.
 
Ne sattığınız değil nasıl sattığınız önemli
 
Aslında daha birçok kategori sayılabilir, ürün bulmak işin en kolayı, asıl önemli olan nerede ve nasıl sattığınızdır.
 
Çok satılan bir ürünü de satmak mantıklı iken, hiç satılmayan bir ürünü de farklı pazarlama tekniği ile çoksatar hale getirmekte mümkündür.
 
Özetleyecek olursak; odaklanacağınız bölüm pazarlama taktiğidir. Daha Fazla Bilgi Almak İçin Alttaki Sayfayı İnceleyebilirsiniz. 
 
dropgelirkitabi.blogspot.com
 
 
Toplam blog
: 4
: 133
Kayıt tarihi
: 11.05.20
 
 

Merhabalar  Ben Samet Şahin Dijital Reklam Danışmanıyım İşletmelere Yeni Müşteriler Bulmaları ve Ma..