Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '14

 
Kategori
Dünya
 

Ben bugün Reyhane Cebbari Melayeri‘yim

Ben bugün Reyhane Cebbari Melayeri‘yim
 

REYHANE DENİZ KADAR GÜZELSİN, SONSUZ VE ÖZLEM DOLU.


MERHABA,

Henüz 27 yaşındayım. Beni şafak ile asacaklar. Hayır üzgün değilim. Yaşanmamışlıklarım var ama yapacak bir şey yok. Şimdi yaşayamadıklarıma değil de kendimi anlatamadan gidecek olmama üzülüyorum.

Evet birini öldürdüm. Ve gerçekten çok da pişmanım. Tecavüz edecekti. Eğer öldürmeseydim. Yanlış  yaptım. Ama yanlış sadece benim o anda verdiğim karar değildi ki. Kadınlarına saygı duymayan, saygıyı sadece onu kimliksizleştirmekte bulan bir sistem değil mi bu. Kadınları günlük hayatın içine sokamayan ve onu yok etmek üzere programlanmış bir sistem bu. Kadınlar ne kadar eşit deseler de etimizi ederine bile değil daha ucuz satabilmenin bir başka yolu bu. Sistem buna hizmet ediyor. Halbuki bacak aramızdaki olan biten şey doğada olan canlıların ki gibi değil mi? Üremek ve seks için değil mi? Bunu öyle bir edep ve namus meselesi haline getiriyorsunuz ki bu yüzden ortaya bacak arası ile düşünen sizler çıkıyorsunuz. Biz biraz rahat davrandık mı sorumluluğu üzerimize atacak, bizim değer yargılarımızı gözden geçirmemize sebeb olacak kadar bize kendimizi sorgulatıyorsunuz. Acaba nerede yanlış yaptık diyoruz kendimize. Çok mu sesli güldüm. Çok mu göz süzdüm. Çok mu makyaj yaptım. Hayır hiçbir şey yapmadım. Sadece adam ile beraber olmak istemedim. Beni ofis dışında bir yere götürüyordu. Ne yapacağını çok kestiremiyordum. Ayrıca işverenim idi. Yanıma bıçak almak zorunda hissettim. İyi ki almışım. Ondan bile şunu çıkarttınız siz, planlı olarak adam öldürmek. Kendim bir düşüncenin simgesi olmadan hapishanede 7 yıl yattım. Sizler beni kendi rejiminizi kurtarmak adına, dünyaya ne kadar eşit olduğunuzu göstermek adına asacaksınız. Peki ya adam bana tecavüz etseydi ne yapacaktınız. Yine beni recm ile yok edecektiniz. Çünkü bu sefer de tecavüzü ispat ile uğraşacaktım.

Kuran-ı Kerimi bahane ederek, kadınları yok etmeye çalışan kapitalist beyler evet şafakla beraber bu dünyaya mesajınızı vereceksiniz. Ama benim de bu dünyaya bir mesajım var. Evet öleceğim. Çok isteyerek de gitmeyeceğim hatta biraz da korkuyorum. Şöyle düşünüyorum, Yaradanıma bir can borcum var. Onu vermeye gidiyorum. Kimsenin duasını istemiyorum. Hele sizinkini hiç değil. Çünkü siz kapitalist beyler ve onun oyuncakları çok sevimli diğer insanlar, ölüyorum ama dürüst öleceğim. Sizler ne yapacaksınız. Beni dinlemeye bile tenezzül etmediniz. Çünkü kadın olmak suçlanmak için yeterli değil mi?

Anneciğim ve babacığım üzülmeyin dersem yalan olur. Ama ağlarken sadece bana değil, sesini çıkaramayan bütün kadınlar için ağlayın. Kızlarınızı iyi yetiştirin. Bırakın gülsünler, kırıtsınlar. Çalışsınlar, başkaldırsınlar. Eğer bir kişi bile yıllar sonra sesli gülecek ise benim ve benim gibi ölenler işe yaramış demektir.

Ey sevgili hem cinslerim ölecek olmam sizi korkutmasın. Yine de belki beni haksız bulanlar vardır. Muhakkak vardır. Çünkü sizlerin benim yaptığım hatayı yapmaması gerektiğini söyleyecek tam da bu sistemin istediği kadınlar vardır belki yanınızda. Onlara inanmayın. Doğaya bakın her şeyin bir dengesi var. Kadının dengesi erkek, erkeğin dengesi kadın. Biri onun önünde değil. Hatta Yaradan öyle bir denge ile yaratmış ki yeryüzünü, onu görmezden gelmeyin. Eğer biri ile tutmuyorsa teniniz, bir başkası olsun hayatınızda, birini sevdiniz mi de tam sevin. Tam yaşayın.

Ey sevgili halkım. Mektubum elinize geçer mi, bilmiyorum. Ben belki kalem kağıt isteğidim zaman özrümü yazarım zannettiler. Evet özür diliyorum. Ama sizlerden, beni bunu yapmaya mecbur edenlerden değil. Hayattan ve yaradanımdan özür diliyorum. Beni affetmesini istiyorum. Daha sert olmalıydım. Kadın gerçekliğini yaşarken değil de. Hapishanede ölümü beklerken öğrenmek zorunda kaldığım için özür diliyorum. Recm için canını verenleri görürken sesimi çıkarmadığım için, kadınları ikinci sınıf bile değil insan görmekten aciz insanların karşısına çıkmadığım için özür diliyorum. Böyle bir şeyi de çok büyük bir bedel ödeyerek öğrendiğim için özür diliyorum. Sevdiklerimi ve beni sevenleri yalnız bıraktığım için özür diliyorum.

Sevgilerimle AYRIK OTUM.

REYHANE CEBBARİ MELAYERİ

 
Toplam blog
: 96
: 369
Kayıt tarihi
: 05.09.07
 
 

Size hikayeler anlatmamı beklemeyin, halen büyümek istemeyen birisiyim. Daha çocuk, daha yaramaz ..