Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '15

 
Kategori
Eğitim
 

Artık rahat bırakın şu eğitimi…

Artık rahat bırakın şu eğitimi…
 

Eğitimin nereye gittiği belli değil...


Türkiye’de okumak zordur… Okumak zordur, çünkü Türkiye’de doğru dürüst bir eğitim ve öğretim sistemi yoktur. 
 
İlk ve ortaokulu orta derece ile bitirmiş bir öğrenciyim… 1990 yılında lise eğitimine başladım, 1995 yılında da liseden ayrıldım. Yani beş yıl kadar bir lise eğitimim oldu. Bu beş yıl içinde de çok başarılı bir öğrenci olduğum söylenemez. Ama burada asıl dikkati çekmek istediğim konu, bu beş yıllık süre zarfı içinde üç defa sistem değişti. Olansa benimle beraber okuyan öğrencilere oldu, birçok kişinin yaşamı hayalleri planları mahvoldu.  
 
Her yeni gelen hükümet kendisine uygun olan yeni bir eğitim sistemi kanunu çıkartır ve yürürlüğe sokar. Hükümeti bırakın, her yeni gelen Milli Eğitim Bakanı bile kendi istediği sistemi yürürlüğe koymaya başladı. Ne zaman bakan değişse, eğitimde sistem değişikliği oluyor ve tüm her şey karışıyor. Bu benim okuduğum yıllarda da böyleydi şu anda da böyle. Eğitimin sistemi değil Milli Eğitim Bakanlığı kadrosundan tutun il müdürlüklerine okul yöneticilerine kadar tüm kadro değişir. 
 
İki binli yıllarda olduğumuz şu yıllarda da bu düzen böyle devam etmekte, eğer Milli Eğitim Bakanlığı, Cumhuriyetin kurulduğu tarihten itibaren hep aynı yönetimin yöneticileri tarafından yönetilseydi, bu sorunlar yaşamaz ve geleceğimiz emin ellerde olurdu. 
 
Öğrenciler ve eğitimciler artık bıktı, ikide birde değişen bu sistem herkesi eğitim ve öğrenimden soğuttu. Yakın zamanda doğru düzgün bir sistem oturtulmazsa eğer, Milli eğitim bakanlığının kapısına kilit vurulabilir. Bakmayın bu sorun çok büyük, her üç dört yılda bir eğitim sistemi değişiyor. Sistem değişikliği yüzünden bu ülke yıllardır doğru dürüst öğrenci eğitimci bilimci yetiştirmiyor. 
 
Bir çocuğun oyuncağı ile oynaması gibi, canı sıkılan sistemi ve kadroyu değiştiriyor.  
 
Toplam blog
: 120
: 522
Kayıt tarihi
: 15.12.10
 
 

His kaybı olmayan, sol tarafı felç, tekerlekli sandalyeli bir bedensel engelliyim... 1996 yılında..