Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '17

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Yönetemediğimiz zaman mı, iş mi, insanlar mı ?

Yönetemediğimiz zaman mı, iş mi, insanlar mı ?
 

Nedenleri ile ve sonuçları ile birlikte bir fikriniz var ise; faydalarını, eksiklerini, fazlalıklarını oturup analiz ederseniz ve ardından “Zaman Yönetimini” iyi yaptığınız bir çalışma ile başarıya ulaşabilirsiniz.

Başarıyı ezberleyerek elde edemezsiniz. Elde ettiğiniz başarı olmaz en küçük farklılıkta sorunları ezberlemiş ancak; çözümlere ulaşacak yolu bilemez hale gelirsiniz.
Üniversite sınavına hazırlandığım ilk yıl; soru sayısına odaklanarak günde 1000 Soru çözmeyi hedeflemiştim. Çözdüğümde kendimi başarılı ilan ederdim üniversiteyi kazanacağıma ise asla inanmamıştım. Öyle de oldu “KAZANAMADIM” SORULAR HEP TANIDIKTI AMA CEVAPLAR YOKTU…

Soru ezberleyerek başarı elde etmeye çabaladım çözümü ile ilgilenmemiştim. Zaman yönetimi, çözüm yolları, ders planı vb. yapıcı hiçbir faaliyete kafa yormadan sadece masa başında geçirdiğim zamana odaklanmıştım. Sonuç hüsran !!! Koskoca 1 Yılı çöpe attım demek istemiyorum gelecek yıl için bir sürü ama bir sürü yapılmaması gereken davranış modellerini öğrenmiş oldum. Ancak analizi yaptığımdan dolayı öğrenmiştim bu eksikliklerimi…

Önemli olan masa başında çözdüğüm soru sayısı değildi konuyu anlamamdı önemli olan. Önemli olan hedefe ulaşmak için PLAN dahilin de, zamanı iyi yöneterek, ölçerek, değerlendirerek ilerlemekti.

Ezbere yaşamıyoruz hayatta mutlaka sebepler sonuçlar, üzerinde düşünerek gidiyoruz. Okul hayatı ve iş hayatı ezbere gidebilmek hiç mümkün değil ezberlediğini unutursun üzerine kafa yorup düşündüğünü ise geliştirip kullanırsın.
Ve yaptım oldu başarıyı bu şekilde en azından sınavda sıfır çekmeyip istediğim bölüme girerek yakalayabilmiştim.

Peki İŞ HAYATI? 
Aynı plan, aynı zaman yönetimi, aynı ölçme değerlendirme aynı hedef ve sonuç geçerli değil mi?
Bence evet; zamanı yönetemediğinde çalışanlar çok yaygın olmakla birlikte sizce neleri geçiriyor içinden?
“ Gece Gündüz işyerindeydim, hep geç çıktım, ( Neden? Çalışma saatlerinde işini bitirebilirsin :) Başarabilirsin ) 
“ İzin kullandığımda göze batıyor ama çalıştığımda kimse görmüyor, ” (İznini izin başladığı tarihte hatta saatte istersen gerçekten göze batıyor:)) 
“Bu devirde patron olacaksın,” ( Patron olmak için önce iyi çalışan olmak lazım:)) 
“O kadar fazla çalıştık bugün de geç gidelim, bu kadar maaşa bu kadar iş,” (Bu maaşı iş teklifinde sen kabul ettin J,çalışma saatleri de sanıyorum ki size önceden tebliğ edildi uymamak ve başkaldırmak niye J)
Zamanı iyi yönetmeli diyen işveren peki ne geçiriyor içinden?
Zamanı iyi yönetebilirsen fazla çalışmana gerek yok…
Bitirdiğin işin kontrolünü yap eksik iş teslimi daha çok zaman kaybettiriyor…
Güven iyi kontrol ondan daha iyi her daim kontrolü elinde tutmalısın…
Sonuçlar önemlidir, planlama seni hep 1 adım öne çıkarır…
Öncelikleri belirle, planlama yap, etkili olmayan planlama işleri karmaşık hale getirir…
İşler için bir bitirme zamanı koy ve ona uy…
Yöneticine görevlerini unutturma yolları seçme…
İş zamanı iş mola zamanı mola yap…

Sonuçlar başarı için önemli göstergelerdir. İş başlangıcı ve sonucu arasındaki yaptığınız iyi çalışmalar iyi sonuçlar getirir. Planlama işin %50’sini bitirir ancak; planlamadan gün bana yetmiyor, zaman yetmiyor, gün 24 Saat olmamalı cümlelerinde teşhis çok net “ ZAMANI YÖNETEMİYORSUNUZ”

 
Toplam blog
: 2
: 114
Kayıt tarihi
: 07.11.15
 
 

Adalet Bakanlığı İş Hukuku Bilirkişi IHG Turkey - İnsan Kaynakları & Eğitim Müdürü Kocaeli Üniver..