Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '18

     
    Kategori
    Trafik
     

    Türkiye’de Yılda Yaklaşık 130.000 Kaza Gerçekleşiyor !

    Türkiye’de Yılda Yaklaşık 130.000 Kaza Gerçekleşiyor !
     

    Trafik ihlallerinin en fazla yapıldığı ülkelerden olan Türkiye’de yılda yaklaşık 130.000 kaza gerçekleşiyor. Bu kazalara sebebiyet veren ve ardında maddi-manevi zararlar bırakan unsurlardan en önemlileri dikkatsiz sürücü davranışları ve temel trafik kurallarına uymamak. Temel trafik kurallarına uymak toplumsal bir bilinç, alışkanlık, kültür haline getirilmeli. ‘’Başkası kırmızı ışıkta geçti, bende geçerim’’ düşüncesinin yerini ‘’başkası yaptı diye bende yapacağım diye birsey yok’’ düşüncesi almalı. Toplumsal baskının insan özgürlüğünü kısıtlamada kullanılması yerine, toplumsal sorumlulukların yerine getirilmesi, uymayanların ayıplanması, trafik ihlalleri sorununun çözümünde en büyük pasta dilimini alacağı kanaatindeyim.

    Türkiye’de bir bireyin ehliyetinin olması araç sürmeyi bildiği anlamına gelmiyor. Bu bağlamda çıkartılan stajyer ehliyet uygulaması acemi sürücülerin trafik canavarına dönüşümünü engellemede atılan bir adım olsada yeterli olacağını düşünmüyorum. Bu yüzden ehliyet için alınan dersler ticarethanelerin yetkisi altından alınıp, bilir kişilerle yetkili kurumlar tarafından verilmeli. Ehliyet sahibi vatandaşlar belirli aralıklar içinde psikolojik denetim ve sağlık muayenesinden geçirilmeli. Çünkü yazılı yasanın aksine trafik kazalarının çoğu kasıtsız suç değildir ve alkollü olduğu halde trafiğe karışıp insan hayatını tehlikeye atan bir bireyin psikolojik sağlığı tartışılır. Bu unsurların dışında ele alınabilecek ince ayrıntılar da mevcut ki buna örnek olarak Amerika’da sarı ışık, kırmızıdan yeşile geçerken çok kısa yanıp sönmesi. Tersi durumunda ise 3 - 4 saniye beklemesi,  böylece iki taraf da sarıda geçerse çarpışma olaslığının azalması verilebilir. Avusturalya ve kanada gibi ülkelerde trafik problemlerindeki düşüşler incelendiğinde, attıkları ilk adımın öncelikli çalışılması gereken unsurları belirlemek olduğu görülüyor. Türkiye’de ise alkol, hız, hatta ehliyet denetiminden fazla park halindeki araçlara cezai uygulamaların sürekli ve düzenli olduğu aşikar. Bunun yanında para cezalarının coğunun uygulanmaması, uygulansa bile düşük meblada olması göze çarpıyor.  Ne kadar trafik kurallarına uymamanın getirdiği suçlar ile alınan hapis cezaları paraya cevrilmemeli düşüncesinde olsak da bu durumun uygulanabilirliğini uzmanların ele alması daha doğru bir adım olacaktır.

    Avrupa ülkelerinde insana saygı her alana yansımaktadır. Bazı Avrupa ülkelerinde-bizdeki araçları yayaların üzerine sürmek yerine- karşılaşan yaya ve sürücünün durması zorunludur. Sonrasında kim önce geldiyse yoluna devam ederken diğerinin beklemesi cezai uygulamalar ile desteklenmektedir. Ağır yük kamyonları daha gelişmiş ve  motor güçleri bizimkilerden daha fazla olmasına rağmen gereğinden fazla yükleme yapıp trafiğe çıkan yoktur. Bu yüzden trafik tıkanmaları yaşanmamakta ve sollama ihiyacı duyulmamaktadır.

    Sonuç olarak trafik ihlalli problemi için yapılan en büyük ve yerleşik değişim zihniyet, mantığını kullanma ve insan hayatına saygı konularında olmalıdır ki kalıcı olsun. Bütün çözüm ve cezaları uygulasak da 6 yaşındaki çocuğa motor verip, bir bebeği ebeveyni araç kullanırken kucağına direksiyonla oynaması için oturtmak, mantık dışı bir eylem ve değişmesi gereken zihniyettir.

    Değişim ve gelişim bireyden topluma yansır.

     
    Toplam blog
    : 1
    : 116
    Kayıt tarihi
    : 24.09.18
     
     

    .... ..