- Kategori
- Alışveriş - Moda
Perakende Sektörü Dijital Atak İçinde!
Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden perakendenin gündeminde dijitalleşme var. Fiziksel ve online mağazaları entegre ederek omni-channel dönemi geçen pek çok şirket, yeni projelerle fark yaratmaya çalışıyor. Gündeminde kasasız ödeme, kabin içinde stok gösteren ekranlar, çalışanların ipad ile müşteriye koleksiyonu göstermesi gibi projeler bulunan şirketler, dijitalleşmeye yatırım yapıyor.
Perakende sektörü dijital dünya ile e-kataloglar sayesinde tanıştı. Ardından e-ticaret sektöre büyük bir hızla girdi. “E-ticaret fiziksel mağazaları yok mu edecek” tartışmaları tam bitmeden sektörde büyük bir dijital dönüşüm başladı. İlk yıllarda bilgisayar ve mobil cihazlarda birebir müşteri deneyimine dönüşüyor. Sektörde, online kanallar ile mağazaların bir arada hizmet sunduğu, müşterilerin alışveriş, aide ve değişimlerini her iki kanal üzerinden yapabildiği omni-channel alışveriş dönemi açıldı.
Perakendeciler iş modellerini dijitale uyumlu hale getirebilmek için son sürat çalıştıklarına dikkat çeken danışmanlık şirketi Micheal Page’in genel müdürü Hugo Campo, “Çok hızlı ve dinamik olan perakende sektöründe trendi yakalayamayan veya tedarik zincirini doğru planlamayan firmaların ayakta kalmaları oldukça zor” diyor.
Bugün değişime uyum sağlayan çalışan perakendecilerin birçoğu yatırımlarının önemli kısmını dijitalleşme projelerine ayırmaya başladı. Şirketlerin gündeminde kasasız ödeme, kabin içinde stok gösteren ekranlar, çalışanların ipad ile müşteriye koleksiyonu göstermesi gibi çok sayıda yeni proje var.