Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '18

 
Kategori
Eğitim
 

Başarıya Götüren Eğitim / Öğretim Tarzı

Başarıya Götüren Eğitim / Öğretim Tarzı
 

 Çok duyarız :" Okuldaki başarı hayattaki başarıyı garantilemez" diye. Çünkü eğitim / öğretim sistemi yanlış, sağlıklı iletişim ve ilişkiler kurmayı öğretmiyor, dolayısıyla akademik başarı hayatta başarıyı getirmiyor. Ancak Finlandiya'daki eğitim sistemi bu konuyu son 30 yıldır çözmüş durumda. Dünya'nın en iyi eğitim sistemi, öğrencilerin akademik ve hayatta başarı yüzdeleri Finlandiya'da diğer ülkelerin çok önünde.

Amerikalı ünlü araştırmacı / belgeselci Michael Moore " Nereyi daha işgal edelim ?" konulu belgeselinde bu konuyu incelemiş. Finlandiya ve Amerikan eğitim sistemlerini kıyaslamış. Finlandiya’da eğitim bedava, özel okul yok. Buna rağmen okullar kaliteli, devlet desteğine ilaveten zenginlerin bağışları ile de destekleniyor. İlk, orta okul ve lisede öğrencilere ev ödevi verilmiyor. Öğrenciler günde sadece 4 saat okula gidiyor, buna öğle yemeği Zamanı dahil. Çocukların oyun oynamaya, çocukluklarını yaşamaya Zamanları kalıyor. Finlandiya'da test usülü çoktan seçmeli sınav yok. Sorulara yazılı cevap veriyorlar. Eğitim sistemi test usülüne göre öğrencileri yarıştırmıyor. Eğitim ezbere dayanmıyor. Öğrenciler okuldan nefret etmiyor. Üstelik derslerinde diğer ülke öğrencilerinden çok daha başarılılar.

 Amerika'da ise çoğu okul özel. Devlet okulları bile ücretli ve eğitim çok pahalı. Öğrencilerin okulda geçirdikleri süreler uzun, ev ödevleri ağır. Öğrenciler aşırı yoruluyor, kafaları artık bilgi almıyor, çoğu okuldan nefret ediyor. Amerika'da sınavların çoğu çoktan seçmeli test usülü. Öğrenciler bu sınavlarda yarış atları gibi yarıştırılıyorlar. Testlere hazırlanıyor, ezberliyor, Kalıcı bilgi edinmiyor ve öğrendiklerini gereksiz bulup nefret ediyorlar. Üstelik Finlandiyalı öğrencilerden çok daha fazla çalışmalarına rağmen, öğrenci Başarı yüzdesi Finlandiya'nın çok altında.

 Michael Moore'un bu belgeselinde anlattıkları yeni değil. Eğitim / öğretim konusunda araştırma yapan bir çok kişi yıllardır bu konuyu anlatıyor. Buna rağmen bir çok ülkenin Finlandiya örneğini uygulamak yerine hala başarısız eğitim / öğretim sistemlerini sürdürmeleri hayret verici.

Rasih Bensan

13 Ocak 2018

 
Toplam blog
: 368
: 2280
Kayıt tarihi
: 05.05.12
 
 

BİLİM özellikle astronomi ve çeşitli konularda araştırmacı ve yazar Amatör fotoğrafçı, Ka..