Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '14

 
Kategori
Güncel
 

Ayşe Arman'a özendim, kendime dair yazdım: eskiden bu rezidanslar hep dutluktu

Ayşe Arman'a özendim, kendime dair yazdım: eskiden bu rezidanslar hep dutluktu
 

Ayşe Arman Türk medyasında 'kendine dair habercilik yapma'nın hem başlatıcısı ve hem de en önemli temsilcisidir.


0 - Medhal: 

Canlarım, işte ben buyum: bir mevzudan girer, bambaşka olan bir diğerinden çıkarım; bir alemde gezerken, paralel ve alâkasız olan diğer bir alternatif evrene kaçıveririm. Sağ vuracak gibi yaptığını görüp de 'tamam, şaşırtmaca veriyor, aslında soluyla vuracak' diyerek vaziyet aldığında, inadına sağ vurarak yine yanıltan ve illâ da şaşırtan var ya, işte ben O'yum.

1 - Gönlümden geçen ne idi, gerçekleşen ne oldu?


Dürüst olmak gerekirse, aslında lâkırdıya 'Ziyaver Şencan iftiharla takdim eder!' diyerek girmenin gönlümde yatan arslan olduğunu itirafa mecburum. Lâkin, bu kabil bir takdimin 'bu yazar müsveddesi had safhada ego-centrique bir uzay-zaman sürekliliğinde konumlanmış olmalı' şeklindeki bir algıyı dominant kılması ihtimalinin göz ardı edilemeyecek kadar yüksek olduğu zehabından hareketle, vazgeçiverdim bu devam yolundan(1).

 

Öyle ya, şayet bahse konu o giriş cümlesini kullanmış olsa idim, bu durumda o ifadeye muhatap olan okur (mezkûr takdimin kuşandığı cari kip yüzünden) onun müellifinin 'illâ da BEN, her zaman BEN, her yerde BEN, mutlaka ve daima BEN BEN BEN!!!' kıvamındaki bir varlık kümesinde mevcud-u vücut bulmuş bir hodgâm olduğuna hükmetmez miydi?!?


İşte bu sebepledir ki, yukarıdaki gibi değil de, aşağıdaki gibi giriyorum söze efendim:


Muhterem kârim, şu hakir müellifinizin, şu 'ferd-i hakir-i fakir-i pür taksir-i taliban-ı hakikat'ınızın, şu hadim-ül kütüp'ünüzün, şu Ziyaver Şencan nam blogger'ınızın bloglarının/yazılarının vaki an ve cari aktüel uğrak ve verili tarihsel moment itibarıyla ikamet etmekte olduğu internet adreslerini merak ediyorsanız şayet, işte onlardan bazıları şunlardır a cânım efendim: 


2 - Eskiden dutluk olan o nevzuhur sitelerden rezidansım olanlar:


Budur efendim:

http://ziyaversencan.blogspot.com.tr/2014/05/ikamet-ettigim-site-ve-rezidanslarn.html

 

3 - Bir site sahibiyle nedense anlaşamadık!


Nedeni benim açımdan meçhuldür, ancak,şu ya da bu yüzdenhttp://www.uludagsozluk.com/entrylerimi sildi. Dolayısıyla da, an itibarıyla, orası ikametgâhlarımdan değildir artık. Öte yandan, mezkûr siteyle ilişkilerimizi en alt seviye'nin de altına çekme kararı aldığımızı da, muhabbetin geldiği bu aşamada, paylaşmayı hem faideli ve hem de zaruri bulmaktayım efendim. Uluslararası politikadan azıcık anlayanlarla hariciye lisanına ve diplomatik jargona zerre miskal mertebesinde bile vakıf olan hemen herkesler bilir ki, bu, http://www.uludagsozluk.com/ ile Ziyaver Şencan'ın (metnin devamında 'Taraflar' şeklinde anılacaklardır) karşılıklı olarak kavaslar düzeyinde bile temsil edilmedikleri anlamına gelmektedir. Taraflar, aralarındaki cari münasebeti BM Genel Sekreteri Ban Ki-moon'un sekreterSeqre Teary üzerinden gerçekleştirmektedirler.


4 - İnciciler, sitelerinin fıtratıyla müsemma mı davrandı?


Eş dost, 'hocam, senin entrilerine http://inci.sozlukspot.com/'te ağır küfür var!' diye uyarınca, bir telaş kontrol ediverdim. Yooo, bırakın ağır küfrü, bana müteveccih en hafifinden bile bir hakaret ve terbiyesizlik yoktu sitede. Bu uyarıyı yapanlardan birisi 'silmiş olabilirler' dedi. Bu ihtimal de bana makul ve hakikatle mutabık gelmedi doğrusu.


