Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '18

 
Kategori
TV Programları
 

Beyaz Show "Bilgisoyar" Dolandırıcılığına Katkı Sundu (mu)?

Beyaz Show "Bilgisoyar" Dolandırıcılığına Katkı Sundu (mu)?
 

Çiftlik Bank adını ilk kez  5 Aralık 2017 akşamı Fox Tv’de “Kadın” dizisi arasında yayınlanan bir reklam filminde gördüm. İlgimi çekti, internette kısa bir araştırma yaptım, bunun “güçlü” bir dolandırıcılık organizasyonu olabileceğini fark ettim, konuyu internetten araştırabilecek iyiniyetli yurttaşlara uyarı olsun diye bir blog[1] kaleme aldım.

Başlığı da çarpıcı seçmiştim. “Çiftlikbank – Bir “Bilgisoyar” oyunu…”

Makalem 6 Aralık 2017 tarihinde yayınlandı. Şu ana kadar 403 kişi okumuş. Bu okurların arasından uyarımızı dikkate alarak dolandırılmaktan korunmuş bir tek yurttaşımız olmuşsa, bundan mutluluk duyarız.

Bilindiği üzere haber patladı.

Çiftlik Bank adıyla yürütülen dolandırıcılık faaliyeti 77 bin kişiden 521 milyon TL toplayarak sırra kadem bastı.[2]

Bencileyin fakir bir televizyon reklamında izlediğim anda bunların gerçek yüzünü görüvermiş ve bilgimi paylaşmayı görev bilmiştim.

Benim bu blogu kaleme almamdan 38 gün önce yine bir televizyon reklam filmi ve bu kez Kanal D’de[3] yayınlanmış. Reklam filminin yıldızı “Beyaz Show” adıyla neredeyse çeyrek asra varan marka programın yapımcısı Beyazıt Öztürk.

Bu filmde, ballandıra ballandıra Çiftlik Bank marka “bal” reklamı yapılıyor gibi gösterilerek ve Beyazıt Öztürk’ün ikna gücünden yararlanılarak “Çifitlik Bank” güzellemesi yapılmış.

Ve bugün ortaya çıktı ki, meğer bu Çiftlik Bank bir dolandırıcılık faaliyetiymiş.

Beyazıt Öztürk; “nereden bilebilirdim ki” diyebilir mi?

Küçücük bir araştırma yapıldığında rahatlıkla bilebileceği bizim blogumuzdan belli. Beyazıt Öztürk’ten daha uyanık ve daha zeki olmadığımız da statülerimizden anlaşılıyor. Birimiz emekli memur, diğerimiz bir “star”.

Beyazıt Öztürk’ün araştırmadan veya araştırmışsa da dikkate almadan bu faaliyete katkı sunmuş olmasında, reklam filminde rol alması karşılığında elde ettiği kazancın etkili olduğu gerçeği ağır basıyor.

Ve bugün gelinen noktada, en hafif deyimle bu basiretsizliğin hesabının verilmesi gerekiyor.

Evet, sevgili Beyazıt Öztürk; Çiftlik Bank reklamında rol almanızda hiç değilse özür dilenmesini gerektiren bir kusurunuz var mı?

Suskun kalırsanız o da bir başka ayıbınız olacak…

 

Kenan IŞIK

 

 
Toplam blog
: 432
: 2964
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Mülkiye mezunuyum. Emekli müfettişim. Ankara'da yaşıyorum. S'oligarşi isimli kitabı yazdım. Kitap..