Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '14

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Bandırma yazıları: Bandırma ve turizm (3)

Bandırma yazıları: Bandırma ve turizm (3)
 

bandırma.com.tr


 Bandırma’ya sağdan soldan; kendi kazalarından hatta Balıkesir’den bile çok gelen olur. Kıyıdaki güzel gazinolarda oturup, birer çay içip, deniz havası almak en büyük amaçlarıdır . Bandırma şirin bir yerdir. Bu inkar edilemez.

Bir anımı anlatayım. Bandırmanın daha bozulmamış, daha doğal olduğu; denizin gazinoların ta dibine kadar gelip, çakıllarda son bulduğu  günler.

Üzerinde , koca çınar ağaçlarının gölgelik yaptığı gazinoda , denize yakın bir masada yerimi aldım; çayımı  ısmarladım … Dinleniyorum. Bir sağıma soluma bakayım dedim. Kim var , kim yok… Baktım , solumdaki bir masada çok tanıdığım bir sima oturuyor. Tek başına, çayını ısmarlamış, tostunu da , keyfini çıkara çıkara, çayıyla birlikte tostunu yiyor. Kim dersiniz?

Rahmetli , büyük sanatçı , Altan Erbulak… Evet, sizin gibi ben de hayret ettim. Altan Erbulak’ın burada ne işi var..?

O zaman delikanlıyız (yıllar önce..) deli cesareti var. Masamdan kalktım gittim. “Altan abi, hoş geldiniz, hayırdır inşallah…”dedim. Gülümsedi, masasına buyur etti. Kendimi tanıttım.
Sordum:” Nedir?  İstanbul’dan uzakta, sahilde böyle tek başınıza…Hayırdır İnşallah?”

“Valla..” dedi, “Zaman zaman İstanbul’dan, çalıştığım iş ortamından, insanlardan sıkılıyorum. O zaman bir iki gün görünmez adam oluyorum, böyle yakın kentlere kaçıyorum. Bu kez de Bandırma’yı yeniden görmek istedim. Biliyorum burada Bursa’dan da daha güzel “Döner” yapıyorsunuz; ve buranın “Bandırma Tostu”na bayılıyorum. Bunları tatmak, biraz da kafamı boşaltmak için kimseye haber vermeden, sabah vapuruyla atladım geldim. Şimdi burada gezip tozacağım; akşama da yine vapurla İstanbul’a döneceğim…” Sonra Bandırma’nın ve çevrenin güzelliklerinden sözetti.. Bazı hayal kırıklıklarını anlattı.

O gün çok değerli bir dost kazanmıştım. Onu sanatçı olarak hep takdir ederdim ama bir insan olarak da ne kadar önemli olduğunu daha iyi anladım. Kendisini daha fazla rahatsız etmek istemedim; bu güzel sohbetin ardından, teşekkür ederek yanından ayrıldım. O da gazetelerine gömüldü.

Bandırma’da olmayacak insanlara rastlayabilirsiniz. Hele son zamanlarda Bandırma- İstanbul feribot sayılarının artırılması İstanbul insanının daha çok gelmesine yol açmaktadır.

Turizm’de önemli olan nedir? Bir yerin “Destination”  farkını yakalamış olması çok önemlidir Hadi biz ona Türkçe bir kelime uyduralım (Vargör) diyelim. Bir kentin kendisinin bir kere tabiat varlıklarıyla , müzesiyle, değerli sanat eserleriyle bir destinasyon, bir vargör değeri  olmalıdır. Bandırma’nın böyle bir özelliği var mı? Bilmem var mı?

Bazen insanlar bir şeyin içinde yaşarlar da onun değerini bilmezler.

“Ol mahiler ki, derya içredir, deryayı bilmezler…”

Bazen insanlar güzellikler içindedir, o güzelliklerin farkına varmazlar ve kafalarındaki yanlış düşünceler yüzünden, o güzellikleri de durmadan harcarlar…

Tıpkı Gönen’lilerin o çok güzel parklarını, çevredeki korucu duvarı kaldırdıkları için, insanların hücumuna maruz bıraktıkları gibi… Şimdi gelen giden bütün çimleri çiğniyor; o güzelim çiçekler ayaklar altında… Park hızla betonlaştırılmaya başlandığı için koca çınarlar intihar ediyor. Felaket… Ama akıllı ve genç fen memurları bunları görmemezlikten geliyorlar… Hadi şimdi komşuyu çekiştirmeyi bırakalım da biz kendimize bakalım…

Turizm açısından bir kentin içi bir destinasyon-vargör olabilir. O kadar güzeldir ki, kentin caddelerinde gezmeye doyamazsınız. Siz hiç Bulgaristan’da  Burgaz  kentine, Varna’ya gittiniz mi? Sokak ve caddelerinde gezdiniz mi? O ağaçları, parkları gördünüz mü?  Görmediyseniz, yazık size…!

Bandırma, böyle bir kent mi , böyle bir kent olabilir mi?

Elbette. Atalar sözüdür… “Bakarsan bağ olur, bakmazsan dağ olur.”  Bizse güzelim kentleri çirkinleştirmekte, bağları bahçeleri mahvetmekte; ormanları kesmekte; koca, güzelim ağaçları devirmekte… Üzerimize yoktur. Bilirsiniz. Bunları çok yaptık. Daha geçen günlerde, “Gezi Ağaçları”nı yere indirmek için birbirimize girdik. Bu nedir ? Uygarlık mı, vahşet mi?

Vazgeçelim her şeyden.. Dedikodudan filan… Hadi, “Bandırma güzel bir yer ,” diyelim.

Ama yetmez. Madem turistik bir yer olmak istiyorsun.madem turistler gelsin istiyorsun. Onlara daha başka  “vargör”ler göstermen gerekir. Nerelere gidecekler, yakınlarda daha başka neler görecekler. Hadi bakalım , sayalım… Sayalım mı? Neyi sayacağız ki?

Çevremizdeki güzel yerleri destinasyonları, vargörleri… Neler var ? Sözgelimi, Bandırma’ya arkadaşların geldi , nerelere götürmek istersin, nereleri göstermek istersin? Söyle bakalım…
E tabii, şunlar sayılabilir:
Manyas Kuş Cenneti
Tarihi Örenyerleri: Halen kazıların devam ettiği Daskyleion ve Kyzikos.
Erdek, Avşa Adası, Ocaklar ve Kapıdağ Yarımadası'nı da gezilecek yerler listenize dahil edebilirsiniz.
Belki Gönen Pazarı ve Parkı…
İşte epi topu bunlar… Başka, başka derseniz…Fazla bir şey bulamazsınız.

Bu yukarda saydığım yerler de tam olarak  turistleri çekecek , ahım şahım yerler değildir.

O zaman ne yapmalı? Eğer bu kent turistik bir kent olmak istiyorsa, turistik bir kent olmanın bütün koşullarını yerine getirmeli.

Bir kızı bir türlü kimse istemiyorsa. O kız biraz kendi kendini eleştirmeli ve çeki düzen vermelidir.

Bandırma’da kendine çeki düzen vermeli… Olmayacak iş değil. Yeterki siz isteyin. Bakın neler olur. Hadi…

 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..