Öyle ya, orada herkese küfür ediliyor, bu bakımdan, bana da edilmesi son derecede normaldir. Şayet şu an küfür yoksa, bu şu ana değin edilmemiş olduğu anlamına gelir. Zirâ, etmişlerse niye silsinler ki? Bahse konu sitede öyle önemli kişi ve kurumlara edilmiş o kadar çok ve galiz küfür var ki! Bir diğer deyişle, küfür o sitenin kimyasına, kumaşına, dokusuna, genetiğine, fıtratına, tabiatına, naturasına uyan bir reaksiyondur. Öte yandan, hangi konuları ve ne tür temaları ele aldığım ve bunları da nasıl bir üslûpla yazdığım düşünüldüğünde, benim payıma, öyle böyle değil, oldukça ağır dozda olan küfrün ve hakaretin düşmüş olmasını ne şaşırtıcı ve ne de yadırgatıcı bulurdum doğrusu.


Dediğim gibi, an itibarıyla bana yönelik bir hakaret olmadığına göre, incicilerin zaten çok az olan entrylerimi henüz görmediklerini, gördülerse de okumadıklarını, okudularsa da, onların çince olduğunu sandıklarından, küfür haklarını mahfuz tutarak, beni pas geçtiklerini düşünmekteyim.


5 - Dutluklara ve bağlara, bahçelere ve bostanlara ne oldu?


Evet, bu metnin ana başlığıyla, hemen yukarıdaki ara başlıkta kendisine alan açmış olan o aktüel soruya azıcık eğilmenin zamanı geldi de geçiyor bile muhterem kârim. İstanbul'un ve Türkiye'nin ve dünyanın bütün izanlı, insaflı, vicdanlı ve hadli insanlarının yüreciğini, aklını, fikrini kemiren kaygıyla örtüşmektedir bahis konusu sual: 'dutluklara ve bağlara, bahçelere ve bostanlara ne oldu?'. Ne olacak, 'dağlara ve ovalara, nehirlere ve göllere, sahillere ve denizlere, ormanlara ve tarlalara ne olduysa onlara da ondan oldu; bina oldu, yol oldu, santral oldu, hava limanı oldu, beton oldu, çelik oldu, plastik oldu, alüminyum oldu, bakır oldu!'. Bütün Türkiye'ye ne olduysa İstanbul'a da o oldu; yaptıklarımızın altında İstanbul yok oldu, ettiklerimiz yüzünden Türkiye yok oldu!


6 - İtinayla uçulur ve de ilâveten de sosyal içerikli mesaj verilir


Görüldüğü üzere, (pokerdeki 'beş benzemez', yeme içme alemindeki 'fusion cuisine', ve de Beyoğlu Atlas Pasajı'ndan beslenen uçuk kaçık anarşist modacı kreasyonu halt etmiş) konuları hiç umulmadık ve beklenmedik şekilde, fevkalâde alâkasız görünen diğer konularla birleştiriveririm; bununla da yetinmem, üstüne üstlük bir de sosyal sorumluluk kıvamında algınacak mesajlar ekleyiveririm. Zirâ, 'Tomalara göğüs geren, işte benim Zeki Müren'; ya da, 'ben buyum be canlarım!'. 


7 - Yedi güzel sayıdır


Ha, bu arada unutmadan ekliyeyim; Taraflar'ın, BM Genel Sekreteri Ban Ki-moon'un sekreteri Seqre Teary'nin sağladığı 'Back Door Policy' kanalları üzerinden sürdürdükleri müzakerenin sonuçlanmak üzere olduğuna dair haberler dolaşmakta kulislerde. Bu, bu satırların hakir ve fakir ve ama vakur muharrir ve müellifinin, çok kısa bir zaman içerisinde (bahse konu o tartışmalarda varılacak mutabakat çerçevesinde olmak kaydıyla), http://www.uludagsozluk.com/'un kendisine sağlayacağı bir ikematgâhı kullanmaya başlayacağı anlamına gelmektedir. Ve tabii ki 7 (yedi) de güzel bir sayıdır.


? - Hitam-ül kelâm ya da epilogue:


Dediğim gibi muhterem kârim; ezcümle buyum ben.


hamiş:

(1): Haklısınız muhterem kârim: lâfı uzatmayı, muhabbeti kıllamayı, sohbeti dallamayı, ifade-i meram'ı çetrefilleştirmeyi ve konudan konuya uçmayı pek çok sever ve de sık sık da yaparım ben efendim.

 
Toplam blog
: 297
: 1623
Kayıt tarihi
: 29.08.11
 
 

1958 Fatih / İstanbul doğumlu. Etiler Lisesi ve İTÜ Maden Fakültesi Petrol Mühendisliği Bölümü me..