Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Benim Yüzümden

Benim Yüzümden
 

Salih Arıkan


İnsanoğlu çok farklı duygular içine girebiliyor. Bizim göz meselelerimiz çok farklı. Bazı göz sorunları zamana yayılıyor. O zamanlarda da tabiî ki hamilelik doğum farklı durumlar olabiliyor. Sonra çocuğa senin yüzünden kör oldum deniyor. Yâ da öyle hissettiriliyor. Bu çocuğun psikolojisini düşünseniz ya.

Benim yeğenim kör oldu. Bizim köyümüzde 13+14 kör var. Üç tane Yörük çadırından oluşmuş. Sonra benim yeğenim kör olunca. Başladı bir tartışma. Sizde kör var bizde yok. Hâlbuki üç aileden oluşan bir köy. Herkes birbiriyle zaten akraba. Akraba evliliklerinde aynı rahatsızlıklar yayılır deniyor. Bazıları da alakası yok deniyor.

Çözümler aranmalı mı evet önleyici tedbirler olmalı. Yok, efendim sizden bizden diye suçlamak sorunları çözmez ya da ben sana hamileydim seni doğurunca kör oldum. Yâ da bunu başka akrabaların söylemesi yanlış. Çocuklarda suçluluk duygusu oluşturacak yanlış sözler davranışlar kalıcı rahatsızlıklara yol açabilir ben körüm kimseyi suçlamıyorum. Evet, çözüm aranabilir.

Ben körlüğü bir yaşam felsefesi olarak görüyorum. Rabbim böyle takdir ettiyse ona razıyım. Benim amacım hayatımı daha kaliteli hale nasıl getirebilirim. Kendimi geliştirme yaşatılan sorunları kamuoyuyla paylaşmak isterim. İnşallah bu tutumlardan vazgeçilir.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..