Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '14

 
Kategori
Güncel
 

Arda Uskan

Arda Uskan
 

Arda Uskan hayatını kaybetmiş.

 

Bir dönem, köşe yazılarında kullandığı 'Son Mohikan' başlığından dolayı yıllardır adı böyle anılan Arda Uskan'ın hayatımdaki yeri büyük.

 

Hani yıllardır görmediğin, konuşmadığın bir arkadaşın, ahbabın ölüm haberini alırsın içinden bir parça kopar ya, işte aynen öyle oldum.

 

Yıllardır okumuyordum, nerede yazdığını hatta yazıp yazmadığını bile bilmiyordum.

Ama az önce internette ölüm haberini okuyunca içimden bir parça kopup gitti, çok uzaklara.

 

Benim gençliğimdi Arda Uskan.

 

80'li yıllarda Gelişim Yayınları'nın çıkarttığı haftalık NOKTA dergisinin Genel Yayın Yönetmeniydi. Ben Üniversite'ye henüz başlamıştım, 12 Eylül askeri darbesi nedeniyle ülkede apolitik bir gençlik vardı. Siyasetle ilgilenmiyor, gazete dahil (O yıllarda yeni çıkan magazin ağırlıklı TAN hariç) iki satır bir şey okumuyorlardı.

 

Kulakları çınlasın Fevzi arkadaşım Cumhuriyet gazetesi, ben de Nokta dergisi ile girerdik kantine her daim. Fevzi'nin yaşı bizden büyüktü, 1 Mayıs 1977 kanlı pazarında Taksim'deymiş, anlatırdı. Bir tek onunla okuduklarımızı paylaşır, tartışır, öğrenir öğretirdik birbirimize.

 

Bir kuşağın alt yapısında büyük emeği olan Gelişim Yayınları, ansiklopedi yayını ile başlayıp Kadınca, Erkekçe, Sofra, Sağlık, Çocuk gibi dergilerle yayın hayatında zirveye çıktı. Abartmasız ülkeden her zaman 10 yıl ilerideydi.

 

Ercan Arıklı'nın sahibi olduğu Gelişim Yayınları'nın Asil Nadir'e satıldığı güne kadar her hafta satır satır okuduğum bir dergiydi NOKTA. Her hafta kapak konularıyla gündem yaratırdı.

 

Arda Uskan'ın başarısıydı bu.

 

Bugünkü gazete yazısında "Artık biliyorsunuz iki seksen yatmaktayım, zihnim ise faal mı faal" diye yazmış. Bir kaç gün önce ise hayatındaki insanlara tek tek teşekkür eden bir yazı.

 

Ölmüş işte bugün. Daha 64 yaşında, karaciğer kanserinden.

 

Ailem ve öğretmenlerimden sonra kişiliğimin temellerine taş üstüne taş ekleyen bir yayın grubunun başarılı yöneticisinin ölüm haberini duyunca gerçekten içimden kopan parçayı durduramadım.

 

On bir yıl önce Ercan Arıklı, sekiz yıl önce de Duygu Asena bu dünyadan gittiğinde kopan parçaların yanına gönderdim onu.

 

Nur içinde yatsın. 

 
Toplam blog
: 314
: 1210
Kayıt tarihi
: 07.08.11
 
 

Üsküdar İstanbul doğumluyum ve halen burada yaşıyorum. Okumak, yazmak ve seyahat etmeyi çok seviyor..