Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '15

 
Kategori
Anılar
 

Aşık Veysel'i saygıyla anıyoruz

Aşık Veysel'i saygıyla anıyoruz
 

Aşık Veysel ( 1894- 21 Mart 1973 )


Âşık Veysel aramızdan ayrılalı 42 yıl oldu. 1894 yılında Sivas ilinin Şarkışla’ya bağlı Sivrilan köyünde dünyaya gelmişti. Ama ne yazık ki dünyaya ya rahat ve huzur içinde bakmamıştı. Hayatını zor şartlar içinde geçirdi. Âşık Veysel’i 21 Mart 1973 yılında Sivas Şarkışla ilçesi bağlı Sivrilan köyünde öbür âleme göndermiştik. Hem de baharın gelişini muştulayan bir Nevruz bayramında... Ünlü bir değişinde sazının tellerinde söylediği:

 Dost dost diye nicesine sarıldım

Benim sadık yârim kara topraktır

Beyhude dolandım boşa yoruldum

Benim sadık yarim kara topraktır”

dediği dost bildiği kara topraklara kavuştu. Bir Nevruz baharında elveda etmişti aramızdan. Öldüğü günlerde benim yakından tanıdığım eski Mardin Valisi Celal Kayacan Sivas Valisi idi. Âşık Veysel’in rahatsızlığı sırasında fazlasıyla ilgilenmiş ve vefat etiği zaman bizzat cenazesi sırasında yanında bulunmuştu.

Âşık Veysel ölmeden önce bir şiirinde “ Dostlar Beni Hatırlasın “  diyordu. Ve sazının tellerinde şöylece vurguluyordu ozanca:

Ben giderim adım kalır

Dostlar beni hatırlasın

Düğün olur, bayram olur

 Dostlar beni hatırlasın

***

Can kafeste durmaz uçar

Dünya bir han konan göçer

Ay dolanır yıllar geçer

Dostlar beni hatırlasın

***

Can bedenden ayrılacak

Tutkez baca,yanmaz ocak

Selam olsun kucak kucak

Dostlar beni hatırlasın

***

Ne gelseydi ne giderdim

Günden güne arttı derdim

Garip kalır yerim, yurdum

 Dostlar beni hatırlasın

***

 Açar solar türlü çiçek

Kimler gülmüş kim gülecek 

 Murat yalan ölüm gerçek

 Dostlar beni hatırlasın

***

Gün ikindi akşam olur

Gör ki başa neler gelir

Veysel gider adı kalır

Dostlar beni hatırlasın ( 1 )

Âşık Veysel

Sevgili aşık Veysel’i unutmadık. O bu toprağın ünlü ozanıdır. Tıpkı Yunus Emre,  Köroğlu, Dadaloğlu, Karacaoğlan, Aşık Mahzuni ve aşık Reyhani gibi  deyişleriyle, nağmeleriyle  her zaman gönlümüzde yaşayacaktır. Aşık Veysel birlik ve beraberlikten yana idi. Ulusumuzu çok çok seviyordu. Sözüyle, sazıyla ve kişiliğiyle onurlu bir insan olarak yaşadı.

Rahmetli Prof. Talat HALMAN onun için şöyle diyordu: “ Aşık Veysel, Anadolu’nun asıl isteklerini birer birer dile getiriyor. Anadolu insanı, kalkınmak istiyor, yurdun değerlerini korumak ve geliştirmek istiyor. Anadolu’nun devrimlerini yaşatmak istiyor. Milliyet.

Şair Halim YAĞCIOĞLU ise: Âşık Veysel, her konuya rahatlıkla eğilmesini bilen ve güçlü soluklu halk şairlerimizden biri idi. Dünya.

Muzaffer UYGUNER: Çağımızın yaşayan halk ozanları arasında Aşık Veysel Şatıroğlu’nun özel ve önemli bir yeri vardır. Veysel, bir yandan eski geleniyi sürdürmüş, öte yandan ise yeni ses getirmiştir. TARLA Dergisi.

Tahir Kutsi MAKAL: Âşık Veysel dost insandır. Tadına doyum olmaz muhabbetinin. Veysel konuşurken Anadolu’yu dinler adam. Türküsünü, hikâyelerini, derdini, davasını, ıstırabını, insan sevgisini anlatır Veysel.  Bayram Gazetesi.

Sözün özü  Aşık  Veysel bu toprağın has ozanı idi. Anadolu’ya   ve bu Ulusun insanlarına aşıktı. Aramızdan ayrılışının 42. Yılında saygıyla ve rahmetle anıyor, mekânı cennet olsun diyorum.

 

1-Aşık Veysel Yaşamı, Sanatı, Şiirleri Üzerine Bir İnceleme

 Battal  Peylivan – Deniz Kitaplar Yayınevi İstanbul -1984

 

Abdülkadir GÜLER 

23  Mart 2015- SÖKE

  

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..