Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '14

 
Kategori
Teknoloji
 

Bankaların ve resmi dairelerin 20–30 yıllık ömrü kaldı; teknoloji hepsini bitirecek

Bankaların ve resmi dairelerin 20–30 yıllık ömrü kaldı; teknoloji hepsini bitirecek
 

Bu kaçınılmaz süreç hayatı ne hale getirecek, düşünebiliyor musunuz? Bankalar yok, devlet daireleri de yok; her şey internetten hallediliyor...

Evimde internetimin başında bu işleri hallediyorsam bankaya, resmi daireye niye gideyim ki... E ben gitmeyince buraların çalışanı ne yapacak!

Biliyorum, tam da böyle olmuyor, olmayacak. Bankacılık ve devlet memurluğu başka bir hal alır diyorum. Doğrusu nasıl bir hal alır, bilmiyorum.

Şimdiden  bankaya, daireye gidilmemeye başlandı; çoğu insan işlerini evden, iş yerinden hallediyor.

Şu anda bankalar ve resmi daireler açıksa insanların bilgi ve kültürü yeterli  olmadığı içindir. İnsanların çoğu henüz bu dediğimiz işlemleri internetten yapacak durumda değil. Yani bu yazıyı yazan ben dahi böyleyim.

Dediğimiz gibi olursa ortaya çıkacak durumu biz şimdiden konuşsak iyi olur. Bankaların ve devlet dairelerinin fonksiyonları sona erecekse buralarda çalışan milyonlarca insan ne olacak?

Tabi kimse söylediğimiz gibi olacağına inanmıyor; biz salağız ya! E şimdiden böyle, görmüyor musun?

Bankacılık ve devlet memurluğu başka bir hal alacak. Nasıl olur bilmiyorum ama o zamanlar da bugünkü gibi oralarda 3–4 milyon kişi çalışmaz herhalde.

Bu anlattığımız zaten bir gün zamanın karşımıza çıkaracağı bir durum. Ben görüyorum da insanları paniğe sevk etmemek için pek açık etmiyorum.

Gün gelecek, teknoloji ilerleyecek, çalışanların belki yarısına gerek kalmayacak.

"Ortak kullanım-Ortak yarar" diye isimlendirdiğim bir düşünce üzerinde kafa yoruyorum.

Ülkenin değerleri ortak sistemler (işçi, teknoloji, makina) tarafından işlenecek,  üretilen çalışsın çalışmasın insanlara dağıtılacak. Çünkü herkese çalışacak iş alanı olmayacak.

Mesela teknoloji nedeniyle devlet daireleri sistemi ortadan kalkacak, 3 milyon memur ne yapacak.

Örneğin vergi dairesinde yapacağınız işlerin çoğu daireye gitmeden yapılıyor. Ama insanlar bunu bilmedikleri için yine de gidiyorlar.

Değilse bir çeşit ağalık düzeni gelecek. Zenginler, kapitalistler iş ve üretimleri ellerine alacaklar, bizler de kapılarında ekmek parasına uşak...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..