Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '17

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Barzani Referandumunun Ekonomimize Etkileri

Barzani Referandumunun Ekonomimize Etkileri
 

Barzani, Kuzey Irak Bölgesel Yönetim bölgesinde bağımsızlık referandumu yapılacağını bundan yaklaşık 1.5 yıl önce ilan etmişti.

Geçen bu bir buçuk yıllık süre zarfında hiç kimseden çıt çıkmadı.

Referandum gününün gelip çatmasıyla birlikte sesler yükseltildi.

Irak Merkezi Yönetimi, İran ve Türkiye’den art arda ve sertlik dozu artarak artan açıklamalar peş peşe gelmeye başladı.

Diplomatik girişimler sıklaştı, görüşme ve telefonlaşma trafiği hızlandı, siyasi, diplomatik, ekonomik ve askeri yaptırım uyarıları yapıldı…

Referandumun bölgede kaosa yol açağı, kan döküleceği, istikrarsızlıkları pekiştireceği, barışı zorlaştıracağı… gibi pek çok ikaz yapıldı.

Ancak bu son dakika tepkiler referandumun iptaline veya ertelenmesine yol açamadı.

Tüm bu gelişmelerin ekonomi üzerinde şu ya da bu yönde etkilerinin olması kaçınılmazdı.

Bu kadar savaş, kan, barut, istikrarsızlık, kaos… kokusu altında doğal olarak ekonomik göstergelerin etkilenmesi gerekirdi.

Öyle ya!

Bölgeyle yürütülen ekonomik faaliyetin yıllık boyutunun 7 milyar dolar düzeylerinde olduğu dikkate alınırsa yaşanan gelişmelerin öncelikle Türk ekonomisi üzerinde ciddi etkilerinin olması beklenirdi.

Böyle oldu mu?

Hayır!

Referandum krizinin ekonok göstergeler üzerinde, yani, döviz kurlarında, faiz oranlarında, borsa endekslerinde, petrol fiyatlarında vs. hiçbir olumlu veya olumsuz etkisi olmadı.

Neden?

Çünkü galiba ekonomi dünyası, desibeli yüksek siyasi açıklamaları ciddiye almıyordu.

Galiba ekonomi dünyasının, Referandum krizinin bölgeyi istikrarsızlığa, kaosa, kargaşaya sürükleyeceği iddialarına inancı yoktu.

Neden?

Çünkü galiba bizim bilmediğimiz ve kendilerinin bildiği bir şeyler vardı.

Çözemedim.

Siyasi açıklamalara bakarsan tarihin en büyük buhranını yaşıyoruz, ekonomik göstergelere bakarsan her şey güllük gülistanlık…

Biri doğru değil ama acaba hangisi?

 

Kenan IŞIK

 

 

 

 
Toplam blog
: 432
: 2964
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Mülkiye mezunuyum. Emekli müfettişim. Ankara'da yaşıyorum. S'oligarşi isimli kitabı yazdım. Kitap..