Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '18

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Şöyle Küçük Bir Kafe Açsam

Şöyle Küçük Bir Kafe Açsam
 

Hayaller kafe açmak, gerçekler 09:00-18:00…

Sabah 06:00’da alarmın sesiyle uyandığınızda, aklınızda dün gece okuduğunuz bir haberden ya da televizyonda izlediğiniz bir programdan ‘İşi bıraktı, kafe açtı, şimdi dünyayı geziyor’ cümlesi yankılanıyor olabilir. 

Etrafımızda hayallerin peşinde kafe açan ama bir süre sonra yürütemeyerek tekrar yeniden 9/18 rutinine gerek dönmek zorunda kalan insanları duymuşsunuzdur.

Kafe açmak kolay da sürdürmek incelik istiyor. İsterseniz o güzel hayallerin kabusa dönmemesi için “Neler yapmak gerekir?” diye kısaca bir bakalım.

Yıllardır bu işin içinde olan ve yüzlerce mekan açmış biri olarak size ilk tavsiyem, iyi bir iş planı çıkarmanız. Bunun yanı sıra farklı düşünebilmeniz ve kaliteden ödün vermemeniz. Gerçek bir başarı için paylaşılmaya değer, yaratıcı bir içerik oluşturmanız gerekir. Eğer gerçekten başarılı bir konseptiniz varsa mekanınızı işletmeniz de bir o kadar kolay olacaktır.

Mekanınızda olmazsa olmazlarınızın başında; öncelikle ve kesinlikle güler yüz, kesintisiz hızlı internet, temiz lavabolar gelmektedir. Her zaman, dikkat ederek kaliteli hizmet verin ve müşterinizin gözünde iyi bir izlenim bırakın.

‘Menü’ Alabilir miyim?

Bir mekanın kalbi menüdür. Menünün kalbi ise mekanın bulunduğu lokasyondur. Önce konseptinize göre sağlam bir menü oluşturmalı ve o lokasyonun neye ihtiyacı olduğunu belirlemeniz gerekir. Mesela; bir stadyumun yanına cup cake dükkanı açarsanız, kafe hayaliniz kısa zamanda kabusa dönüşebilir.  

İyi bir işletmeci öncelikle, menüde yer alan yiyecek ve içeceklerin fiyatını dengelemeli. Çünkü fiyatlandırma bir mekan için en önemli unsurlardan biridir. Menünüzü fiyatlandırırken maliyet çarpanınızın minimum 3 olması gerekir. Alım, giderler ve kalan kar payı olarak planlanır. Kira ve giderler artışı olabilir. Öngörülemeyen masraflar çıkabilir. Uygun işletme kira oranı, hedef cironun %8 ila %15’i arasında olmalıdır. Aksi takdirde yanlış fiyatlandırma dükkanınızın birden kepenk kapatmasına neden olacaktır.

Tedarikçilerinizi doğru seçin!

Mekanınızın lokomotiflerinden biri de temel gıda ihtiyaçlarınızı satın aldığınız tedarikçilerinizdir. Temelde ihtiyacınız olan gıda ve diğer tüm maddeleri, hem kaliteli hem de ucuza temin etmeniz için bire bir ilişkiler çok önemlidir. Unutmayın, tedarikçiler bir mekanın can damarıdır. İş birliğinizi uzun vadeli kılmanız her zaman daha iyi olacaktır.

Tek bir soruyla cironuzu artırabilirsiniz!

Siz güler yüzlüsünüz, her şey istediğiniz gibi oldu, menünüze müşterileriniz bayılıyor, peki ya sizin için çalışanlar? Öncelikle, çalışanlarınızın ihtiyacınız olan hizmeti verebilmeleri için eğitimli olmaları şarttır. Örneğin, garsonunuz yemeğini bitiren müşterinize yönelteceği  ‘x tatlımızı denediniz mi?’ sorusu aylık cirolarınıza inanılmaz artışlar sağlayabilir. Servis personelinizin gurme olmasına gerek yok ama ürünün içeriğini bilmesi mekanınız için bir artı sağlar. Bu şekilde gelen sorulara anlık cevap verebilir, müşterinin kafa karışıklığını giderebilir ve kaliteli hizmete de alt yapı oluşturmuş olursunuz.

Sevginizi gösterin!

Müşterilerle yakın temasta olmak, onlarla ilgilenmek cironuzu etkileyen konuların başında gelir. Onun ne istediğini de anlarsanız, sizden süperi olmaz.

Size gelen, özellikle kadın müşterilerinizin yedikleriyle yakından ilgilenin ve onlara yiyeceklerinizle ilgili mutlaka bilgi verin.

Menünüzde; “aç değilim, tok da değilim ama tatlı da yemek istemiyorum” diyen kafası karışık müşterilerinize önereceğiniz ürünleriniz olsun. Sağlıklı yiyeceklerden de bulundurmanızda fayda var. Mesela sağlıklı bir karışım; Smoothie.

Müşterinin sizi bir daha tercih etmesi için sadece sizde bulabileceği bir imza yemeğinizin veya içeceğinizin olması gerekir. Sadece sizde olması iyi bir satış pazarlama taktiği olarak da görülebilir.

Özel Günleri Sakın Unutmayın!

Promosyonlar, özel günlerde yapacağınız yenilik ve değişiklikler, bülten panoları, çocuk menüleri, potansiyel müşterinize sosyal medya üzerinden ulaşmak vb. göz önünde olmanız için önemli unsurlardır.

Sosyal Medyada Sosyalleşin

Eğer sosyal medyadan uzak bir çalışma politikanız varsa hemen değiştirmelisiniz. Sadece yeni müşteriler için değil mevcut müşterinizin de sadakatini artırmak adına sosyal medya hesaplarınızı güncel tutmanız gerekir. Artık insanların gidecekleri yere karar vermeden önce sosyal medya üzerinden araştırma ve inceleme yaptığını unutmamalısınız. Mekanınız için bir tanıtım videosu hazırlatmanız çok iyi olacaktır. Çünkü bazen fotoğraflar ile mekanı anlatmanız yeterli olmayabilir.

İşin en başında konsept kargaşası, lokasyon hatası, lokasyona uygun menü, menü fiyatlandırması, mevcut personelin eğitim durumu, kimlik belirsizliği, sosyal medya kullanımı gibi sorunlarla karşılaşmamanız için profesyonel yardım almanız sizin için en iyi seçenektir. Tahmin edersiniz ki her şeye ve her yere siz yetişemezsiniz.

En önemlisi; farkınız olsun!

Sunum, tasarım, sosyal medya, lezzet, lokasyon, konsept, dekorasyon, imza yemek, menü… Tüm bu unsurları göz önünde bulundurarak bir konsept belirlemelisiniz. ‘İnsanlar bizi neden tercih ediyor?’ sorusuna kendi kendinize cevap verebiliyorsanız tamam! Siz, oldunuz demektir.

 
Toplam blog
: 2
: 92
Kayıt tarihi
: 07.09.18
 
 

Mutfakkoçu Şef Recep AYDOĞAN, 1987 yılında BOLU/MENGEN de doğdu. Aşçılık mesleğini atalarından, b..