Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '17

 
Kategori
Dünya
 

Avustralya ve Yeni Zelanda gibi yerlerde bir şey olsa uzak olduğu için yardım edemeyiz

Avustralya ve Yeni Zelanda gibi yerlerde bir şey olsa uzak olduğu için yardım edemeyiz
 

Küçük sorunlarını kendileri çözerler ama dünya hali bu her şey olabilir. Ve görüyoruz işte  uçakla 25-30 saatte gidiliyor. Allah göstermesin bütün o yerleri etkileyecek büyük bir olay halinde dünya zamanında yardım edemeyebilir.

Örneğin Yeni Zelanda Türkiye’den direk uçuşla 16617 km ve uçakla 24 saat. Yani dünyanın yardımının gerektiği bir durumda vaktinde nasıl müdahale edilir?

Aslında böyle bir durumun olabileceği düşünülerek ülke içinde yahut yakın yerlerde yardım üssü kurulması ve gerektiğinde ABD’den şuradan buradan saatlerce yardım bekleme yerine bu lojistik üstlerin harekete geçirilmesi düşünülebilinir.

Yani düşünün ki göktaşı çarptı ve sadece orası etkilendi ve mesela ABD’nin yüksek teknolojisi gerekiyor, ön yardım savaş uçaklarıyla olabilir ama yine de yeterli olmayabilir.

Sadece bu ülkeler değil bunlar gibi dünyanın uzağındaki yerlerin işi şansa bırakılamaz. Ben bu konuda gerek ilgili yerler gerekse uluslararası kurumlarca böyle bir acil güvenlik hazırlığı olduğunu duymadım.

Belki insanlar bu yazıma gülüyorlar ama böyle durumlarda ülkeler kendilerine yetemeyebilir, yardım ve müdahalenin saatler hatta dakikalar içinde yapılması gerekebilir. Yani bu anlamda ben böyle dünyanın dışında uzak yerlerin güvende olmadığını düşünüyorum. Uluslar arası yardımlar oralara ulaştığında Allah göstermesin çok geç olabilir.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..